Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nu är det äntligen slut på en säsong säsong där jag i början hade höga förväntningar och förhoppningar.
Skador i massor.och tränarbyten grusade det mesta. Egentligen otroligt att vi kravlade oss till final.
Väl där tog vi det till en game seven. Fruktansvärt tungt att förlora, men det var inte oväntat i mina ögon. Modo var bästa laget i serien och bästa laget i finalen. Bara gratulera Modo till en fin säsong. Värvningen av Karlin var avgörande. Allsvenskans bästa bevisade tränare.

Två riktiga skitsäsonger i rad ( av lite olika anledningar). Nu väntar en mycket viktig säsong där vi måste studsa tillbaka och göra en kanonsäsong. Detta då vi fortsatt lär kunna ställa Kruger, Klasen, Arnesson och förhoppningsvis ett par andra klasspelare på isen. Vejdemo?

Nu måste vi alla slicka såren snabbt och blicka framåt. Vi har något som övriga lag saknar. En stor och underbar Djurgårdsfamilj.
Och vi ger aldrig upp.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Säsongen 22/23

Inlägg av Doyle »

Har nu vaknat o sovit bort den värsta besvikelsen. Vi var mentalt slut. Både i huvud o kropp. Sista matchen på Hovet tog vi ur den sista musten vi hade o hade sen inget kvar att kräma ur i Ö-vik. Men när man nu fått tid o samla ihop sig så är det faktiskt inte bara kattskit som väntar. Hade vi bytt med MoDo o gått upp tror jag vi inte haft möjlighet att få ihop en så stark trupp att vi skulle klara oss från kval. Vi är sist ut på marknaden o den spets vi behövt finns inte. Men om man blickar framåt. Vi kommer bli ett topplag i allsvenskan o vilka jäkla matcher det kommer bli. Brynäs, råttorna, ssk, löven o Västerås. Blir publikmatcher o vi slåss i toppen i stället för att ligga i botten i SHL. Är inte ett dugg avundsjuk på MoDo som kommer bli ett nytt Brynäs eller Malmö o vara avhängda innan halva SHL är spelat. Men nu kan DIF börja bygga långsiktigt o få in en bra o stark kärna som vi kan utmana med. Kanske inte nästa säsong men säsongen därpå. Hoppas MoDo då är tillbaka o vi ger igen för gammal ost o firar med härliga DIF-familjen på Hovet. Vi är en underbar familj o det har det här slutspelet visat. Vilka fantastiska tifon o sammanhållning vi bjudit upp till. Hela Sverige har sett vad DIF är o vilka höjder våra fans kan nå. Så jag ser fram emot säsongen 23-24 med förväntan o glädje. Vi är inte döda utan vi börjar nu resa oss o ska visa att Stockholms Stolthet alltid är att räkna med💛❤️💙
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2323
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Doyle skrev: 2023-05-01 06:39:35 Har nu vaknat o sovit bort den värsta besvikelsen. Vi var mentalt slut. Både i huvud o kropp. Sista matchen på Hovet tog vi ur den sista musten vi hade o hade sen inget kvar att kräma ur i Ö-vik. Men när man nu fått tid o samla ihop sig så är det faktiskt inte bara kattskit som väntar. Hade vi bytt med MoDo o gått upp tror jag vi inte haft möjlighet att få ihop en så stark trupp att vi skulle klara oss från kval. Vi är sist ut på marknaden o den spets vi behövt finns inte. Men om man blickar framåt. Vi kommer bli ett topplag i allsvenskan o vilka jäkla matcher det kommer bli. Brynäs, råttorna, ssk, löven o Västerås. Blir publikmatcher o vi slåss i toppen i stället för att ligga i botten i SHL. Är inte ett dugg avundsjuk på MoDo som kommer bli ett nytt Brynäs eller Malmö o vara avhängda innan halva SHL är spelat. Men nu kan DIF börja bygga långsiktigt o få in en bra o stark kärna som vi kan utmana med. Kanske inte nästa säsong men säsongen därpå. Hoppas MoDo då är tillbaka o vi ger igen för gammal ost o firar med härliga DIF-familjen på Hovet. Vi är en underbar familj o det har det här slutspelet visat. Vilka fantastiska tifon o sammanhållning vi bjudit upp till. Hela Sverige har sett vad DIF är o vilka höjder våra fans kan nå. Så jag ser fram emot säsongen 23-24 med förväntan o glädje. Vi är inte döda utan vi börjar nu resa oss o ska visa att Stockholms Stolthet alltid är att räkna med💛❤️💙
Instämmer! Mycket fint och bra skrivet broder 💛❤️💙

Själv har jag varken supit ner mig eller hängt mig efter gårdagen! Jag ser fram emot en ny säsong och det ska bli spännande att se vilket lag vi mönstrar i höst. Som du är inne på, hellre ett topplag i HA än ett bottenlag i SHL som får pisk hemma på Hovet av Oskarshamn, Örebro och Timrå var och varannan gång.
KJL
Inlägg: 136
Blev medlem: 2015-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av KJL »

Jag var helt inställd på det här så min sorgeperiod är redan avklarad för länge sedan.
Att gå till match 7 på en reservmålis och 6-7 bärande spelare borta är en bragd. Nothing short of…
Med tanke på vilken äcklig plastiga SHL blivit, där det ett tag var ett fullt realistiskt scenario att finalen stod läjkers och Örebro (vem fan bryr sig?) så slipper vi åtminstone gå upp och förlora matcher mot avkrokslag skapade i ett kommunalt styrelserum för 20 år sedan.
Nu får man istället se fram emot en säsong med hockey som åtminstone liknar den man är uppväxt med - ssk, Gnaget, löven, Brynäs etc.
Det enda sura i ekvationen är spelartappen, lekkerimäki, Lindbom etc. Men jag förstår dom.
Samt att DIF är ett lag som alltid ska vara med och tävla om titlar. Det gör man inte i HA.
Tellqvist32
Inlägg: 582
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

KJL skrev: 2023-05-01 08:56:24 Jag var helt inställd på det här så min sorgeperiod är redan avklarad för länge sedan.
Att gå till match 7 på en reservmålis och 6-7 bärande spelare borta är en bragd. Nothing short of…
Med tanke på vilken äcklig plastiga SHL blivit, där det ett tag var ett fullt realistiskt scenario att finalen stod läjkers och Örebro (vem fan bryr sig?) så slipper vi åtminstone gå upp och förlora matcher mot avkrokslag skapade i ett kommunalt styrelserum för 20 år sedan.
Nu får man istället se fram emot en säsong med hockey som åtminstone liknar den man är uppväxt med - ssk, Gnaget, löven, Brynäs etc.
Det enda sura i ekvationen är spelartappen, lekkerimäki, Lindbom etc. Men jag förstår dom.
Samt att DIF är ett lag som alltid ska vara med och tävla om titlar. Det gör man inte i HA.
Det är det värsta. Djurgården Hockey, en institution, har på grund av ett sjukt system blivit omsprungna av landsortslag, precis som du säger, skapade i kommunhuset, ofta med utjämningspengar från Stockholm, där någon tyckt att "Ett hockey lag till Örebro/Växjö vore en bra idé" och vips går man från absolut ingenting till att ha bättre förutsättningar än Mesta Mästarna i huvudstaden.

4 guld till Läjkers sedan vi vann vårt senaste... det är så jävla tragiskt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Ska bli intressant att se hur man gör med derbyna då Globen stängs ner efter nyår för renovering. Kör man samtliga fyra derbyn före nyår för att kunna spela i Globen?
Avskaffa tre mot tre.
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Säsongen 22/23

Inlägg av DifLars »

Mattias_87 skrev: 2023-05-01 16:57:20 Ska bli intressant att se hur man gör med derbyna då Globen stängs ner efter nyår för renovering. Kör man samtliga fyra derbyn före nyår för att kunna spela i Globen?
Förvånar nog ingen med tanke på vilka clowner som ansvarar för spelschemat.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

DifLars skrev: 2023-05-01 17:00:42 Förvånar nog ingen med tanke på vilka clowner som ansvarar för spelschemat.
Med tanke på att vi behöver varenda krona så tycker jag vi ska köra våra hemmamatcher före nyår iallafall. Varenda såld biljett är viktigt.
Avskaffa tre mot tre.
Flunk
Inlägg: 183
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Flunk »

Mattias_87 skrev: 2023-05-01 17:18:06 [quote=DifLars post_id=533591 time=<a href="tel:1682956842">1682956842</a> user_id=9101]
Förvånar nog ingen med tanke på vilka clowner som ansvarar för spelschemat.
Med tanke på att vi behöver varenda krona så tycker jag vi ska köra våra hemmamatcher före nyår iallafall. Varenda såld biljett är viktigt.
[/quote]Dags för derby på Tele 2?
EspenK
Inlägg: 9038
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Superviktigt att VD/KG går ut och ger besked och hopp inför framtiden.

Vad kan Djurgårdsfamiljen göra?

Vad behövs för att vi ska kunna behålla spets i pengar?

Kan andra samla in miljontals kronor så måste väl vi?

HM borde vara huvudspons sedan länge. Sluta snåla Stefan!
Kan få hänga en tröja för 199,90:- i taket om vi går upp med din hjälp.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5721
Blev medlem: 2012-09-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Vikas »

EspenK skrev: 2023-05-01 19:14:24
HM borde vara huvudspons sedan länge. Sluta snåla Stefan!
Det är väldigt få stora kund-baserade företag som sponsrar Stockholmsklubbar. Rädda för att tappa kunder hos andra lag både innan- och utanför Stockholm.
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Säsongen 22/23

Inlägg av DifLars »

Jag tror att mycket hade sett annorlunda ut om vi vid säsongsstart haft en annan huvudtränare än Fagervall. Inget ont om honom men många påtalade detta redan inför säsongen, det som gör mig så uppgiven är att så många såg det men KG ville inte se det.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Andspe »

DifLars skrev: 2023-05-02 17:05:53 Jag tror att mycket hade sett annorlunda ut om vi vid säsongsstart haft en annan huvudtränare än Fagervall. Inget ont om honom men många påtalade detta redan inför säsongen, det som gör mig så uppgiven är att så många såg det men KG ville inte se det.
Sen har vi naturligtvis haft för mycket skador. Egentligen inget att skylla någon annan än sig själv. Vi har försökt plocka russin från kakan, men den spets vi fått tag på har varit för skör. Jag hoppas vi slutar chansa på tilltänkta nyckelspelare. Blir oerhört kostsamt när de väl går sönder sen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Donkels-3.0
Inlägg: 1148
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

DifLars skrev: 2023-05-02 17:05:53 Jag tror att mycket hade sett annorlunda ut om vi vid säsongsstart haft en annan huvudtränare än Fagervall. Inget ont om honom men många påtalade detta redan inför säsongen, det som gör mig så uppgiven är att så många såg det men KG ville inte se det.
...precis som man förra säsongen missade att upptäcka det maligna virusets galenskap
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Säsongen 22/23

Inlägg av wardo »

EspenK skrev: 2023-05-01 19:14:24 Superviktigt att VD/KG går ut och ger besked och hopp inför framtiden.

Vad kan Djurgårdsfamiljen göra?

Vad behövs för att vi ska kunna behålla spets i pengar?

Kan andra samla in miljontals kronor så måste väl vi?

HM borde vara huvudspons sedan länge. Sluta snåla Stefan!
Kan få hänga en tröja för 199,90:- i taket om vi går upp med din hjälp.
Är Stefan ens hockeysupporter? Jag vet att han sponsrade fotbollen senast när Kaknäs byggdes om. Jag har dock aldrig hört något om sponsring för hockeyn..
Skriv svar