Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Daniel942 »

Hur många blir vi som åker upp till Timrå?
DIF!
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Nattuggla_ »

I andra perioden match 1 sa jag till mig sambo att jag ska fan inte se denna, "jag orkar inte".

Ändå sitter man här, söndag, och längtar tills imorgon kväll.
Sjuk man är.
Snälla, snälla, ge oss en 110% insats.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Mattias_87 »

Förlorar vi denna kommer spelarna inte klara av att vända det mentalt. Vinner vi så är vi i förarsätet igen och jag tror vi klarar denna skitserie.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7182
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Om spelarna är normalt funtade så släppte pressen igår. Vi kan inte fega oss kvar.
Nu borde axlarna vara sänkta.


Räknar med vinst imorgon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Manijock »

5-1. Sa redan innan serien började, att första matchen kommer avgöra vem som klarar sig kvar. Timrå gjorde precis det som man måste göra. Oerhört förberedda inför det här. Vi? Vi såg lika ängsliga, små och förvånade ut som väntat. Timrå har ställt om sig från grundserie till slutspel. Vi har inte lämnat September-månad än....

Inte en cell i mig tror på det här. Finns absolut inte en chans i helvete. Allting pekar åt samma håll. Jag hoppas bara att spelarna försöker göra sitt bästa för att marginellt rädda hedern. Sin egna men även våran! Trött på att man ska göras till åtlöje för att man följer DIF Hockey...
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Vikas »

Det är tur att man haft tid att förbereda sig på degradering i nästan ett halvår, det hade varit tyngre annars.

Ser det här som en omöjlig uppgift med det här laget. Finns varken skicklighet, hårdhet eller vilja att hämta i den här sorgliga skaran.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Donkels-3.0 »

Blir naturligtvis torsk imorgon också och sen väntar den yttersta ångestmatchen på torsdag där vi nervösa som fan kommer vika ner oss och efter det utbryter: avgå Kaarel, avgå Kaarel....
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Harmageddon »

Ska man ta en vinst imorgon så vore en OT vinst att föredra då jag tror det kan ge en mer psykologisk, positiv övertag, energi och momentum resterande matcher i serien. För det krävs det att man förberedd inför uppgiften imorgon och spelar för att vinna.

Den stora frågan är vilket DIF man får se imorgon. Fokuserar man på rätt saker el. ser vi ett håglöst, odisciplinerat och förutsägbart lag på isen igen.

En annan sak, vågar man satsa på Salak igen el. byter man till Mantas? Bara en sånt val kan också påverka imorgon och resten av serien.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2335
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Buford »

Ja, blir spännande att se hur man resonerar kring målvaktsfrågan! Som det har utvecklat sig känns det lite hugget som stucket, men jag skulle nog ändå fortsätta med Salak.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4785
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av diftobbe89 »

Är bara glad när den här jävla skitsäsongen är över oavsett vilken serie vi spelar i. Bygga ett nytt Djurgården. Den här säsongen har varit vidrig ända från start.

Skulle inte förvåna mig om vi ändå lyckas ta det till match 7 för att man ska få lite hopp igen för att sen göra en riktig plattmatch och allsvenskan är ett faktum, det är en sån säsong. Skulle bli sinnessjukt förvånad om vi spelar i SHL nästa säsong.
Spela fult
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Flunk »

Fördelen med att ha underpresterat är att det finns god chans till förbättring. Kämpa!
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Våra backar är stora, tunga och inte särskillt duktiga på skridskorna.
Detta är välscoutat av Timrå och man utnyttjade det ganska omgående.

Warg och Arnesson ska inte spela ihop, det fungerar inte. Inte heller Gragnani och Gelinas.
Hedström spelade bra när Gelinas var borta, men i lördags fick han bara 7 min.
Hade definitivt ökat hans tid och minskat på de två förstnämnda, som fick det dubbla.
Pontus Johansson? En av de bättre vi har på att flytta pucken och sätta upp spelet. Var tidigare skadad men enligt senaste rapporten ska han finnas tillgänglig.
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Robbex »

Idag släpper vi allt, vi kommer spela riktigt bra känner jag på mig.
Men son som varit på EN match och tippade rätt resultat då, säger att vi vinner med 2-4. Så jag är hoppfull inför denna match faktiskt.
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Hur fan ska man kunna jobba idag ens?
Det som svider ordentligt är att man innan serien drog igång var livrädd för vad Rattie-Hanzl-Lodin skulle uträtta.
Men vi hade problem med Blomqvist-Andersson-Hartmann, Alvarez-Boyce-Walterholm. Det är Hockeyallsvensk klass på dessa två kedjor.

Kul när Timrå går in i Rond 2 med sparkapital på en av seriens bästa kedjor och våran stjärna.. ja, han syns knappt.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av captcash »

Mattias_87 skrev: 2022-03-27 18:36:32 Förlorar vi denna kommer spelarna inte klara av att vända det mentalt. Vinner vi så är vi i förarsätet igen och jag tror vi klarar denna skitserie.
Korrekt, torsk idag och jag kan lova att det är över. Tyvärr inser nog killarna också detta så pressen på dem idag är ungodly! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar