Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mårten »

Riktigt bra , KG levererar igen
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Wow vilken positiv överraskning.
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick
Inlägg: 1281
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Välkommen hem Nicke D!

Det här blir perfekt! Efterlyst honom tidigare!
Han vet vad som gäller! Lagspelare!!
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Trodde Nicky-D skulle gå till Almtuna om karriären skulle fortsätta. Men ja om han är hel och stark så är det ju exakt den typen av värvning som KG efterfrågade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Nu kommer det in en med rätt skalle när det kommer till att vinna till varje pris iallafall!!! Är inte det minsta dugg orolig över att han bara kommer åka runt och mysa för att han gillar att spela hockey, tänkte på det varenda gång vi mötte Brynäs att hur fan orkar han hålla på och brinna till i varje match efter så många år. Bra värvning instinktivt!
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Bra hoppas kroppen håller.

KGs intervju idag. Så vill han ju ha 2 forwards som det låter!? Den senare verkar vara top 6 forward, är det Nick D?

Om ngn vet gällande lån från SHL. Är det begränsat antal hur många man får låna per säsong?
Senast redigerad av Osten östlund den 2022-12-12 13:33:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Praetori skrev: 2022-12-12 13:27:44 Trodde Nicky-D skulle gå till Almtuna om karriären skulle fortsätta. Men ja om han är hel och stark så är det ju exakt den typen av värvning som KG efterfrågade.
Jag har också hört Almtuna, men tydligen ej.

Han har bra koll på sin kropp så det är ingen skör 38-åring vi får. Men så mycket skönspel blir det nog inte. Grisigt däremot. Precis vad vi behöver.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Cyber »

Jim Morrison skrev: 2022-12-12 10:52:53
Cyber skrev: 2022-12-12 10:35:12 Sam Vigenault till MoDo då?
Låter rimligt. Det är väl han eller Marcus som lånas ut. Vigneault snittar något mer istid än Marcus och kanske ser man en större potential i honom? Kostar dock förmodligen mer och tar Modo kostnad så är det mer rimligt att han lånas ut.

Sen ska man väl ha lite bredd också - men Jonte får ju 0 minuter redan nu innan värvningar så han borde vara en no-brainer för båda parter.
Marcus har nog lättare att spela i tredje- eller fjärdekedjan, medan Vigenault lite brister defensivt och högre lön förmodligen är ekonomiskt bättre att göra sig av med. Inte för att han är en sämre spelare, utan ifrån lagets perspektiv.

Nicky D känns lite som att Stoppel igen värvat efter namn och inte behov. Nicky behöver normalt en konstruktiv center bredvid sig för att dra nytta av hans spetsegenskaper i speed och skott. Ska man ta en brunkare är jag verkligen frågande till att han är den första man skulle plockat och jag tycker att Djurgården hellre skulle behövt någon som kan sätta upp spelet än som avslutare. Kan mycket väl ha fel, men är tveksam till att detta verkligen är vad doktorn ordinerade.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

jsson skrev: 2022-12-12 13:32:34
Praetori skrev: 2022-12-12 13:27:44 Trodde Nicky-D skulle gå till Almtuna om karriären skulle fortsätta. Men ja om han är hel och stark så är det ju exakt den typen av värvning som KG efterfrågade.
Jag har också hört Almtuna, men tydligen ej.

Han har bra koll på sin kropp så det är ingen skör 38-åring vi får. Men så mycket skönspel blir det nog inte. Grisigt däremot. Precis vad vi behöver.
Almtuna har ju det tyvärr rätt skralt ekonomiskt så det är väl kanske där det sket sig isf?
Å andra sidan så är ju ett återtågsförsök med DIF förmodligen "roligare" än att lira brunkarhockey i Almtuna. Och det är ju enbart 1 möte kvar i ordinarie seriespel och Almtuna lär inte greja slutspel så moderklubbskonkurrens är det ju inte heller riktigt tal om även om det är samma liga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Cyber skrev: 2022-12-12 13:38:08 Nicky D känns lite som att Stoppel igen värvat efter namn och inte behov. Nicky behöver normalt en konstruktiv center bredvid sig för att dra nytta av hans spetsegenskaper i speed och skott. Ska man ta en brunkare är jag verkligen frågande till att han är den första man skulle plockat och jag tycker att Djurgården hellre skulle behövt någon som kan sätta upp spelet än som avslutare. Kan mycket väl ha fel, men är tveksam till att detta verkligen är vad doktorn ordinerade.
Rätt typ av attityd dock. KG vet vad han får med NickyD (dvs det är psykologiskt/omklädningsrumskemiskt en lågriskvärvning) till skillnad från nån import. Att para ihop honom med rätt center är nog inte ett problem för Garpen (vår centersida har en del uppsidor).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mvildma
Inlägg: 172
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Praetori skrev: 2022-12-12 13:51:33
Cyber skrev: 2022-12-12 13:38:08 Nicky D känns lite som att Stoppel igen värvat efter namn och inte behov. Nicky behöver normalt en konstruktiv center bredvid sig för att dra nytta av hans spetsegenskaper i speed och skott. Ska man ta en brunkare är jag verkligen frågande till att han är den första man skulle plockat och jag tycker att Djurgården hellre skulle behövt någon som kan sätta upp spelet än som avslutare. Kan mycket väl ha fel, men är tveksam till att detta verkligen är vad doktorn ordinerade.
Rätt typ av attityd dock. KG vet vad han får med NickyD (dvs det är psykologiskt/omklädningsrumskemiskt en lågriskvärvning) till skillnad från nån import. Att para ihop honom med rätt center är nog inte ett problem för Garpen (vår centersida har en del uppsidor).
Kan tänka mig att han kommer lira med rensfeldt/Norman.
Sen kittlar det litegrann med han, liss och klasen i samma PP
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Mvildma skrev: 2022-12-12 14:17:58
Praetori skrev: 2022-12-12 13:51:33
Cyber skrev: 2022-12-12 13:38:08 Nicky D känns lite som att Stoppel igen värvat efter namn och inte behov. Nicky behöver normalt en konstruktiv center bredvid sig för att dra nytta av hans spetsegenskaper i speed och skott. Ska man ta en brunkare är jag verkligen frågande till att han är den första man skulle plockat och jag tycker att Djurgården hellre skulle behövt någon som kan sätta upp spelet än som avslutare. Kan mycket väl ha fel, men är tveksam till att detta verkligen är vad doktorn ordinerade.
Rätt typ av attityd dock. KG vet vad han får med NickyD (dvs det är psykologiskt/omklädningsrumskemiskt en lågriskvärvning) till skillnad från nån import. Att para ihop honom med rätt center är nog inte ett problem för Garpen (vår centersida har en del uppsidor).
Kan tänka mig att han kommer lira med rensfeldt/Norman.
Sen kittlar det litegrann med han, liss och klasen i samma PP

Hur tänker du att man ska ställa upp Nicky och Liss i samma PP?? Peta Elliott?? Vägrar att ha en rightare på "fel" kant igen...

Om jag får bestämma:

Elliott, Liss, Krüger, Brodin, Klasen

Ytterell, Nicky, Norman,Rensfeldt, Söderlund/Östlund
DIFLuWi
Inlägg: 2521
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

Cyber skrev: 2022-12-12 13:38:08
Nicky D känns lite som att Stoppel igen värvat efter namn och inte behov. Nicky behöver normalt en konstruktiv center bredvid sig för att dra nytta av hans spetsegenskaper i speed och skott. Ska man ta en brunkare är jag verkligen frågande till att han är den första man skulle plockat och jag tycker att Djurgården hellre skulle behövt någon som kan sätta upp spelet än som avslutare. Kan mycket väl ha fel, men är tveksam till att detta verkligen är vad doktorn ordinerade.
Typ som Krüger, Norman, Ludde och Östlund? Klasen? Göra lite plats för Söderlund.

Tror det blir kanon med Nicky D, tjurig jävel som kommer kräva av sin omgivning, ledaregenskaper, målgörare och kan brunka.
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 194
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hildi »

Manijock skrev: 2022-12-12 14:24:27
Mvildma skrev: 2022-12-12 14:17:58
Praetori skrev: 2022-12-12 13:51:33
Cyber skrev: 2022-12-12 13:38:08 Nicky D känns lite som att Stoppel igen värvat efter namn och inte behov. Nicky behöver normalt en konstruktiv center bredvid sig för att dra nytta av hans spetsegenskaper i speed och skott. Ska man ta en brunkare är jag verkligen frågande till att han är den första man skulle plockat och jag tycker att Djurgården hellre skulle behövt någon som kan sätta upp spelet än som avslutare. Kan mycket väl ha fel, men är tveksam till att detta verkligen är vad doktorn ordinerade.
Rätt typ av attityd dock. KG vet vad han får med NickyD (dvs det är psykologiskt/omklädningsrumskemiskt en lågriskvärvning) till skillnad från nån import. Att para ihop honom med rätt center är nog inte ett problem för Garpen (vår centersida har en del uppsidor).
Kan tänka mig att han kommer lira med rensfeldt/Norman.
Sen kittlar det litegrann med han, liss och klasen i samma PP

Hur tänker du att man ska ställa upp Nicky och Liss i samma PP?? Peta Elliott?? Vägrar att ha en rightare på "fel" kant igen...

Om jag får bestämma:

Elliott, Liss, Krüger, Brodin, Klasen

Ytterell, Nicky, Norman,Rensfeldt, Söderlund/Östlund
Nicke D skall ju inte spela kant utan point i pp, där han bevisat sig vara stark.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Fantasilös värvning i min bok. Hade hellre sett att vi plockade in en spelare på väg uppåt i karriären, inte ytterligare en spelare där bästa åren är bakom.
Låst