HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.

Hur slutar kvällens match?

Omröstningen slutade 2023-02-12 11:56:07

Vinst med uddamålet
4
25%
Vinst med två eller fler mål
6
38%
Vinst efter förlängning/straffar
0
Inga röster
Förlust med uddamålet
2
13%
Förlust med två eller fler mål
3
19%
Förlust efter förlängning/straffar
1
6%
 
Antal röster: 16

Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2023-02-11 20:11:30 Odelius MVP!
Vi vet att du kom i byxan när Odelius lobbade fram friläget men skriv något vi inte redan vet. Vad tycker du om Danielsson på backen?
Spela fult
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2023-02-11 20:30:55
Jim Morrison skrev: 2023-02-11 20:11:30 Odelius MVP!
Vi vet att du kom i byxan när Odelius lobbade fram friläget men skriv något vi inte redan vet. Vad tycker du om Danielsson på backen?
Hehe
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2023-02-11 20:30:55
Jim Morrison skrev: 2023-02-11 20:11:30 Odelius MVP!
Vi vet att du kom i byxan när Odelius lobbade fram friläget men skriv något vi inte redan vet. Vad tycker du om Danielsson på backen?
Spelade han back idag?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2023-02-11 20:41:40
diftobbe89 skrev: 2023-02-11 20:30:55
Jim Morrison skrev: 2023-02-11 20:11:30 Odelius MVP!
Vi vet att du kom i byxan när Odelius lobbade fram friläget men skriv något vi inte redan vet. Vad tycker du om Danielsson på backen?
Spelade han back idag?
Krökat? Du gnällde ju om att clownen Garpenlöv skulle sparkas tidigare i tråden för sitt val.

Jag har dock ingen koll på istid. Men back spelade han.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2023-02-11 20:47:49
Jim Morrison skrev: 2023-02-11 20:41:40
diftobbe89 skrev: 2023-02-11 20:30:55
Jim Morrison skrev: 2023-02-11 20:11:30 Odelius MVP!
Vi vet att du kom i byxan när Odelius lobbade fram friläget men skriv något vi inte redan vet. Vad tycker du om Danielsson på backen?
Spelade han back idag?
Krökat? Du gnällde ju om att clownen Garpenlöv skulle sparkas tidigare i tråden för sitt val.

Jag har dock ingen koll på istid. Men back spelade han.
Jag skojade. Han gjorde en riktigt bra match idag faktiskt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av Nattuggla_ »

diftobbe89 skrev: 2023-02-11 20:10:59 Kan ni inte skriva att Garpens något märkliga val har varit genidrag såhär långt? Släpp prestigen. Femte raka.

Jag kan börja. Odelius fullständigt briljant ikväll, petningen kanske gjorde honom gott, när han är bra är han lagets bästa back, och då är han bara 18 år, jag utser Odelius till matchens lirare om man bortser från Galajda.

Nu kan någon fortsätta om hur förvånansvärt bra det sett ut med Danielsson som back.
Har inte mkt att klaga på ikväll. Bara orolig för Wiktor Nilsson.

Jag tänker inte nämna laguttagningen något mer. Det är som det är. Det var leenden på bänken ikväll och det gillar jag.
Sålänge alla köper sina positioner och gör allt för att vi ska nå SHL så räcker det för mig.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av diftobbe89 »

Nu börjar ni mjukna. Det är bra. Hade spelarna inte haft ett namn på tröjan hade ingen trott att Danielsson inte varit back tidigare, han har gjort det över förväntan. Då behöver man inte hata på Garpen som ser sånt här dagligen och på träning när laget faktiskt vinner dessutom. Då kan det inte vara så katastrof som ni vill få det till att låta. Fem raka skojar man inte bort med allt manfall och en ''stjärna'' som Brodin som knappt bidrar överhuvudtaget, det är andra som kliver fram och det är eloge till alla som tagit sina nya roller med bravur.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2023-02-11 21:09:06 Nu börjar ni mjukna. Det är bra. Hade spelarna inte haft ett namn på tröjan hade ingen trott att Danielsson inte varit back tidigare, han har gjort det över förväntan. Då behöver man inte hata på Garpen som ser sånt här dagligen och på träning när laget faktiskt vinner dessutom. Då kan det inte vara så katastrof som ni vill få det till att låta. Fem raka skojar man inte bort med allt manfall och en ''stjärna'' som Brodin som knappt bidrar överhuvudtaget, det är andra som kliver fram och det är eloge till alla som tagit sina nya roller med bravur.
Alltså, bara för att man gör en bra match mot tabellnian i hockeyallsvenskan betyder inte det att det är rätt att spela honom som back över Odelius eller Karlsson vill jag bara förtydliga. Det är fortfarande kasst ledarskap av Garpen men kudos till Danielsson som gör det bra ikväll av situationen. I andra matcher har det varit väldigt o-bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2023-02-11 21:15:38
diftobbe89 skrev: 2023-02-11 21:09:06 Nu börjar ni mjukna. Det är bra. Hade spelarna inte haft ett namn på tröjan hade ingen trott att Danielsson inte varit back tidigare, han har gjort det över förväntan. Då behöver man inte hata på Garpen som ser sånt här dagligen och på träning när laget faktiskt vinner dessutom. Då kan det inte vara så katastrof som ni vill få det till att låta. Fem raka skojar man inte bort med allt manfall och en ''stjärna'' som Brodin som knappt bidrar överhuvudtaget, det är andra som kliver fram och det är eloge till alla som tagit sina nya roller med bravur.
Alltså, bara för att man gör en bra match mot tabellnian i hockeyallsvenskan betyder inte det att det är rätt att spela honom som back över Odelius eller Karlsson vill jag bara förtydliga. Det är fortfarande kasst ledarskap av Garpen men kudos till Danielsson som gör det bra ikväll av situationen. I andra matcher har det varit väldigt o-bra.
Vad är det som är kass menar du? Det fungerar ju. Danielsson har bidragit med ett lugn och gör det stabilt på backen, något inte ens jag trodde inför. Odelius och Karlsson är totala motsatsen som blandar och ger för mycket. Ikväll hade Odelius en bra match och då är han ruskigt bra. Men jag tycker inte det är dåligt ledarskap av Garpen när vi nu har facit hur matcherna sett ut. Att ha Karlsson, Odelius, Hammarlund alla ordinarie på backen hade kunnat bli en katastrof om alla har en mindre bra dag på jobbet. Det blir ingen stabilitet till gruppen.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av Praetori »

Det finns saker so bitvis fungerar riktigt fint i det här laget. Det finns saker som bitvis fungerar riktigt dåligt men som det sakta men säkert blir stil på.
Tänk om det varit försäsong.....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av Manijock »

Väldigt fin match av många. Lite extra förtjänar Forsberg och Galajda. På backsidan var Danielsson och Odelius något extra. Vilket behövdes för Calles självförtroende. Riktigt bra! Tycker Schilling och Glad har störst problem idag. Men ändå fullt acceptabelt.

Krüger är verkligen hockeyporr i allt han gör. Kunde utan vidare lira NHL fortfarande är känslan. Östlund, Ounasvuori och Nilsson riktigt bra. Stört roligt att Liss va spelaren i fjärde som inte riktigt steppade upp idag. Med tanke på vissas starka åsikter om att han spelar med för svaga spelare just nu. Forsberg är fan nästan MVP, och Berglund är också riktigt fin. Olle stångades mest och kom inte till sin rätt.

Bra match och stabilt genomfört. Början på andra blev jag lite svettig, men i övrigt väldigt lugnt. Kul med lite hets och liv på läktaren också. Killen i mössan sprang som en liten flicka på visslan :lol:
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av captcash »

Hörde att det var lite tuppfäktning på parkeringen efter match? Några details där?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Så fruktansvärt viktigt att vinna. Nu 5 raka vinster.

Danielsson är riktigt bra som back.
Men Elliott håller på att växa ut till en riktig försvarsgeneral .
Klart bästa back över de senaste veckorna.

Framåt har jag börjat inse att jag överskattat en hel del spelare. Vi är rätt trubbiga framåt. Kruger ingen dominant på denna nivå som jag trodde han skulle bli. Brodin är långa stunder fullständigt osynlig. Av juniorerna är det Östlund som varit bäst, tillsammans med Lindbom. Visserligen många borta, men vem av de som saknas ska kunna lyfta det kollektiva anfallsspelet?

Hoppas Norman kan komma tillbaka och hitta tillbaka till storformen när synen vänder åter.
4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av Manijock »

captcash skrev: 2023-02-11 22:50:26 Hörde att det var lite tuppfäktning på parkeringen efter match? Några details där?
Va ett par små incidenter på sittplats under match. På parkeringen såg jag ingenting där jag gick.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Vita Hästen-Djurgårdens IF 11/2

Inlägg av thelinho »

Första matchen jag missar i år.

Fråga:

Hur var Kevin Karlsson (som fw!?)
Wikegårds järnkaminer
Skriv svar