Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Vill passa på att gratulera Stockholms stad som lyckats fantastiskt bra med att döda hockeyn. Där får man ge dem 5 plus.
Utan egen arena är man inget i dagens hockey.
Medan andra kommuner satsar på sina hockeylag behandlas DIF,aik och andra klubbar som paria.
Utan egen arena är man inget i dagens hockey.
Medan andra kommuner satsar på sina hockeylag behandlas DIF,aik och andra klubbar som paria.
Säsongen 22/23
De vinner ju inget på hockeyn, staden är bara glad att slippa oss så de kan hyra ut Globen/Hovet till Disney on Ice, Melodifestianalen o annan jävla smörja som "the average joe med sin ullared familj" älskar att gå på och köpa souvenirer för 800kr per st.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 22/23
Kan inte veta om det är sant men det jag hört är att Modo äger sin arena när det är matchdag medans övriga dagar står kommunen för alla kostnader.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 22/23
Jag är självklart besviken men det kändes logiskt hela tiden att det skulle sluta såhär.
Vi behövde bara undvika att vara sämst förra året. Att vara bäst är en helt annan sak.
Ingen trodde väl att det skulle avgöras i game 7 med våran skadelista.
Nya tag i höst. Hej!
Vi behövde bara undvika att vara sämst förra året. Att vara bäst är en helt annan sak.
Ingen trodde väl att det skulle avgöras i game 7 med våran skadelista.
Nya tag i höst. Hej!
Säsongen 22/23
Står lite matnyttigt här, stora summor som kommunen skjutit till genom åren:
https://granskningornskoldsvik.com/2021 ... ngabelopp/
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Växjö Läjkers har vunnit fyra guld sedan vi vann vårt senaste...
Vi har bara vår vackra historia kvar, men vi tävlar ju inte om några guld. Vi är inte ens en maktfaktor. Vi är fornstora dagar.
Final 2010 och 2019, men två nedflyttningar också.
Fan vad det suger.
Säsongen 22/23
Det mina herrar är den bistra verkligheten... Men skam den som ger sig.Tellqvist32 skrev: ↑2023-04-30 21:31:22 Växjö Läjkers har vunnit fyra guld sedan vi vann vårt senaste...
Vi har bara vår vackra historia kvar, men vi tävlar ju inte om några guld. Vi är inte ens en maktfaktor. Vi är fornstora dagar.
Fan vad det suger.
Säsongen 22/23
DIF mot rubbet! Inkl sthlm stad?Buford skrev: ↑2023-04-30 21:39:20Det mina herrar är den bistra verkligheten... Men skam den som ger sig.Tellqvist32 skrev: ↑2023-04-30 21:31:22 Växjö Läjkers har vunnit fyra guld sedan vi vann vårt senaste...
Fan vad det suger.
Säsongen 22/23
100 miljoner på 4 år...Och Modo gnällde över vår SHL-fallskärm...Buford skrev: ↑2023-04-30 21:08:48Står lite matnyttigt här, stora summor som kommunen skjutit till genom åren:
Säsongen 22/23
Världen är inte rättvis, ingen vikt att lägga energi på vad andra har för intäkter/sponsring,Exile skrev: ↑2023-04-30 22:07:32100 miljoner på 4 år...Och Modo gnällde över vår SHL-fallskärm...Buford skrev: ↑2023-04-30 21:08:48Står lite matnyttigt här, stora summor som kommunen skjutit till genom åren:
-
Säsongen 22/23
Skulle ni inte ta det här enkelt? Huh? Pinsamma DIF! Ni blev krossade. Utspelade.
Säsongen 22/23
Har du inte en skoter att mecka med?Inkräktaren skrev: ↑2023-04-30 22:52:47 Skulle ni inte ta det här enkelt? Huh? Pinsamma DIF! Ni blev krossade. Utspelade.
-
Säsongen 22/23
Svider, det gör det. Speciellt med tanke att vi inte alls ens är med och kämpar sista matchen.
Jag tar med mig rysaren i semifinalen och sista hemmamatchen på Hovet. Även om vi inte var bäst på plan är vi alltid bäst på läktaren och det gör en stolt.
Alltid oavsett.
Jag tar med mig rysaren i semifinalen och sista hemmamatchen på Hovet. Även om vi inte var bäst på plan är vi alltid bäst på läktaren och det gör en stolt.
Alltid oavsett.
Säsongen 22/23
Sure, tufft av dig att kissa här, som en liten pojke, anonymt...Inkräktaren skrev: ↑2023-04-30 22:52:47 Skulle ni inte ta det här enkelt? Huh? Pinsamma DIF! Ni blev krossade. Utspelade.
Vi är fortfarande utan jämförelse Sveriges finaste hockeförening, med Sveriges utan jämförelse bästa fans
Det vet alla, och det vet du
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Säsongen 22/23
Kunde likaväl varit en dödsruna på hemsidan idag.
1891-2023 Djurgården hockey
Vaknar upp och det tänker att allt är en mardröm.
Det enda som kan rädda oss nu är en utökning av ligan.
Det kunde hänt om vi vunnit mot Modo. Nu lär det inte ske.
1891-2023 Djurgården hockey
Vaknar upp och det tänker att allt är en mardröm.
Det enda som kan rädda oss nu är en utökning av ligan.
Det kunde hänt om vi vunnit mot Modo. Nu lär det inte ske.