SHL 22/23

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 22/23

Inlägg av GoseeDIF »

Minns när vi mötte "All Star NHL" under nån lockout för länge sen, Gretsky var tvungen att åka fram och slå till vår målis för att NHL laget skulle tända till, fan vad sur jag blev på "the Great One" då. Appropå SHL och NHL alltså.
F.ö. undrar jag vem som designat Örebros dräkt, byxorna med NA i baken är ju lite lätt skrattretande😅
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 22/23

Inlägg av DIFLuWi »

Vore kul för Robban att ta det där guldet. Så kan han komma hem om nån säsong.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

Går vi upp så kanske vi slipper åka ur direkt, det lär HV göra som inte verkar ha lärt sig något av föregående sejour.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 22/23

Inlägg av DIFLuWi »

Praetori skrev: 2023-04-13 13:45:13 Går vi upp så kanske vi slipper åka ur direkt, det lär HV göra som inte verkar ha lärt sig något av föregående sejour.
Var inte Önerud ryktad till oss för en tid sen?
Säger inte att vi ska plocka upp honom, men säger mer om var vi står jämfört med hv.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 22/23

Inlägg av mforce »

Dan Sexton i Växjö har nr 15. Vad är det för fel på dom? Givet att han ska ha nr 16.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

mforce skrev: 2023-04-15 15:32:07 Dan Sexton i Växjö har nr 15. Vad är det för fel på dom? Givet att han ska ha nr 16.
Haha ja såklart
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

När man hör Växjös "klack"
Bild
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 292
Blev medlem: 2016-03-11

SHL 22/23

Inlägg av KnoxBlue »

Vad ska man säga?
Många supportrar lämnade Växjö Lakers finalrysare i förtid.

Förlängningen krockade med Växjö Vipers semifinal i innebandy.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-i-fortid
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

KnoxBlue skrev: 2023-04-16 06:54:03 Vad ska man säga?
Många supportrar lämnade Växjö Lakers finalrysare i förtid.

Förlängningen krockade med Växjö Vipers semifinal i innebandy.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-i-fortid
Ingen lär sig, nånsin.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2323
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 22/23

Inlägg av Buford »

Vette fan om jag inte hoppas att Läjkers tar detta! Efter att ha sett det hat norrlänningar besitter mot Stockholm och DIF på social medier numera så kan jag inte önska att ett lag från Norrland vinner... Synd, för jag hade annars önskat Robban att få lyfta bucklan!
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

SHL 22/23

Inlägg av Hepsnastian »

Alltså? Va e det för pinsamt intro dom kör i växjö? En metal cover på top-gun låten, och publiken applåderar i en helt annan takt.. Sjukt pinsamt.

Och sen när började man med Sveriges nationalsång? Jag kräks på hur dom vill efterlikna nhl. Jävla plastförening.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

Växjö har gjort finalserien rätt tråkig att titta på. Men Växjös fans är nog nöjda. Effektiv hockey och imponerande hur de håller ihop lagdelarna och alltid rör sig utan puck för att skapa passningsalternativ. Som en hockey-variant av en karikatyr för tysk ligafotboll.
Skellefteå har exakt samma svagheter som Djurgården (undrar om det finns imperfektioner i Robbans playbook som han fått med sig).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2323
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 22/23

Inlägg av Buford »

Vi skulle ha behövt en Larmi (läs Lindbom), riktigt bra målvaktsspel och han gjorde några svettiga räddningar som var avgörande i den här finalserien.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 22/23

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2023-04-24 20:50:40 Vi skulle ha behövt en Larmi (läs Lindbom), riktigt bra målvaktsspel och han gjorde några svettiga räddningar som var avgörande i den här finalserien.
Visst gjorde han grymma räddningar och en helt fenomenal serie men det var inte Larmi som var tungan på vågen utan Växjö hade marginaler med både hängslen och livrem i de olika delarna av spelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 22/23

Inlägg av DIFLuWi »

Hepsnastian skrev: 2023-04-24 18:32:57 Alltså? Va e det för pinsamt intro dom kör i växjö? En metal cover på top-gun låten, och publiken applåderar i en helt annan takt.. Sjukt pinsamt.

Och sen när började man med Sveriges nationalsång? Jag kräks på hur dom vill efterlikna nhl. Jävla plastförening.
Spelar först en av Skellefteås låtar, och sen Rögles egna hymn i omklädningsrummet.

"Stort hjärta"....
Skriv svar