HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.

Hur slutar matchen?

Vinst med uddamålet
5
22%
Vinst med två eller fler mål
9
39%
Vinst efter förlängning/straffar
0
Inga röster
Förlust med uddamålet
3
13%
Förlust med två eller fler mål
2
9%
Förlust efter förlängning/straffar
4
17%
 
Antal röster: 23

Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Wishes »

ken1968 skrev: 2023-02-14 21:27:07
Knickedick skrev: 2023-02-14 21:25:10 Nej men vi skickar vår bästa 3v3 - spelare Tim Söderlund
Vi har ju spelare av samma storlek som är bättre tycker ledningen då Berglund är kvar
Det är inte bara i domarkåren sekt-, cancel-, woke- och tystnadskulturen har smugit sig in…
Stolt, men aldrig nöjd
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Manijock »

Fast Garpen går medvetet på lite folk. Det är inte skadornas fel i just detta fall. Vi hade Ounasvuori och fuckin KEVIN KARLSSON på bänken. Båda gjorde bra/ok insatser mot Hästen. Danielsson på fel position! Schlyter spelade inte med Hanviken. Var var han någonstans?

Schlyter - Krüger - Brodin
Blomgren - Östlund - Nilsson
Forsberg - Berglund - Liss
Ounasvuori - Rensfeldt - Danielsson

Schilling - Elliott
Glad - Odelius
Hammarlund - Karlsson

Fyra bra kedjor och tre backpar att rulla på. Så nej, vi kan inte skylla på slitage eller skador. Garpenlöv kör medvetet laget i botten. Vi förlorar enbart på uselt ledarskap. Igen!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-02-15 07:19:27 Fast Garpen går medvetet på lite folk. Det är inte skadornas fel i just detta fall. Vi hade Ounasvuori och fuckin KEVIN KARLSSON på bänken. Båda gjorde bra/ok insatser mot Hästen. Danielsson på fel position! Schlyter spelade inte med Hanviken. Var var han någonstans?

Schlyter - Krüger - Brodin
Blomgren - Östlund - Nilsson
Forsberg - Berglund - Liss
Ounasvuori - Rensfeldt - Danielsson

Schilling - Elliott
Glad - Odelius
Hammarlund - Karlsson

Fyra bra kedjor och tre backpar att rulla på. Så nej, vi kan inte skylla på slitage eller skador. Garpenlöv kör medvetet laget i botten. Vi förlorar enbart på uselt ledarskap. Igen!
Japp, vi hade inte alls behövt gå på 10 forwards igår utan det var ett medvetet val. Behandlingen av Karlsson känns mer och mer som något personligt och snudd på mobbning. Hade jag varit honom hade jag gjort allt i min makt för att ta mig bort idag innan deadline. Växjö vet jag är intresserade. FBK kanske?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-02-15 07:32:06
Manijock skrev: 2023-02-15 07:19:27 Fast Garpen går medvetet på lite folk. Det är inte skadornas fel i just detta fall. Vi hade Ounasvuori och fuckin KEVIN KARLSSON på bänken. Båda gjorde bra/ok insatser mot Hästen. Danielsson på fel position! Schlyter spelade inte med Hanviken. Var var han någonstans?

Schlyter - Krüger - Brodin
Blomgren - Östlund - Nilsson
Forsberg - Berglund - Liss
Ounasvuori - Rensfeldt - Danielsson

Schilling - Elliott
Glad - Odelius
Hammarlund - Karlsson

Fyra bra kedjor och tre backpar att rulla på. Så nej, vi kan inte skylla på slitage eller skador. Garpenlöv kör medvetet laget i botten. Vi förlorar enbart på uselt ledarskap. Igen!
Japp, vi hade inte alls behövt gå på 10 forwards igår utan det var ett medvetet val. Behandlingen av Karlsson känns mer och mer som något personligt och snudd på mobbning. Hade jag varit honom hade jag gjort allt i min makt för att ta mig bort idag innan deadline. Växjö vet jag är intresserade. FBK kanske?
Kan vi härinne anmäla skiten till Arbetsmiljöverket? Ska man behöva följa mobbningen live utan att agera.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev: 2023-02-14 14:10:18 Mot Tingsryd ska det vara skitsamma om vi spelar med knattar lånade från Täby, det ska vara 3p hemma, punkt slut!
Så lätt att efter några vinster (i en B-liga) slira iväg och drömma om ett starkt DIF igen, nästan som förr i tiden

Istället blev det en slap in the face, en liten reminder om att DIF är som bäst ett mittenlag i HA 2023 och det gick förvånansvärt fort att hitta hit.

Såg ett sammandrag, precis allt var sig likt, som en pissljummen träningsmatch i augusti, helt utan mål och mening
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-02-15 07:57:46
captcash skrev: 2023-02-14 14:10:18 Mot Tingsryd ska det vara skitsamma om vi spelar med knattar lånade från Täby, det ska vara 3p hemma, punkt slut!
Så lätt att efter några vinster (i en B-liga) slira iväg och drömma om ett starkt DIF igen, nästan som förr i tiden

Istället blev det en slap in the face, en liten reminder om att DIF är som bäst ett mittenlag i HA 2023 och det gick förvånansvärt fort att hitta hit.

Såg ett sammandrag, precis allt var sig likt, som en pissljummen träningsmatch i augusti, helt utan mål och mening
Jadu, man är som en guldfisk på hopium, trodde verkligen att "denna gången är det annorlunda, nu kommer det bli bra" men meh, en bitchslap mot ett skadedrabbat skit lag och vips är man nere på jorden igen.

Kanske var en tillfällig reaktion på senaste raden vinster, lite hopp lever kvar så nästa match blir oerhört intressant att se om vår streak eller denna torsk var abnormaliteten. :|
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-02-15 07:49:04
Jim Morrison skrev: 2023-02-15 07:32:06
Manijock skrev: 2023-02-15 07:19:27 Fast Garpen går medvetet på lite folk. Det är inte skadornas fel i just detta fall. Vi hade Ounasvuori och fuckin KEVIN KARLSSON på bänken. Båda gjorde bra/ok insatser mot Hästen. Danielsson på fel position! Schlyter spelade inte med Hanviken. Var var han någonstans?

Schlyter - Krüger - Brodin
Blomgren - Östlund - Nilsson
Forsberg - Berglund - Liss
Ounasvuori - Rensfeldt - Danielsson

Schilling - Elliott
Glad - Odelius
Hammarlund - Karlsson

Fyra bra kedjor och tre backpar att rulla på. Så nej, vi kan inte skylla på slitage eller skador. Garpenlöv kör medvetet laget i botten. Vi förlorar enbart på uselt ledarskap. Igen!
Japp, vi hade inte alls behövt gå på 10 forwards igår utan det var ett medvetet val. Behandlingen av Karlsson känns mer och mer som något personligt och snudd på mobbning. Hade jag varit honom hade jag gjort allt i min makt för att ta mig bort idag innan deadline. Växjö vet jag är intresserade. FBK kanske?
Kan vi härinne anmäla skiten till Arbetsmiljöverket? Ska man behöva följa mobbningen live utan att agera.
Vilken spelare har någonsin förtjänat den här behandlingen? Att vara bänkad såhär pass länge? Utan att ens få en tillstymmelse till en ny chans?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Dusinator »

Kan inte bakgrunden och han kan säkert sagt nåt... men allvarligt?

https://hockeysverige.se/2023/02/15/fre ... -officials
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av kh31d4r »

Dusinator skrev: 2023-02-15 10:32:22 Kan inte bakgrunden och han kan säkert sagt nåt... men allvarligt?

https://hockeysverige.se/2023/02/15/fre ... -officials
Han har säkert ställt sig och stirrat på domarna och skrikit "så jävla skönt" som någon sorts hån för att de vann trots att (som han tycker) zebrorna var mot dem. Sen vinklar han sin beskrivning för att låta oskyldig.
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Dusinator »

kh31d4r skrev: 2023-02-15 13:53:45
Dusinator skrev: 2023-02-15 10:32:22 Kan inte bakgrunden och han kan säkert sagt nåt... men allvarligt?

https://hockeysverige.se/2023/02/15/fre ... -officials
Han har säkert ställt sig och stirrat på domarna och skrikit "så jävla skönt" som någon sorts hån för att de vann trots att (som han tycker) zebrorna var mot dem. Sen vinklar han sin beskrivning för att låta oskyldig.
om det nu är så skulle jag säga återigen att domarkåren är alltför lättkränkt. Om detta leder till avstängning istället för bara ett samtal/tillrättavisning i det tysta så skjuter de sig själva i foten mer än att bara ha dåligt spelsinne... eller även det påvisar väl relativt dåligt spelsinne.

Sen är jag helt på det klara med att klimatet runt domarna måste bli bättre eftersom vi snart inte har några domare kvar i svensk hockey pga dåligt klimat. Så ja, min dubbelmoral lyser igenom :lol:
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av daaviid »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan

Jaha, detta borde ju ske minst lika ofta som dom(domarbasen) vill straffa spelare och ledare..
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Dusinator »

daaviid skrev: 2023-02-15 15:08:51 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan

Jaha, detta borde ju ske minst lika ofta som dom(domarbasen) vill straffa spelare och ledare..
Känns som första gången det ändå gläntas lite på dörren in till hur det fungerar bland domarna. Jag tror det är viktigt att poängtera att det hela tiden diskuteras och att både goda och sämre insatser används i utbildningssyfte precis som jag är övertygad om att lagen gör. Då skapas mer tolerans även från supporterled istället för spekulationer om att de är untouchable i alla situationer....
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev: 2023-02-15 16:01:23
daaviid skrev: 2023-02-15 15:08:51 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan

Jaha, detta borde ju ske minst lika ofta som dom(domarbasen) vill straffa spelare och ledare..
Känns som första gången det ändå gläntas lite på dörren in till hur det fungerar bland domarna. Jag tror det är viktigt att poängtera att det hela tiden diskuteras och att både goda och sämre insatser används i utbildningssyfte precis som jag är övertygad om att lagen gör. Då skapas mer tolerans även från supporterled istället för spekulationer om att de är untouchable i alla situationer....
Jag har testat att hoppa in som domare på "väldigt låg" nivå ett par gånger och det är fasiken inte lätt. Men precis som uttryckts så kan man ju tycka att lite fingertopp och kommunikation borde de väl kunna ha.
Om nu Glader var förbannad så hade jag som domare begripit det efter omgångens billigaste utvisning och kanske tagit snacket direkt och sagt "ja den var skit, jag såg tyvärr inte att det inte var kontakt där jag stod men precis som en forward kan bränna ett avgörande friläge så gör vi ibland misstag. Sura inte nu och vårda språket så slipper vi ta ytterligare en töntig utvisning för abuse". Eller nåt åt det hållet.
Att ta en billig och sen plocka tränaren för abuse senare känns mindre vettigt än att faktiskt ta en diskussion mellan 4 ögon. Inga domare ingen match men det går ändå lite åt båda hållen kan jag tycka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

HA 22/23: Djurgårdens IF - Tingsryd 14/2

Inlägg av kh31d4r »

Dusinator skrev: 2023-02-15 14:20:07
kh31d4r skrev: 2023-02-15 13:53:45
Dusinator skrev: 2023-02-15 10:32:22 Kan inte bakgrunden och han kan säkert sagt nåt... men allvarligt?

https://hockeysverige.se/2023/02/15/fre ... -officials
Han har säkert ställt sig och stirrat på domarna och skrikit "så jävla skönt" som någon sorts hån för att de vann trots att (som han tycker) zebrorna var mot dem. Sen vinklar han sin beskrivning för att låta oskyldig.
om det nu är så skulle jag säga återigen att domarkåren är alltför lättkränkt. Om detta leder till avstängning istället för bara ett samtal/tillrättavisning i det tysta så skjuter de sig själva i foten mer än att bara ha dåligt spelsinne... eller även det påvisar väl relativt dåligt spelsinne.

Sen är jag helt på det klara med att klimatet runt domarna måste bli bättre eftersom vi snart inte har några domare kvar i svensk hockey pga dåligt klimat. Så ja, min dubbelmoral lyser igenom :lol:
Jag säger inte att det rätt eller fel att han åkte på en avstängning, jag tyckte bara att hans uppenbara efterhanskonstruktion och vinkling var genomskinlig. Har han åkt på två matchstraff tidigare så kan man ju tänka sig att han har lite dålig omdöme, iaf i stridens hetta, så någon borde nog se till att det finns någon lite kyligare person i närheten i fortsättningen.

Lustigt också att när det för första gången i världshistorien ska straffas en domare, så är det för att vi för en gång skull hade dem med oss.

Att det råder brist på domare förvånar mig föga. Domare på de lägre nivåerna sållas bort med hjälp av nepotism och coopertest, tills bara de utan spelförståelse finns kvar. I alla fall var det så i mitt förbund.
Skriv svar