Klacken som helhet?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
dif_hardcore
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-10-13
Ort: sollentuna
Kontakt:

Klacken som helhet?

Inlägg av dif_hardcore »

jag själv hör jo hört att våran gamla klackledare vill tillbaka pga mej omina rasmor men om han ska tillbaka och leda gänget så säger jag till honom nu att vi behöver inte sjunga varje sekund och vill han det så finns mer saker som jag inte rikigt är jättebra!? Så vart tycker ni som brukar vara i klacken och sittplats, vart tycker ni?
FORZA DIF
fosforos
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-10-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av fosforos »

Tycker att klacken skötte sig bra igår. Ni syntes knappt men hördes desto mera ett antal gånger.
Jag tycker inte det är nån större skillnad i kvalitè mot förut, det viktigaste är att ni hörs.
Men var är alla människor?! När jag löste biljett sa killen att det inte var några vidare platser kvar. Åh, mycket folk tänkte jag i min fantasivärld. Glöm! 3600 el vad var det? Så jävla pinsamt, skäms på er djurgårdare!
maxlax
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-11-29

Pinsamt med hockey

Inlägg av maxlax »

det är ricktigt pinsamt att gå på matcherna när det är 21 pers i klacken ( räkna mot mora) vart e alla ni moste komma mot sssk på torsdag
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Den gamle klackledaren vill inte tillbaka!
Senast redigerad av Don_T den 2005-12-04 18:57:40, redigerad totalt 1 gånger.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Blev dubblet inlägg - ta gärna bort detta!
Senast redigerad av Don_T den 2005-12-04 18:57:10, redigerad totalt 2 gång.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
swe_burberry
Inlägg: 3
Blev medlem: 2005-08-15

Inlägg av swe_burberry »

Försök att få med er så många ni kan, då kommer det tillslut att bli drag igen!
Guld #17 2005/06
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Tyckte den lilla klack som var på plats skötte sig bra igår och hördes faktiskt en hel del trots att det förmodligen inte var mer än 25-30 pers som stod där.
Men en hel del gamla fina välkända DIF-hejaramsor klingade ändå ut bra i klassiska Hovet.

Fan trots den dåliga publiksiffran så var det rätt hett i matchen igår ett par ggr. Synd att DIF inte kan spela alla matcher på hovet. Mycket bättre arena för hockey. Hade matchen igår spelats i Globen hade det varit helt dött. Nu var det lite drag iaf.
hsv
Inlägg: 34
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hsv »

All heder till er som står i klacken även på dessa "ointressanta" matcher (som jag gissar folk tycker det är, eftersom det är så fruktansvärt dålig uppslutning).

Trots en sådan liten (och ung) skara kämpar ni på genom hela matchen, även när det går dåligt, och det är imponerande. Det är inte lätt att sjunga när man är ~15 personer, så det är förståeligt att enklare ramsor som "djurgårn klapp klapp klapp" överanvänds..

De som (jag gissar nu, går inte själv på fotbollen) brukar stå i klacken på t.ex. fotbollen väljer förmodligen att sitta brevid istället på hockeyn, kanske just för att det är så låg medelålder på klacken. Det riktiga trycket går ju inte få om inte alla på sittplatserna brevid också är med, men det skulle vara väldigt tråkigt om klacken bara väntade på detta, jag gillar att några kämpar på hela tiden.

Enda kritkiken jag kan nämna är tempot på sångerna. Klacken sjunger alldeles för snabbt i alla sånger. Särskilt märkbart blir detta på challes/säckens järnkaminer, där det är omöjligt att hålla igång en längre stund för tempot blir fel så fort. Ta de luuungt så låter alla sånger bättre :)

Det bästa igår var ändå han på sittplats som drog igång "djuuuuuuurgååååååårdeeeeeeeeeeen" och fick med så gott som allihopa till sist.. :)
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

själv går jag inte på så många matcher för att jag bor ca 25 mil ifrån sthlm men ja tycker också att fler borde gå på matcherna, det bor ju för f*n 1 miljon i stockholm så vi skulle nog kunna få fler än 4 000!!

men på lördag kommer ja o tittar på DIF - lhc!
dif_hardcore
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-10-13
Ort: sollentuna
Kontakt:

på torsdag hockey igen

Inlägg av dif_hardcore »

Så om vi ska kunna uppleva stämming som vi hade åren 2000 och 2001 så måste vi gå på mer hockey och stödja dif.. hoppas alla kommer gammal som ung, alla är välkomna...DIF - SSK på torsdag kl:19.00 kom i tid
FORZA DIF
xsy
Inlägg: 13
Blev medlem: 2005-11-29

Inlägg av xsy »

Nu tycker jag iallafall att det är dags för ett ordentligt borta stöd jag tänker på matchen lhc-DIF. vi ska vissa dom där hatsångarna att dif är den bästa klacken i sverige på min skola har nån djurgårdare satt upp affischer om matchen och jag hoppas att det blir ett jävla drag på isen //david
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Tack för berömet till oss få som står i klacken :)

Måste berömma de andra som stått i klacken på de matcher jag varit på, ni gör att fantastisk arbete och hörs ofta och högt trots att vi är så få. När vi får sittplats med oss blir det ett fantastiskt tryck (nåja :wink: ). Men för att vi överhuvudtaget ska kunna höras mot lag med en någorlunda bortaklack krävs det att vi blir många fler och att vi inte slutar sjunga så fort motståndarna gör mål
Användarvisningsbild
Sofia©
Inlägg: 48
Blev medlem: 2005-06-09

:)

Inlägg av Sofia© »

Klacken ska verkligen ta till sig av allt beröm! Bra tryck i sångerna som hörs tydligt och klart. Bravo bravo.

Tårta, skumpa och annat gott till er! :wink:
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Re: på torsdag hockey igen

Inlägg av chribba »

dif_hardcore skrev:Så om vi ska kunna uppleva stämming som vi hade åren 2000 och 2001 så måste vi gå på mer hockey och stödja dif.. hoppas alla kommer gammal som ung, alla är välkomna...DIF - SSK på torsdag kl:19.00 kom i tid
Så jävla bra stämning va det väl ändå inte 2000 och -01..Det va ju först under slutspelet som det hettade till på läktaren..




113 WHB
Användarvisningsbild
Maxz
Inlägg: 110
Blev medlem: 2005-08-14
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Lite variatoner bland ramsorna skulle inte skada.
Som någon tidigare nämnt så körs "Djurgår'n, klapp, klapp, klapp" väldigt ofta.
Skriv svar