SHL 22/23

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

Saknas tråd och det kan vara nog vara intressant även om vi spelar i Allsvenskan.

Inleder med diskussionen om filmningar i SHL. Shinnimin är återigen i blåsväder och nu verkar tom Luleås egna fans ha tröttnat. :lol:

Däremot är jag tveksam till att det är filmning på Clang. Det är väl snarare så där som spelare som inte vill ta en fight brukar agera?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Daniel942 »

Har sett några minuter SHL i år, tycker det är otroligt sömnigt vilket är oroande för vår högstaliga. Rögle - Malmö är väl egentligen den enda match som det har funnits lite känsla i hittills i år?
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2022-09-30 12:07:18 Inleder med diskussionen om filmningar i SHL. Shinnimin är återigen i blåsväder och nu verkar tom Luleås egna fans ha tröttnat. :lol:
Har studerat honom lite. Det är så uppenbart att det sitter i hans DNA, han är så van att filma så han tänker inte ens på det själv, det är lika naturligt för honom som att tackla och låta munnen gå.
Just därför tror jag han är rökt snart i Svenska ligor, det är oerhört svårt att ändra på invanda beteenden, framförallt då självbilden inte stämmer.
För enligt Mr. Shit-In-Me själv är han ju ingen filmare, tvärt om, ganska långt ifrån

Det känns så otroligt onödigt, för utan filmningar är han en tillgång, en rivig, orädd retsticka....och poängspelare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-10-01 08:32:24
Praetori skrev: 2022-09-30 12:07:18 Inleder med diskussionen om filmningar i SHL. Shinnimin är återigen i blåsväder och nu verkar tom Luleås egna fans ha tröttnat. :lol:
Har studerat honom lite. Det är så uppenbart att det sitter i hans DNA, han är så van att filma så han tänker inte ens på det själv, det är lika naturligt för honom som att tackla och låta munnen gå.
Just därför tror jag han är rökt snart i Svenska ligor, det är oerhört svårt att ändra på invanda beteenden, framförallt då självbilden inte stämmer.
För enligt Mr. Shit-In-Me själv är han ju ingen filmare, tvärt om, ganska långt ifrån

Det känns så otroligt onödigt, för utan filmningar är han en tillgång, en rivig, orädd retsticka....och poängspelare
När den stämpeln väl satt sig på riktigt kan det ju tom vara "kört" ens om du försöker byta liga. Men det måste vara så.
Attityden mot filmningar och förstärkningar och att det suttit i väggarna i omklädningsrum, domarrum och studior har varit en viktigt garant för sportens underhållningsvärde i bra många år.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Det mest intressanta med SHL känns som vilka lag som får kvala och ev åka ur.
Avskaffa tre mot tre.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

SHL 22/23

Inlägg av AirQ »

Mattias_87 skrev: 2022-10-01 10:13:29 Det mest intressanta med SHL känns som vilka lag som får kvala och ev åka ur.
Kan tyvärr inte göra annat än att hålla med, tycker SHL känns som en lång transportsträcka senaste åren, svårt att hitta matcher som gör en riktigt taggad.
Medans säsongerna i allsvenskan förra vändan och nu så har man haft sug på att kolla matcher igen, roligare lag att möta samt det känns som det finns något att bevisa och kämpa för nu, som inte riktigt finns i shl.

svider att säga men utan SSK och gnaget i SHL så är typ bara fuleå och kaffe som kittlar lite att möta.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

AirQ skrev: 2022-10-01 10:25:31 svider att säga men utan SSK och gnaget i SHL så är typ bara fuleå och kaffe som kittlar lite att möta.
Om man fick "välja" så skulle man ju ha en högstaliga som drivs av rivalitet/derbyn och aktiv publik.
Skulle gärna se en liga med många fler lag med regionsindelning (fler lokala matcher) och SHL som ett rent slutspel.

Hockeyn i Sverige skulle må bra av fler möten mellan Skellefteå-Björklöven. Färjestad-BIK, Malmö-Röge, DIF-AIK, LHC-Hästen osv. När agnarna sållats från vetet så gör de bästa 8 från norr och 8 från söder upp i åttondelar där 1 från norr möter 8 från söder osv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 22/23

Inlägg av crike »

Lätt att säga här och nu, men ur ett supporterperspektiv är ju detta en omgång som är riktigt osexig.

Lördag 1/10
HV71-OIK
LHF-VÄX
TIK-FBK
FHC-LIF
ÖHK-SAIK
RBK-LHC
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4765
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 22/23

Inlägg av diftobbe89 »

Daniel942 skrev: 2022-10-01 02:32:30 Har sett några minuter SHL i år, tycker det är otroligt sömnigt vilket är oroande för vår högstaliga. Rögle - Malmö är väl egentligen den enda match som det har funnits lite känsla i hittills i år?
Jag delar den bilden totalt. Jag ser en match i SHL varje omgång, det är bara Rögle - Malmö som har varit rolig att titta på. Jag vill ha underhållning när jag inte håller på något av lagen, underhållningsvärdet i SHL är fan obefintligt såhär långt.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2022-10-01 21:20:42
Daniel942 skrev: 2022-10-01 02:32:30 Har sett några minuter SHL i år, tycker det är otroligt sömnigt vilket är oroande för vår högstaliga. Rögle - Malmö är väl egentligen den enda match som det har funnits lite känsla i hittills i år?
Jag delar den bilden totalt. Jag ser en match i SHL varje omgång, det är bara Rögle - Malmö som har varit rolig att titta på. Jag vill ha underhållning när jag inte håller på något av lagen, underhållningsvärdet i SHL är fan obefintligt såhär långt.
Och nivån. Visst blixtrar det till ibland men jämfört med det jag sett ser vårat eget kludd i Allsvenskan inte alls lika illa ut längre. Det går lite fortare i SHL men det är typ det. Slutspelet brukar ändå vara ok men serielunken är ju fan ingen höjdare (och det understryks av alla halvtomma läktare).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1115
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Kan högtidligt deklarera att jag inte kommer se en SHL match i år förutom playout då jag njuter av att se ångesten(drömmen vore ju om vidrigheternas vidrighetsförening hamnade där men det händer väl tyvärr inte) i klubbarna som hamnar där exklusive Djurgården förstås så man får väl nöja sig med nått annat plastgäng som clubben eller så
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2022-10-02 06:57:16 Det går lite fortare i SHL men det är typ det
Precis som traditionen bjuder….. så håller jag inte med.
Tycker tempot i HA är minst lika högt som i SHL, största skillnaden ligger i kvalitén på uppspel och spel utan puck. Typ 80% av lagen i HA går på rus och kastar puck.

Eftersom jag har svårt med "ogenomtänkt/korkad ishockey” kommer jag aldrig uppskatta HA utan alltid föredra SHL
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-10-03 12:08:53
Praetori skrev: 2022-10-02 06:57:16 Det går lite fortare i SHL men det är typ det
Precis som traditionen bjuder….. så håller jag inte med.
Tycker tempot i HA är minst lika högt som i SHL, största skillnaden ligger i kvalitén på uppspel och spel utan puck. Typ 80% av lagen i HA går på rus och kastar puck.

Eftersom jag har svårt med "ogenomtänkt/korkad ishockey” kommer jag aldrig uppskatta HA utan alltid föredra SHL
Jag menade inte tempomässigt i sig. Spelarna gör saker lite fortare i SHL, besluten kommer snabbare och eftersom precisionen är bättre blir även puckhanteringen lite snabbare. HA har mer Hawaii-inslag där det böljar fram och tillbaka vilket ger en annan variant av högt tempo men det går "fortare" i SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Det går bra för Malmö ikväll.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2022-10-15 15:38:34 Det går bra för Malmö ikväll.
Det matchstraffet var dock tveksamt och de blir maximalstraffade för det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar