HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Mattias_87 »

Match mot Björklöven. Senast vann vi med 4-2 men då var det på Hovet. Nu i Umeå.

Den första matchen av flera raka mot topplag. Går vi mot toppen eller hamnar vi utanför topp 3?
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Praetori »

Ett gäng TUNGA matcher nu mot de förväntade slutspelslagen. Det är värdemätare från och med nu till den 25e.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väljer att spela in denna. Sedan kolla i efterhand så länge vi är med.
Det här kan bli en riktig jävla mardröm.
Usch….magkänslan vill jag inte ens delge.

Om ett skadskjutet Västerås kunde utmanövrera oss enkelt så vad ska inte ett inspirerat Löven göra?

Tur jag har träning med kidsen vid matchstart. Har giltigt skäl att undvika denna live.

Kan vi spela sämre än senast?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-05 22:58:08 Väljer att spela in denna. Sedan kolla i efterhand så länge vi är med.
Det här kan bli en riktig jävla mardröm.
Usch….magkänslan vill jag inte ens delge.

Om ett skadskjutet Västerås kunde utmanövrera oss enkelt så vad ska inte ett inspirerat Löven göra?

Tur jag har träning med kidsen vid matchstart. Har giltigt skäl att undvika denna live.

Kan vi spela sämre än senast?
Du... Att sortera strumplådan är ett giltigt skäl till att undvika denna match live :wink:

Håller med dig, steppar vi inte upp blir detta en sorglig tillställning för oss Djurgårdare...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2023-01-06 09:01:29
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-05 22:58:08 Väljer att spela in denna. Sedan kolla i efterhand så länge vi är med.
Det här kan bli en riktig jävla mardröm.
Usch….magkänslan vill jag inte ens delge.

Om ett skadskjutet Västerås kunde utmanövrera oss enkelt så vad ska inte ett inspirerat Löven göra?

Tur jag har träning med kidsen vid matchstart. Har giltigt skäl att undvika denna live.

Kan vi spela sämre än senast?
Du... Att sortera strumplådan är ett giltigt skäl till att undvika denna match live :wink:

Håller med dig, steppar vi inte upp blir detta en sorglig tillställning för oss Djurgårdare...
:lol:
Skönt att höra.
Jo, det är verkligen läge att börja steppa upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-05 22:58:08 Väljer att spela in denna. Sedan kolla i efterhand så länge vi är med.
Det här kan bli en riktig jävla mardröm.
Usch….magkänslan vill jag inte ens delge.

Om ett skadskjutet Västerås kunde utmanövrera oss enkelt så vad ska inte ett inspirerat Löven göra?

Tur jag har träning med kidsen vid matchstart. Har giltigt skäl att undvika denna live.

Kan vi spela sämre än senast?
Kanske, kanske inte.
Tycker vi hållit en ganska "jämn ojämn nivå" hela säsongen, väldigt lite pekar på att vi kommer få ordning på detta.
Däremot i denna match finns ju chans till lite ytor då Löven förmodligen kommer försöka driva matchen, så självklart finns poängchans

Men i långa loppet har "Laget" DIF visat alldeles för lite för att jag på riktigt tror att vi kan utmana om en SHL-plats.

Missar vi denna gång, med denna Skryt-trupp, då är det i princip klart, DIF är nya Löven from säsongen 2023-24, dvs ett permanent stabilt HA-lag med nostalgiska minnen från fornstora dagar

(Har fixat annan aktivitet även ikväll, känns befriande att återigen slippa det massiva Energiläckaget DIF Hockey)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-06 10:16:23
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-05 22:58:08 Väljer att spela in denna. Sedan kolla i efterhand så länge vi är med.
Det här kan bli en riktig jävla mardröm.
Usch….magkänslan vill jag inte ens delge.

Om ett skadskjutet Västerås kunde utmanövrera oss enkelt så vad ska inte ett inspirerat Löven göra?

Tur jag har träning med kidsen vid matchstart. Har giltigt skäl att undvika denna live.

Kan vi spela sämre än senast?
Kanske, kanske inte.
Tycker vi hållit en ganska "jämn ojämn nivå" hela säsongen, väldigt lite pekar på att vi kommer få ordning på detta.
Däremot i denna match finns ju chans till lite ytor då Löven förmodligen kommer försöka driva matchen, så självklart finns poängchans

Men i långa loppet har "Laget" DIF visat alldeles för lite för att jag på riktigt tror att vi kan utmana om en SHL-plats.

Missar vi denna gång, med denna Skryt-trupp, då är det i princip klart, DIF är nya Löven from säsongen 2023-24, dvs ett permanent stabilt HA-lag med nostalgiska minnen från fornstora dagar

(Har fixat annan aktivitet även ikväll, känns befriande att återigen slippa det massiva Energiläckaget DIF Hockey)
Mycket möjligt.
Ska jag inbilla mig en liten ljusglimt i tunneln så liknar detta förra gången vi åkte ur.
Vi fick med oss ned ett par stora namn. Det gick inte så bra.
Året efter satsade vi lite mer ”Allsvenskt”. Då gick vi upp.
Men vi gick upp med en rejäl portion tur och mycket tack vare Gnaget.
Det säger en del.

Går vi inte upp i år, med denna trupp, får vi nog lägga vårt hopp till att SHL utökar ligan om något år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Praetori »

Norman sjuk men Arnesson tillbaka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av benganfs »

Det här skriker verkligen förlust.. Är man hemsk supporter nu?
Döden
Inlägg: 1888
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Döden »

Nja, tror vi studsar tillbaka nu, löven underskattar och ser oss som ett skadeskjutet lätt offer vilket vi utnyttjar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Mattias_87 »

Så jävla bra är inte Björklöven. Jämnt skägg.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Harmageddon »

En fullsatt arena där Löven kommer med gott självförtroende på slutet och som tvålade dit Modo på bortaplan i senaste matchen. Ett krampaktigt och träigt DIF som inte orkade med något vettigt på JK-dagen. Plus att man saknar en drös spelare fortsatt.

Skulle man ta poäng så får man vara väldigt nöjd. Men det gäller att spela ”stabil” hockey i 60 min.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Glory1 »

Falk som forward.. Att man inte kunde behålla Söderlund över de här två matcherna alltså
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av sauron »

Har ingen höjdarkänsla inför kvällens övningar, men va fan, större mirakel har ju skett! Hoppas att Falk gör succé i sin nya roll som vinge!
It's the hope that kills you.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av benganfs »

Trevligt att gå på 2&halv kedja i 60min borta mot björklöven. Jaja de hade kunnat va värre... stukad fot på kruger påvägen dit och rensfeldt fått tillfällig ebola.
Skriv svar