HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Dusinator »

Tellqvist32 skrev: 2023-01-25 21:33:48
ken1968 skrev: 2023-01-25 21:30:17
sirwilliam skrev: 2023-01-25 21:26:49 Kedjorna kan ju inte fortsätta se ut såhär.
Nej det inser ju alla utom dom som borde inse det, och att ens Berglund tar en tröja i nåt lag i AS är en gåta far omkring överallt, ligger på isen mer än står upp, Nu finns det flera spelare/ledare som borde se sig i spegeln och fråga sig om jag inte ska göra nåt annat då jag inte vill spela hockey.
Ja, Berglund suger men han spelar ju åtminstone i fjärdekedkan. Lekkerimäki och Blomgren som tillsammans gjort 12p spelar i vår förstakedja.

Vår bästa målskytt är i fjärdekedjan. Näst bästa i tredje.
Garpen gillar ju fart och Liss har ju bara en växel, så garpen har flyttat honom längre och längre ner. Att han kan göra mål verkar oviktigt. Och ja, han har sina begränsningar även han… men det har ju alla i det här korthuset.
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Hillberry blue »

Tycker kommentatorn Söderström sade sanningen. Vi har inte dom spelarna som gör skillnad. Varken bakåt eller framåt, sen kan man i all oändlighet skälla på Garpenlöv, KG, skylla på otur, skador domare m m. Vi är tyvärr inte bättre än så här
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Tellqvist32 »

Dusinator skrev: 2023-01-25 21:41:03
Tellqvist32 skrev: 2023-01-25 21:33:48
ken1968 skrev: 2023-01-25 21:30:17
sirwilliam skrev: 2023-01-25 21:26:49 Kedjorna kan ju inte fortsätta se ut såhär.
Nej det inser ju alla utom dom som borde inse det, och att ens Berglund tar en tröja i nåt lag i AS är en gåta far omkring överallt, ligger på isen mer än står upp, Nu finns det flera spelare/ledare som borde se sig i spegeln och fråga sig om jag inte ska göra nåt annat då jag inte vill spela hockey.
Ja, Berglund suger men han spelar ju åtminstone i fjärdekedkan. Lekkerimäki och Blomgren som tillsammans gjort 12p spelar i vår förstakedja.

Vår bästa målskytt är i fjärdekedjan. Näst bästa i tredje.
Garpen gillar ju fart och Liss har ju bara en växel, så garpen har flyttat honom längre och längre ner. Att han kan göra mål verkar oviktigt. Och ja, han har sina begränsningar även han… men det har ju alla i det här korthuset.
Hade någon sagt att Liss och Brodin blivit nedpetade till 3:e och 4:e så hade jag trott att vi plockat in spets offensivt. Nu har ju deras platser bara tagits av sämre spelare i Lekkerimäki och Blomgren. Idag går till och med Schlyter före.

Absurt.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av #10 »

Hillberry blue skrev: 2023-01-25 21:44:53 Tycker kommentatorn Söderström sade sanningen. Vi har inte dom spelarna som gör skillnad. Varken bakåt eller framåt, sen kan man i all oändlighet skälla på Garpenlöv, KG, skylla på otur, skador domare m m. Vi är tyvärr inte bättre än så här
Vi har spelare som spelar i sarghörnet, det gör inte schilkey och poley, dom letar slottet och gör mål
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Tellqvist32 »

#10 skrev: 2023-01-25 21:47:20
Hillberry blue skrev: 2023-01-25 21:44:53 Tycker kommentatorn Söderström sade sanningen. Vi har inte dom spelarna som gör skillnad. Varken bakåt eller framåt, sen kan man i all oändlighet skälla på Garpenlöv, KG, skylla på otur, skador domare m m. Vi är tyvärr inte bättre än så här
Vi har spelare som spelar i sarghörnet, det gör inte schilkey och poley, dom letar slottet och gör mål
Till och med Mora har två bra kedjor som kontinuerligt levererar poäng.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Wishes »

Hillberry blue skrev: 2023-01-25 21:44:53 Tycker kommentatorn Söderström sade sanningen. Vi har inte dom spelarna som gör skillnad. Varken bakåt eller framåt, sen kan man i all oändlighet skälla på Garpenlöv, KG, skylla på otur, skador domare m m. Vi är tyvärr inte bättre än så här
Klockrent analys (för en gångs skull) av kommentatorerna i cmore - kort sammanfattat: vi saknar kompetens och spetsspelare som gör jobbet (förutom Krüger). Precis, så är det!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Ohddan »

Jävlar vilket mörker.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Wishes »

Ta exempel och titta på svenska landslaget i handboll. Där kan man säga att man gör jobbet, från målvakt till mitt-sexa - hela laget och alla dess delar. Inget knorr, hårda tag på 6-meterslinjen utan gnälla, och hålla spelidé och strategi. Alla gör jobbet!
Stolt, men aldrig nöjd
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Tellqvist32 »

37 spelade matcher. Jag vill bara att skiten ska ta slut nu.



Den här säsongen går bara att beskriva som kapitalförstöring.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Manijock »

Grabbar(och tjejer?), släpp skiten bara! Spelare, ledare, domare som arrangemang, vad ni vill, SUGER i Sverige... Hockeyn är död och Djurgården går i fronten för avvecklingen.

Jag har tyvärr biljett till Norrköping, men där blir mitt avsked till svensk hockey på obestämd tid... Tror ärligt talat att jag är helt färdig. Tanken gör ont, men inte i närheten av smärtan man känner av att titta på det här. Kan inte ens titta på random SHL-match utan att bli gravt provocerad av domarnas extrema uselhet på sitt yrke, men även spelares.

Sist mot Modo va jag tvungen att supa(!) för att slippa ångesten av att vara där. Där man haft fantastiska minnen och upplevt stolthet, men även misär. Som när vi åkte ur första vändan. Men likföbannat hade man längtan till nästa match. Det var då.

I svensk hockey finns inga nyanser längre, utan allting är slätstruket och enformigt. Slumpartat och ouppstyrt. Alla lag spelar likadant och uppmuntras av etablissemanget att göra så. Färgstarka spelare bötfälls och kvävs. Till och med supportrar är numera med på tåget! Närkamper ska tillåtas från egna laget, men i övrigt ska det utrotas. Någon kan ju bli skadad!. Känslor är onödigt, barnsligt och riskabelt. Se på Wiktor Nilsson och råttans kramkalas i derbyt.... Matchstraff! Det är så långt vi har kommit. Istället ser vi gärna att varje situation ska granskas i en evighet, då det absolut inte får bli fel.

Färdig. Med allting!
Senast redigerad av Manijock den 2023-01-25 22:03:03, redigerad totalt 1 gånger.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Wishes »

Wishes skrev: 2023-01-25 21:56:23 Ta exempel och titta på svenska landslaget i handboll. Där kan man säga att man gör jobbet, från målvakt till mitt-sexa - hela laget och alla dess delar. Inget knorr, hårda tag på 6-meterslinjen utan gnälla, och hålla spelidé och strategi. Alla gör jobbet!
Correction: glömde bort coachen!
Senast redigerad av Wishes den 2023-01-25 22:10:53, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Donkels-3.0 »

#10 skrev: 2023-01-25 21:15:49
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-25 21:13:01 KG avgå!!!!
Vi röstar in dig.
Ja snart är allt bättre än KG...
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Per-Allan »

Från ett annat forum
"När får vi höra:
KG Stolpskotts plastkaniner, Thomas Kraftlös plastkaniner…
I hockeyallsvenskan, lr
I div 1?"
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av Wishes »

Wishes skrev: 2023-01-25 22:02:55
Wishes skrev: 2023-01-25 21:56:23 Ta exempel och titta på svenska landslaget i handboll. Där kan man säga att man gör jobbet, från målvakt till mitt-sexa - hela laget och alla dess delar. Inget knorr, hårda tag på 6-meterslinjen utan gnälla, och hålla spelidé och strategi. Alla gör jobbet!
Correction: glömde bort coachen!
Correction II: Kommentar trots brutet finger och sjukt hårda tag vid 6-meterslinjen - ”Det var hårda tag, men fair. Bra domarnivå!” Inget gnäll, offermentalitet och skyll på domarna där inte. Långt ifrån lättretliga slagsmålsbenägna hockeyspelare… för att inte tala om rullande och diva-töntiga fotbollsspelare.
Senast redigerad av Wishes den 2023-01-25 22:21:05, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
STINGRAY71
Inlägg: 150
Blev medlem: 2021-02-21

HA 22/23: Djurgårdens IF - Björklöven 25/1

Inlägg av STINGRAY71 »

Äntligen ställer Fredrik S frågan ‼️ som borde ställts från dag 1 och som många med mig ställt sig..finns verkligen kompetensen i denna trupp...⁉️⁉️
Den fanns inte från start vilket ställer allt på kant när KG säger att han är nöjd över spelarna som stannade från fiaskot året innan...SKRÄMMANDE ⁉️
Att tro att JUNISARNA som är här för att lära.. mer eller mindre..skall bära detta är mer än NAIVT..
Stackarn Kruger bär så mycket han kan men är inte den som skall spruta in 35 baljer ⁉️
Att INTE kasta etablerade spelarna UNDER BUSSEN för dom bedrövliga prestationerna är ett VEKT ledarskap.. som gått som en röd tråd i DIF's hockey senaste åren..att sparka på Garpen blir beige..släck ner kostnaderna GENAST acceptera ett par år i HA tills alla i ledande position bytts ut för nya att starta om..med rätt spelar material..
Skriv svar