HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.

Hur går det ikväll?

Vinst med uddamålet
7
23%
Vinst med två eller fler mål
2
6%
Vinst efter förlängning/straffar
1
3%
Förlust med uddamålet
3
10%
Förlust med två eller fler mål
15
48%
Förlust efter förlängning/straffar
3
10%
 
Antal röster: 31

Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Tellqvist32 »

Fagervall var inte ens i närheten av att vara så här dålig som Garpenlöv. Det var rätt att göra sig av med honom och jag håller med om att Lindbom räddade honom till stor del, men Fagervall kunde åtminstone ta ut slagkraftiga kedjor och rätt folk på rätt plats.

Har aldrig sett något mer inkompetent än Garpenlövs kedjeformationer. Det är patetiskt att beskåda!
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Eriksson »

Manijock skrev: 2023-01-28 20:20:50 Garpenlöv måste vara den dummaste matchcoach jag sett. Snudd på sensationellt hur man så många gånger lyckas ta målvakten vid exakt fel tillfälle....

Sen i övrigt? Förstår inte hur man kan hänga Danielsson för att han står upp för sin keeper. Domarna är ju inte kapabla att stävja skiten onekligen.

Värdelöst naturligtvis. Vi är verkligen inte topp 5 med den här usla offensiven. Bra defensiv och BP dock.

Garpenlöv måste lösas omgående. Den värsta rekryteringen någonsin. Värre än Barry!
Garpen har inte bevisat ett skit innan och poängsnittet är uruselt, samt precis som du skriver..... matchcoachningen är så djävla usel att det inte ens finns på kartan.

Fagervall var inte min favorit heller direkt, men varför i hvete byta en dålig lösning mot en 100ggr värre.

djurgården skulle kunna ta in hela djävla växjö eller saik, det skulle ändå gå bajsmacka, problemet är från matchcoach och uppåt
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Knickedick
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2023-01-28 20:44:11
Knickedick skrev: 2023-01-28 20:39:19
Praetori skrev: 2023-01-28 20:25:27
Knickedick skrev: 2023-01-28 20:23:14 Det börjar bli patetiskt! För många spelare som vill hem till soffmys med familjen!!

KG har ingen som helst koll på hur en bra hockeyspelare ser ut. Så länge man är DIF är alla välkomna!
KG har nog koll iom att han uttryckt att det behövs in en fwd som är hård och kan gå på mål. För det är precis det vi inte har i övriga spelare. Alla väntar på att nån annan ska göra jobbet.
Absolut inte! Det kanske är det som behövs. Men det har vi behövt länge! Varför har fortfarande inte plockat in någon då?
Jo för att han inte har koll på några…
Han scoutar inte… han har inte koll på hur en energispelare ser ut eller spelat förutom de som spelat i DIF under hans tid som junioransvarig i klubben.
Att det är vad vi behöver har någon sagt till honom.

Vi behöver forwards med frekvens i skridskoåkningen som går in för att vinna dueller och krasha nätet!
Vilka fanns på marknaden? Det är öppet mål att sitta med facit i hand och spela allanballan. Det lag vi har på pappret borde med lite vilja kunna få samtliga matcher att se ut som mot Västervik men ingen utom junisarna (som inte har vettet) är beredda att bryta ett ben för att få in en kasse. De etablerade går och väntar på ett slutspel och resten väntar på att topplirarna skall visa vägen.
Alla spelare som är utan kontrakt samt var vid säsongens början. Samt fler som vi säkert kunnat lösa. Det är därför man behöver scouta för att veta vilka spelare som passar in av de som är tillgängliga och även sedermera blir tillgängliga!
Det är inte att sitta med facit i hand, det är att kräva att personer som ansvarar för klubben i mitt hjärta jobbar lika hårt som jag hade gjort om jag hade haft deras roller med tillhörande lön. Tvivlar på att KG ser över 300 matcher per år på plats utöver Djurgårdens matcher, vilket jag lätt hade gjort.
Det var du som sa att vi behövde en elak forward, inte jag som sitter med ”facit i hand”.
Jag funderar mer på om han öht reflekterar över vilka spelare som faktiskt brinner för uppgiften och inte innan han slänger kontrakt under näsan på dem.

Det duger inte att säga att KG har koll. För det han mäts på som sportchef är sportsliga resultat och just nu gör vi inte resultat och HAN är ytterst ansvarig.
Att sedan gå ut och klaga över att supportrarna har åsikter och är krävande är för mig att säga ”Jag klarar inte pressen”
Framgång kommer när du gör din egen grej och skiter i vad andra tycker och tänker om dig och det du gör.
Det är uppenbart att han och Garpen svajar mentalt!
DET är sånt som smittar av sig på gruppen.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2023-01-28 20:38:49
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-28 20:36:30
Praetori skrev: 2023-01-28 20:25:27
Knickedick skrev: 2023-01-28 20:23:14 Det börjar bli patetiskt! För många spelare som vill hem till soffmys med familjen!!

KG har ingen som helst koll på hur en bra hockeyspelare ser ut. Så länge man är DIF är alla välkomna!
KG har nog koll iom att han uttryckt att det behövs in en fwd som är hård och kan gå på mål. För det är precis det vi inte har i övriga spelare. Alla väntar på att nån annan ska göra jobbet.
KG har nollkoll
Jag kan rösta för att du ska ta SC jobbet på medlemsmötet. Upp till bevis.
KG på två år har han gjort oss till ett mellanmjölkslag
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2023-01-28 20:55:19
Praetori skrev: 2023-01-28 20:25:27
Knickedick skrev: 2023-01-28 20:23:14 Det börjar bli patetiskt! För många spelare som vill hem till soffmys med familjen!!

KG har ingen som helst koll på hur en bra hockeyspelare ser ut. Så länge man är DIF är alla välkomna!
KG har nog koll iom att han uttryckt att det behövs in en fwd som är hård och kan gå på mål. För det är precis det vi inte har i övriga spelare. Alla väntar på att nån annan ska göra jobbet.
Fast vi ska redan ha en sådan spelare i laget med den spelar karaktären. Tyvärr visar han upp det för sällan och om han gör det, skulle laget till viss del få en annan dimension i offensiva spelet. Pratar såklart om Brodda

Jag har svårt att se att KG ska kunna hitta en sådan spelare på marknaden nu då det ska avgöras då inte ens Brodda kommer upp till den nivån där man kan förvänta sig.
Visst skulle vi haft det. Men en spelare som Brodin trodde nog samtliga på förhand skulle fylla en sådan roll. Eller varför inte Timpa eller valfri annan Djurgårdare?

Folk gnällde på spelare som Wiå, Walli, tom Grewe men jag tror det varit mer grit i spelet med dylika grabbar i laget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Doyle »

Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Wishes »

Donkels-3.0 skrev: 2023-01-28 21:13:41
Praetori skrev: 2023-01-28 20:38:49
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-28 20:36:30
Praetori skrev: 2023-01-28 20:25:27
Knickedick skrev: 2023-01-28 20:23:14 Det börjar bli patetiskt! För många spelare som vill hem till soffmys med familjen!!

KG har ingen som helst koll på hur en bra hockeyspelare ser ut. Så länge man är DIF är alla välkomna!
KG har nog koll iom att han uttryckt att det behövs in en fwd som är hård och kan gå på mål. För det är precis det vi inte har i övriga spelare. Alla väntar på att nån annan ska göra jobbet.
KG har nollkoll
Jag kan rösta för att du ska ta SC jobbet på medlemsmötet. Upp till bevis.
KG på två år har han gjort oss till ett mellanmjölkslag
Rätt skall vara rätt. JE startade förfallet och gjorde oss till ett mellanmjölkslag. KG har bara tagit vid och förlängt tradition.
Stolt, men aldrig nöjd
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Tellqvist32 »

Djurgården Hockey är som ett Formel 1-chassis fast med en Formel 2-motor.
Ser bra ut på utsidan, men inte särskilt starkt på insidan.

Sedan skulle man kunna beskriva vår huvudtränare som en stallchef som bara varit verksam inom go-kart.
Osten östlund
Inlägg: 1692
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Osten östlund »

För jävla dålig attityd med.

- Nicky d äldst i laget, utvisningar snack o klubba i rygg.
- Kruger solklar cross chek framöver mål o domare.
- Liss obligatorisk utvisning i offensiv zon.

Om dom ledandet spelarna håller på så här, vem leder laget?

- shilling o Eliot= kryptonit. När det var 3-4 min kvar. Båda dom åker mot puck, vid mål. Cam tar den dräller. Får försvara oss 1 min.

I mina ögon visar det att dom ledande spelaran är riktigt missnöjda med ngt (dom har blivit större än laget)!? Är bara Rensfeldt som "håller masken".

Kevin o Hammarlund har det tufft nu. Iocmed att dom ledande spelarna sviker.

Enda som får godkänt, Noahs kedja (var så man hoppades stt dom aldrig skulle byta).
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Per-Allan »

Den stora frågan är vad varje spelare i denna trupp får på lönekontot den 25de varje månad
Är det någon med insyn som kan förmedela dessa uppgifter?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Wishes »

”… talangutveckling som har till syfte att utveckla såväl spelare som människor mot deras fulla potential.” Snacka om hybris! TP tar inte bara ansvar för spelare, utan öven ”människor” i största allmänhet och utveckla deras fulla potential. Jag väntar med spänning och tålamod tills jag står på tur. Annars, avgå TP!!
Stolt, men aldrig nöjd
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Per-Allan »

Sjukt att endast 34% på detta forum räknade med seger idag på den omröstning som gjordes före matchen-
Tycker därför att spelarna ska få 66% avdrag på nästa lön.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Wishes »

Tellqvist32 skrev: 2023-01-28 21:25:48 Djurgården Hockey är som ett Formel 1-chassis fast med en Formel 2-motor.
Ser bra ut på utsidan, men inte särskilt starkt på insidan.

Sedan skulle man kunna beskriva vår huvudtränare som en stallchef som bara varit verksam inom go-kart.
Förringa inte go-kart. Snarare coach i tre i rad.
Stolt, men aldrig nöjd
Knickedick
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2023-01-28 21:16:14
Harmageddon skrev: 2023-01-28 20:55:19
Praetori skrev: 2023-01-28 20:25:27
Knickedick skrev: 2023-01-28 20:23:14 Det börjar bli patetiskt! För många spelare som vill hem till soffmys med familjen!!

KG har ingen som helst koll på hur en bra hockeyspelare ser ut. Så länge man är DIF är alla välkomna!
KG har nog koll iom att han uttryckt att det behövs in en fwd som är hård och kan gå på mål. För det är precis det vi inte har i övriga spelare. Alla väntar på att nån annan ska göra jobbet.
Fast vi ska redan ha en sådan spelare i laget med den spelar karaktären. Tyvärr visar han upp det för sällan och om han gör det, skulle laget till viss del få en annan dimension i offensiva spelet. Pratar såklart om Brodda

Jag har svårt att se att KG ska kunna hitta en sådan spelare på marknaden nu då det ska avgöras då inte ens Brodda kommer upp till den nivån där man kan förvänta sig.
Visst skulle vi haft det. Men en spelare som Brodin trodde nog samtliga på förhand skulle fylla en sådan roll. Eller varför inte Timpa eller valfri annan Djurgårdare?

Folk gnällde på spelare som Wiå, Walli, tom Grewe men jag tror det varit mer grit i spelet med dylika grabbar i laget.
Tim gjorde förfan allt han kunde. Men blev missförstådd! Han är ju inte den spelartypen egentligen men fick ju ingen riktig speltid! Forsberg kan ha den rollen men får ju inte heller förtroende och speltid! Jag tror lite av problemet ligger i att vi försöker ge den rollen till en spelare som inte haft det som sin primära uppgift. Varken Brodin, Forsberg, Tim är i grunden den spelartypen!
En Ahlén med lite annan vinkel på vristerna hade varit perfekt!

Det finns många spelare som passerat genom åren som kunde tagit de här rollerna!
Både Ludde Blomstrand och Tobias Lindberg var ju ganska riviga när de spelade i Djurgårn…..
Det brukar sluta med att man hamnar i Tjeckien
Osten östlund
Inlägg: 1692
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 28/1

Inlägg av Osten östlund »

Innan vi stänger tråden. Glöm inte att rösta överst på sidan. Hur ni tror matchen slutade ( rösträkningen fortfarande öppen)! 🥁🎰
Skriv svar