HA 22/23: Karlskoga - Djurgårdens IF 13/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

HA 22/23: Karlskoga - Djurgårdens IF 13/1

Inlägg av AirQ »

Med tanke på att det ser ut så här år efter år nu så känns det som det är vårat spelsystem som är ruttet, verkar fungera bra på juniornivå då våra junislag gör bra ifrån sig, men när det kommer upp på seniornivån så brakar det samman.

Är det gubbarna som inte klarar av det, eller är det för genomskinligt på seniornivå?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Karlskoga - Djurgårdens IF 13/1

Inlägg av captcash »

AirQ skrev: 2023-01-14 17:20:21 Med tanke på att det ser ut så här år efter år nu så känns det som det är vårat spelsystem som är ruttet, verkar fungera bra på juniornivå då våra junislag gör bra ifrån sig, men när det kommer upp på seniornivån så brakar det samman.

Är det gubbarna som inte klarar av det, eller är det för genomskinligt på seniornivå?
Jag är rätt säker på att vi tränar spelsystem som är för fokuserat på snurr och speed, medan man lämnar tufft, hårt spel till "lägre prio". Därför är det enkelt att dominera i junis leden men när du möter en stor oxe som står ivägen eller pressar upp dig i sargen så är man utan lösningar.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Karlskoga - Djurgårdens IF 13/1

Inlägg av Praetori »

Ohddan skrev: 2023-01-14 12:23:18
Praetori skrev: 2023-01-13 21:42:28 Dags för Garpen att avgå.
No joke.

KG har satt ihop det bästa lag som Hockeyallsvenskan skådat på pappret men tränarna kan inte få dem att leverera.

Då borde huvuden rulla.
När Praetori förlorar hoppet då kan vi lika gärna lägga ner säsongen. Släpp samtliga som kostar pengar, slicka såren och invänta nästa säsong.
Jag tror samtidigt inte på att lägga sig ner och dö. Det skulle vara ytterst O-DIF.
Men nånting måste göras för att få till en förändring i spelet. Känner inte Garpen att det går åt rätt håll borde han snacka med ledningen och vara beredd att ställa platsen till förfogande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

HA 22/23: Karlskoga - Djurgårdens IF 13/1

Inlägg av Ohddan »

Praetori skrev: 2023-01-17 12:17:53
Ohddan skrev: 2023-01-14 12:23:18
Praetori skrev: 2023-01-13 21:42:28 Dags för Garpen att avgå.
No joke.

KG har satt ihop det bästa lag som Hockeyallsvenskan skådat på pappret men tränarna kan inte få dem att leverera.

Då borde huvuden rulla.
Praetori skrev: 2023-01-17 12:17:53
Ohddan skrev: 2023-01-14 12:23:18 När Praetori förlorar hoppet då kan vi lika gärna lägga ner säsongen. Släpp samtliga som kostar pengar, slicka såren och invänta nästa säsong.
Jag tror samtidigt inte på att lägga sig ner och dö. Det skulle vara ytterst O-DIF.
Men nånting måste göras för att få till en förändring i spelet. Känner inte Garpen att det går åt rätt håll borde han snacka med ledningen och vara beredd att ställa platsen till förfogande.
När Praetori förlorar hoppet då kan vi lika gärna lägga ner säsongen. Släpp samtliga som kostar pengar, slicka såren och invänta nästa säsong.
Jag tror samtidigt inte på att lägga sig ner och dö. Det skulle vara ytterst O-DIF.
Men nånting måste göras för att få till en förändring i spelet. Känner inte Garpen att det går åt rätt håll borde han snacka med ledningen och vara beredd att ställa platsen till förfogande.
Nä, det så klart. Men vi behöver en optimist på forumet. Kämpa Praetori!
Skriv svar