Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1664
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Ponera att vi håller oss kvar. När kommer en ny sportchef?
Är ju ingen hemlighet att kontrakt blir muntligt klara redan i januari/februari på spelare.

Kommer vi halka efter om våran nästa sportchef tillträder i april/maj?

Ännu mera surt att vi antagligen tappar många med anknytning just nu, då vi inte ens är klara för SHL nästa säsong än.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Momentumet
Inlägg: 367
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Momentumet »

jsson skrev: 2022-02-26 17:47:30 Ponera att vi håller oss kvar. När kommer en ny sportchef?
Är ju ingen hemlighet att kontrakt blir muntligt klara redan i januari/februari på spelare.

Kommer vi halka efter om våran nästa sportchef tillträder i april/maj?

Ännu mera surt att vi antagligen tappar många med anknytning just nu, då vi inte ens är klara för SHL nästa säsong än.
I den frågan känner jag mig lugn. Litar fullt ut på KG och Fagervall och tror inte att vi hamnar på efterkälken vad gäller värvningar av den anledningen i alla fall.

I frågan om Mantas så håller jag med i det flera av er nämner. Han är inte oersättlig på något sätt.
Viktigt bara att vi får in en ny 1:e målvakt för jag vill inte se att det slutar med Svedberg och någon oprövad backup.
I HA skulle jag vara nöjd med en sådan lösning, men inte i SHL
Daven
Inlägg: 302
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daven »

Hellre Salak än Armalis.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 666
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Mantas är ingen toppmålvakt i SHL. Visst, han har höga toppar men tyvärr lika djupa dalar. Han är inte en målvakt man vinner SM-guld med.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Om kriget och sanktionerna mot Ryssland fortsätter är det nog många som vill vända hem. Rubeln lär väl rasa.
Avskaffa tre mot tre.
GULD
Inlägg: 381
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GULD »

Prio 1 ett 3års kontrakt med Salak
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Att Mantas försvinner gör ingenting. Hans utvecklingskurva är platt, eller t.om. lutande nedåt. Han spelar bra i perioder och uselt i andra. Han är ingen vinnare utan sviktar i viktiga matcher. Senaste matchen mot Malmö är bara en i raden av exempel.
J_J
Inlägg: 17
Blev medlem: 2019-04-26
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av J_J »

gojken skrev: 2022-02-26 17:00:56 Rykten i och runt Linköping säger att Hultström tyvärr ska vara i stort sett klar för LHC tillnästa sässe.
Jag hoppas du innerligt skämtar om detta, vafan är det med detta Linköping som gör laget så attraktivt ?

Spelar Hultström i något annat lag än DIF i SHL nästa säsong kommer jag bli än mer förbannad på denna inkompetenta ledning
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

J_J skrev: 2022-02-27 09:37:17Spelar Hultström i något annat lag än DIF i SHL nästa säsong kommer jag bli än mer förbannad på denna inkompetenta ledning
Frun har nog väldigt mycket att säga till om vad gäller boendeort/stad.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

En väns källa..Hmmm känns ju lite sådär tveksamt.. :D
………………………………………………………………………………………….
Från Plasts forum..
En väns källa ska ha sett Linus Hultström i Stånkan strax före OS, och Hultström ska sedan ha setts gå upp till Pajen…
gojken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2005-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gojken »

Dom har väl även köpt hus runt linköping
Manijock
Inlägg: 7846
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Man lessnar ju mer än måttligt.... DIF är verkligen helt jävla motbjudande att representera. Sista utvägen hela tiden! Precis tvärtom mot fotbollen där vi känns som ledande ihop med Mff och typ Norrköping. Kanske lite Sork!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev: 2022-02-27 13:29:59 Man lessnar ju mer än måttligt.... DIF är verkligen helt jävla motbjudande att representera. Sista utvägen hela tiden! Precis tvärtom mot fotbollen där vi känns som ledande ihop med Mff och typ Norrköping. Kanske lite Sork!
Det är faktiskt sjukt det där. Alla bra fotbollsspelare vill typ bo i Stockholm eller Malmö. I hockeyn verkar ingen vilja bo här, och det är ingen stor löneskillnad att prata om.

Spelarna vill spela i etablerade topplag helt enkelt, vi är så jävla ojämna. Final och sen går det bara sämre mot kvalplats, precis som för tio år sedan. Titta på typ SAIK som har samma lönebudget som oss men har bättre spelare. Dom lockar med att det är kul att vinna och har guldchans varje säsong.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev: 2022-02-27 10:10:28 En väns källa..Hmmm känns ju lite sådär tveksamt.. :D
………………………………………………………………………………………….
Från Plasts forum..
En väns källa ska ha sett Linus Hultström i Stånkan strax före OS, och Hultström ska sedan ha setts gå upp till Pajen…
Hultström vore såklart extremt tråkigt om han går till Cluben. En favoritspelare. Men köper det lite mer då han ändå inte är stockholmare. Lite mer förståeligt om han hamnar nära sin hemstad. Har han dessutom en flickvän från Linköping är det tyvärr inte så konstigt.
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av HCCL »

Mattias_87 skrev: 2022-02-27 13:59:44Spelarna vill spela i etablerade topplag helt enkelt, vi är så jävla ojämna. Final och sen går det bara sämre mot kvalplats, precis som för tio år sedan. Titta på typ SAIK som har samma lönebudget som oss men har bättre spelare. Dom lockar med att det är kul att vinna och har guldchans varje säsong.
Där tror jag att du sätter fingret på en öm punkt, ungefär som att de flesta människor undviker en arbetsgivare som man anser vara strulig och instabil så undviker många spelare DIF för att man anser att DIF är ojämna och saknar en plan, bara det där man att det var Jocke Eriksson som fantiserade ihop spelidén istället för tränaren måste ju te sig egendomligt om jag ska uttrycka mig försiktigt...
Låst