Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Säsongen 22/23

Inlägg av wardo »

2023-04-27 skedde det en nyemission. Någon som har koll?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

wardo skrev: 2023-05-03 11:44:19
EspenK skrev: 2023-05-01 19:14:24 Superviktigt att VD/KG går ut och ger besked och hopp inför framtiden.

Vad kan Djurgårdsfamiljen göra?

Vad behövs för att vi ska kunna behålla spets i pengar?

Kan andra samla in miljontals kronor så måste väl vi?

HM borde vara huvudspons sedan länge. Sluta snåla Stefan!
Kan få hänga en tröja för 199,90:- i taket om vi går upp med din hjälp.
Är Stefan ens hockeysupporter? Jag vet att han sponsrade fotbollen senast när Kaknäs byggdes om. Jag har dock aldrig hört något om sponsring för hockeyn..
Det har kommit in pengar från externa finansiärer i både hockeyn och fotbollen. Men något folk underskattar och missbedömar är att dessa människor sällan är där när det behövs som mest. Dom gillar att spendera pengar när det går bra, när dom imponeras av vad beslutsfattarna gör eller när dom ser en välfungerade organisation. Då triggas investeringsnerven i dom. Dom hatar att kasta in pengar i något som är dysfunktionellt. Det går emot alla deras instinkter.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Säsongen 22/23

Inlägg av John Terry »

Jag tog och gjorde spelarkort för samtliga spelare den gångna säsongen. Har förklarat hur jag räknat och gjort i tråden.

Praetori
Inlägg: 13722
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

John Terry skrev: 2023-05-12 16:59:09 Jag tog och gjorde spelarkort för samtliga spelare den gångna säsongen. Har förklarat hur jag räknat och gjort i tråden.

Grymt. Om jag orkade skulle jag återdigitalisera siffrorna och göra stjärndiagram för de vanligaste formationerna vi lirat och se om man ser nåt. Men det orkar jag inte :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2641
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Tittat tillbaka lite på finalserien och va tur Modo hade i många matcher. Konstigt att det var så jämt egentligen när DIF hade så mycket skadeproblem hela säsongen och inte kunnat spelat ihop ett lag medans MoDo hade knappt någon skada och kunde spela ihop kedjor hela säsongen. Nej det var ett snöpligt och oförtjänta vinst av Modo. Hade man haft Lindbom i toppform så hade DIF vunnit.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ
Inlägg: 2255
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 22/23

Inlägg av BigJ »

klintan85 skrev: 2023-07-05 18:18:58 Tittat tillbaka lite på finalserien och va tur Modo hade i många matcher. Konstigt att det var så jämt egentligen när DIF hade så mycket skadeproblem hela säsongen och inte kunnat spelat ihop ett lag medans MoDo hade knappt någon skada och kunde spela ihop kedjor hela säsongen. Nej det var ett snöpligt och oförtjänta vinst av Modo. Hade man haft Lindbom i toppform så hade DIF vunnit.
Allt kokade ju ner till sista matchen och jag är väldigt besviken och förvånad hur laget kunde uppträda så blekt. Man hade skaffat sig momentum med vinst i de två matcherna innan och måste ha varit klara favoriter inför sista men kommer ut med klart mindre vilja att vinna jämfört med modo. Mycket, mycket märkligt och tråkigt. Nog för att Kruger var viktig men man hade ju redan visat att det gick utan honom.
Cyber
Inlägg: 216
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

klintan85 skrev: 2023-07-05 18:18:58 Tittat tillbaka lite på finalserien och va tur Modo hade i många matcher. Konstigt att det var så jämt egentligen när DIF hade så mycket skadeproblem hela säsongen och inte kunnat spelat ihop ett lag medans MoDo hade knappt någon skada och kunde spela ihop kedjor hela säsongen. Nej det var ett snöpligt och oförtjänta vinst av Modo. Hade man haft Lindbom i toppform så hade DIF vunnit.
MoDo led väldigt mycket av att deras två klart bästa forwards var skadade och spelade långt under normal kapacitet i slutspelet. Dickinsin bröt benet två (!) gånger och missade närmare fyra månader. Woods fick en knäskada som hämmade honom väldigt mycket hela våren. Med tanke på hur dominanta de två var, så var det förmodligen den största anledningen till att MoDo höll på att tappa sin 18-poängsledning.
Sedan hade man Sveningsson skadad i slutspelet.

Men, båda lagen hade säkert många fler skador, men där spelaren ändå var med. Flera spelare avstod träningar och spelade med sprutor i båda lagen.
Skriv svar