HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Wishes »

förevigtdjurgården skrev: 2022-11-15 21:36:34
Nattuggla_ skrev: 2022-11-15 21:35:46
Jim Morrison skrev: 2022-11-15 21:33:11 Jaha. Vad tycker ni?

Kör vi på som vanligt eller?
Fagervall, Ragge och Honken kan hockey bättre än alla ok?
Vi ska sitta ner i båten och lita på deras kompetens.
Fagervall åstadkommer ingenting hos oss.

Han kommer inte lyckas göra det heller. Fungerar bättre i mindre lag utan tydliga påtryckningar och framförallt utan vidare stjärnor. Här har han tyvärr ingenting, varken att hämta eller att leverera.
Han har väl aldrig haft så många stjärnor i ett lag han tränat, så han kanske är lite ”starstrucked”!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 654
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Rudi »

Vem ska ta över efter Fagervall, tycker ni?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tjocka, feta, omotiverade divor mot …..fart, finess och vilja.
Hade Karlsson ett pass rätt?
Vann Norman en närkamp?
Gjorde Brodin en flippass rätt?
Har Kruger spelat i NHL?
Är verkligen Lekkerimäki en målskytt?

Är Stockholmshockeyn överhypad av Stockholmsscouter?

Men en sak är säker. Söderlund och Östlund ihop är hockeyporr.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5694
Blev medlem: 2012-09-14

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Vikas »

Tror det är något mentalt hos spelarna. Ingen ser ut att ha särskilt roligt där ute. Spelare som är kända för att spela fysiskt spelar inte fysiskt.

Undrar om många av dem ångrar att de skrev på för det här och mest väntar på nästa säsong. Ser i alla fall ut så bitvis.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Buford »

Rudi skrev: 2022-11-15 22:17:41 Vem ska ta över efter Fagervall, tycker ni?
Ingen... På pappret är detta ett självspelande piano, men gubben som vevar positivet är passè... Tror laget spelar bättre utan någon som lägger sig i!
DIFille
Inlägg: 2
Blev medlem: 2022-02-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av DIFille »

Garanterat Fagervall som är problemet. Malmö kicka han.. Sen kom han hit och vi har fortfarande samma problem med grundspelet som vi hade när vi åkte ner.. 100% dags att hitta en ny ledare!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Mattias_87 »

DIFille skrev: 2022-11-15 22:24:25 Garanterat Fagervall som är problemet. Malmö kicka han.. Sen kom han hit och vi har fortfarande samma problem med grundspelet som vi hade när vi åkte ner.. 100% dags att hitta en ny ledare!
Det kommer inte att bli sämre, det vågar jag lova. Sedan möjligen inte bättre heller. Men en chans att det blir bättre. Fagervall har väl sista året på kontraktet? Finns det något annat alternativ tycker jag att man ska testa det.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev: 2022-11-15 22:19:39 Tror det är något mentalt hos spelarna. Ingen ser ut att ha särskilt roligt där ute. Spelare som är kända för att spela fysiskt spelar inte fysiskt.

Undrar om många av dem ångrar att de skrev på för det här och mest väntar på nästa säsong. Ser i alla fall ut så bitvis.
Ja alltså, Norman, Brodin och Kruger.
Säger bara usch och fy fan, ser inte skymten av varken glädje eller harmoni, jag hade hoppats på betydligt mer där

Men, jag har ändå viss förståelse, för den här serien är både ett straff och en dypöl, totalt livslustdränerande.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nattuggla_
Inlägg: 3049
Blev medlem: 2021-08-14

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2022-11-15 22:26:22
DIFille skrev: 2022-11-15 22:24:25 Garanterat Fagervall som är problemet. Malmö kicka han.. Sen kom han hit och vi har fortfarande samma problem med grundspelet som vi hade när vi åkte ner.. 100% dags att hitta en ny ledare!
Det kommer inte att bli sämre, det vågar jag lova. Sedan möjligen inte bättre heller. Men en chans att det blir bättre. Fagervall har väl sista året på kontraktet? Finns det något annat alternativ tycker jag att man ska testa det.
Han skrev väl 3 år va?
Johan Lundskog är en riktigt intressant tränare. Även Paananen som ryktas bort från Västerås.
Osten östlund
Inlägg: 1612
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Osten östlund »

Ja man börjar bli lite orolig. Man vill ju ge dem mer tid, försvara Fagervall etc. Men som du säger ovan. Samt går ju snabbt sen i slutspelet om det låser sig.

Samt 2 citat från matchen som oroar

Liss: Bara junis kedjan som funkar, vi andra måste ta efter.

Fagervall: Är inget problem, att vi ej är spelförande lag på hemmaplan ( om han ej förstår problemet, kan han ej heller aldrig lösa dem tyvärr).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Modo har accepterat sin plats i AS. Vi letar fortfarande efter rätt game-mode.

Hockey är inte komplicerat. På min träning förra veckan spelade vita femman ut oss i första.
De sköljde över oss i byte efter byte
I paus ifrågasatte vi hur jävla kul det var.

Sätt passen på bladet, spela klart egen zon, rejäla i närkamperna, visa att vi vill MER.
Vi vann.

Ikväll ville Modo mer. Mycket mer. Skäms DIF. Ni förtjänade inte fullsatt. Ni förtjänade att förlora.
Om ni fortfarande är riktiga hockeyspelare sover ni knappt inatt.
Eller borde ni lagt av?

Hockey är INTE komplicerat. Möjligen för de som aldrig spelat själva.

Jag är besviken på Djurgårdens IF.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-11-15 22:53:22
Ikväll ville Modo mer. Mycket mer. Skäms DIF. Ni förtjänade inte fullsatt. Ni förtjänade att förlora.
Om ni fortfarande är riktiga hockeyspelare sover ni knappt inatt.
Eller borde ni lagt av?

Hockey är INTE komplicerat. Möjligen för de som aldrig spelat själva.

Jag är besviken på Djurgårdens IF.
Tyvärr, smärtsamt sant
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-11-15 22:53:22
Hockey är INTE komplicerat. Möjligen för de som aldrig spelat själva.

Jag är besviken på Djurgårdens IF.
Hockey är stört komplicerat. Kanske den mest komplicerade idrotten som finns (med kampmoment).
Bara den psykologiska biten kan man skriva spaltmeter kring och det trots att ingen kan säga sig sitta på svaren.
Och det är en av anledningarna till att jag gillar hockey mer än någon annan sport.

Men jag håller med om din sista mening helt och fullt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7746
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev: 2022-11-15 23:22:40
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-11-15 22:53:22
Hockey är INTE komplicerat. Möjligen för de som aldrig spelat själva.

Jag är besviken på Djurgårdens IF.
Hockey är stört komplicerat. Kanske den mest komplicerade idrotten som finns (med kampmoment).
Bara den psykologiska biten kan man skriva spaltmeter kring och det trots att ingen kan säga sig sitta på svaren.
Och det är en av anledningarna till att jag gillar hockey mer än någon annan sport.

Men jag håller med om din sista mening helt och fullt.
Han menar ju dock att det är i de enkla elementen allt fallerar. Är inne lite på samma! Tackla, åk och jobba lite hårdare än motståndarna så vinner du. Speciellt med den grundskills som våra gubbar sitter på. Åker du däremot runt och fuskar och bara försöker leva på skillsen så spelar det ingen roll om du heter Lekkerimäki eller McDavid. Du blir uppkäkad även på denna nivå. Ibland är det inte streck på en whiteboard som krävs. Det är enkom inställning och uppoffring. Väldigt okomplicerat i grunden.

Idag är det en kombination av detta där Brodin är tydligaste exemplet på en som tror att han kan glida sig igenom den här säsongen. Men även av nonchalans och ointresse. Backchecking var ett skämt av många. Markeringen var obefintlig. Alla de "tråkiga" momenten slarvades bort gång på gång.

För dåligt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tack Manijock för att du förtydligar mitt inlägg ( som var rätt grovt sönderhugget av Praetori.

Precis det du skriver om Manijock som är grunden i hockey. Ska jag sammanfatta med två ord så är det:VISA HJÄRTA.

Utan det kan du spela vilket system du vill.
Kan mycket väl vara att alla spelare ännu inte mentalt accepterat Allsvenskan.
Modo såg ut att ha riktigt kul igår och spelade klart varenda situation fullt ut.
4 segrar kvar
Skriv svar