Det finns Nya flickvänner !mb81 skrev: ↑2022-02-27 14:05:49Hultström vore såklart extremt tråkigt om han går till Cluben. En favoritspelare. Men köper det lite mer då han ändå inte är stockholmare. Lite mer förståeligt om han hamnar nära sin hemstad. Har han dessutom en flickvän från Linköping är det tyvärr inte så konstigt.
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
- klintan85
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hultström är ju från Vimmerby som inte är så långt ifrån Linköping och hans föräldrar bor väl kvar där. Sen har ju spelat den mesta av sin hockeykarriär i Linköping, från ungdomsåren och upp. Det är rätt logiskt att han väljer att komma hem nu när han börjar bli äldre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Vilka är troliga att vara kvar nästa säsong? Om man går igenom lagdel för lagdel.
På målvaktssidan vet vi att Mantas lämnar. Ser gärna att vi försöker behålla Salak om vi spelar SHL och gör oss av med Svedberg. Men blir det allsvenskan skulle nog Svedberg kunna stanna.
På Backsidan är ju redan Arnesson, Schilling och Nilsson klara om det blir SHL. Tror ingen stannar om vi åker ur. Rasmus Bengtsson borde bara stanna om vi åker ur. Högström lägger nog av. Jag ser gärna att Grags stannar för SHL spel. Warg tycker jag vi kan behålla för ett tredje backpar, han lämnar om vi åker ur. Sedan spelare nog Hedström och Brännstam med oss oavsett.
På forwardssidan har Rensfeldt, Rhett, Cederqvist och Forsberg kontrakt. Den enda som jag kan se spela hos oss i allsvenskan är Forsberg. Josefsson lägger nog av. Berglund och Engsundh skulle nog kunna följa med ner till allsvenskan. Lekkerimäki, Öhgren och Östlund kommer nog alla spela hos oss oavsett, möjligt att någon börjar i NHL. Strandberg och Ågren om det blir SHL spel till en mindre lön. Ågren följer nog med ner. Söderlund ser jag nog att han kan spela kvar vilket som. Bergfors blir nog också kvar oavsett. Dicken spelar bara här om det är SHL och då gör han det inte en hel säsong. Carey lämnar och Eklund spelar NHL, med chansen att komma tillbaka om han inte slår sig in. Men det är ej troligt, han tar nog hellre AHL före.
Så en sammanfattning.
SHL:
Salak
Nilsson
Arnesson
Schilling
Warg
Hedström
Brännstam
Grags
Bergfors
Ågren
Dicken (halv säsong)
Cederqvist
Forsberg
Lekkermäki
Rhett
Rensfeldt
Strandberg
Ågren
Öhgren
Östlund
Hockeyallsvenskan:
Svedberg
Bengtsson
Hedström
Brännstam
Bergfors
Berglund
Engsund
Forsberg
Söderlund
Ågren
Öhgren
Östlund
Lekkerimäki
Tankar?
På målvaktssidan vet vi att Mantas lämnar. Ser gärna att vi försöker behålla Salak om vi spelar SHL och gör oss av med Svedberg. Men blir det allsvenskan skulle nog Svedberg kunna stanna.
På Backsidan är ju redan Arnesson, Schilling och Nilsson klara om det blir SHL. Tror ingen stannar om vi åker ur. Rasmus Bengtsson borde bara stanna om vi åker ur. Högström lägger nog av. Jag ser gärna att Grags stannar för SHL spel. Warg tycker jag vi kan behålla för ett tredje backpar, han lämnar om vi åker ur. Sedan spelare nog Hedström och Brännstam med oss oavsett.
På forwardssidan har Rensfeldt, Rhett, Cederqvist och Forsberg kontrakt. Den enda som jag kan se spela hos oss i allsvenskan är Forsberg. Josefsson lägger nog av. Berglund och Engsundh skulle nog kunna följa med ner till allsvenskan. Lekkerimäki, Öhgren och Östlund kommer nog alla spela hos oss oavsett, möjligt att någon börjar i NHL. Strandberg och Ågren om det blir SHL spel till en mindre lön. Ågren följer nog med ner. Söderlund ser jag nog att han kan spela kvar vilket som. Bergfors blir nog också kvar oavsett. Dicken spelar bara här om det är SHL och då gör han det inte en hel säsong. Carey lämnar och Eklund spelar NHL, med chansen att komma tillbaka om han inte slår sig in. Men det är ej troligt, han tar nog hellre AHL före.
Så en sammanfattning.
SHL:
Salak
Nilsson
Arnesson
Schilling
Warg
Hedström
Brännstam
Grags
Bergfors
Ågren
Dicken (halv säsong)
Cederqvist
Forsberg
Lekkermäki
Rhett
Rensfeldt
Strandberg
Ågren
Öhgren
Östlund
Hockeyallsvenskan:
Svedberg
Bengtsson
Hedström
Brännstam
Bergfors
Berglund
Engsund
Forsberg
Söderlund
Ågren
Öhgren
Östlund
Lekkerimäki
Tankar?
- diftobbe89
Åker vi ut så ska allt bort, varför ska så många vara kvar som stått för ett gigantiskt misslyckande. Ut med allt utom möjligtvis juniorerna. Bygg nytt med en tydlig Djurgårds-identitet. Bengtsson, Engsund, Ågren har gjort sin sista säsong här oavsett serie. Inga fler medelmåttor från landet. Ska vi ta in massa spelare från landet eller importer så ska det vara spets rakt av.
Spela fult
- diftobbe89
Tim Söderlund ska givetvis vara kvar oavsett serie. Missade den.
Spela fult
-
- Säsongskort: Ja
Å bevare mig väl den backsidan om vi åker ut ser ju oanständigt svag utGrabben från Söder skrev: ↑2022-02-27 19:35:15 Vilka är troliga att vara kvar nästa säsong? Om man går igenom lagdel för lagdel.
Så en sammanfattning.
SHL:
Salak
Nilsson
Arnesson
Schilling
Warg
Hedström
Brännstam
Grags
Bergfors
Ågren
Dicken (halv säsong)
Cederqvist
Forsberg
Lekkermäki
Rhett
Rensfeldt
Strandberg
Ågren
Öhgren
Östlund
Hockeyallsvenskan:
Svedberg
Bengtsson
Hedström
Brännstam
Bergfors
Berglund
Engsund
Forsberg
Söderlund
Ågren
Öhgren
Östlund
Lekkerimäki
Tankar?
-
Det önskar man ju så klart! Hamnar vi i HA så ser jag det som omöjligt att han blir kvar, det är han alldeles för bra för. Är till och med rädd att han kan bli svårt att behålla om vi håller oss kvar...diftobbe89 skrev: ↑2022-02-27 19:59:47 Tim Söderlund ska givetvis vara kvar oavsett serie. Missade den.
Håller vi oss kvar tror jag han är lätt att behållaMomentumet skrev: ↑2022-02-27 21:29:54Det önskar man ju så klart! Hamnar vi i HA så ser jag det som omöjligt att han blir kvar, det är han alldeles för bra för. Är till och med rädd att han kan bli svårt att behålla om vi håller oss kvar...diftobbe89 skrev: ↑2022-02-27 19:59:47 Tim Söderlund ska givetvis vara kvar oavsett serie. Missade den.
-
Kontinuitet är ju dock väldigt viktigt. Men Engsundh, Forsberg och Berglund är inga måsten. Inte Bengtsson eller Ågren heller. Men Bengtsson har visat vad han kan producera i hockeyallsvenskan och jag tror Ågren skulle göra det riktigt bra han med.diftobbe89 skrev: ↑2022-02-27 19:58:11 Åker vi ut så ska allt bort, varför ska så många vara kvar som stått för ett gigantiskt misslyckande. Ut med allt utom möjligtvis juniorerna. Bygg nytt med en tydlig Djurgårds-identitet. Bengtsson, Engsund, Ågren har gjort sin sista säsong här oavsett serie. Inga fler medelmåttor från landet. Ska vi ta in massa spelare från landet eller importer så ska det vara spets rakt av.
-
Jag tycker inte det känns som en omöjlighet att behålla Söderlund i allsvenskan. Han har flängt mellan klubbar de senaste åren utan att han riktigt fått det där genombrottet. Jag menar är det inte ofattbart att Fredrik Forsberg följde med HV ned i allsvenskan när han gjorde 17 mål i SHL säsongen innan. Tror det skulle kunna bli något liknande med Tim.#10 skrev: ↑2022-02-27 21:41:31Håller vi oss kvar tror jag han är lätt att behållaMomentumet skrev: ↑2022-02-27 21:29:54Det önskar man ju så klart! Hamnar vi i HA så ser jag det som omöjligt att han blir kvar, det är han alldeles för bra för. Är till och med rädd att han kan bli svårt att behålla om vi håller oss kvar...diftobbe89 skrev: ↑2022-02-27 19:59:47 Tim Söderlund ska givetvis vara kvar oavsett serie. Missade den.
- diftobbe89
Håller med. Tim utesluter jag inte alls, han lirade väl i Almtuna ganska nyss och har flängt runt endel. Har vi tur har han hittat hem nu och kan tänka sig att stanna oavsett serie.Grabben från Söder skrev: ↑2022-02-27 21:59:12Jag tycker inte det känns som en omöjlighet att behålla Söderlund i allsvenskan. Han har flängt mellan klubbar de senaste åren utan att han riktigt fått det där genombrottet. Jag menar är det inte ofattbart att Fredrik Forsberg följde med HV ned i allsvenskan när han gjorde 17 mål i SHL säsongen innan. Tror det skulle kunna bli något liknande med Tim.#10 skrev: ↑2022-02-27 21:41:31Håller vi oss kvar tror jag han är lätt att behållaMomentumet skrev: ↑2022-02-27 21:29:54Det önskar man ju så klart! Hamnar vi i HA så ser jag det som omöjligt att han blir kvar, det är han alldeles för bra för. Är till och med rädd att han kan bli svårt att behålla om vi håller oss kvar...diftobbe89 skrev: ↑2022-02-27 19:59:47 Tim Söderlund ska givetvis vara kvar oavsett serie. Missade den.
Spela fult
-
Nu är ju sporten inte viktig i sammanhanget men det kommer nog öppna sig rejält i transfermarknaden kommande säsonger.
Det är nog inte många som vill dit öht nu. Schweiz kommer öppna för fler importer men efter den ligan så måste ju SHL ligga bra till tänker jag.
Även om kriget tar slut snart så kommer det nog störa KHL ett par säsonger framåt. Man kommer inte glömma allting bara sådär.
Så sett till de Djurgårdsnamn K-G ville ha hem ökar nog de chanserna redan nu till våren, om vi håller oss kvar då.
Det är nog inte många som vill dit öht nu. Schweiz kommer öppna för fler importer men efter den ligan så måste ju SHL ligga bra till tänker jag.
Även om kriget tar slut snart så kommer det nog störa KHL ett par säsonger framåt. Man kommer inte glömma allting bara sådär.
Så sett till de Djurgårdsnamn K-G ville ha hem ökar nog de chanserna redan nu till våren, om vi håller oss kvar då.
Låter ju himla bra med en kruger effekt. Kanske även kan gälla Norman från samma generation. Hans kontrakt med Jokerit går ju ut och chansen finns att de inte lirar khl nåt mer.
Den lilla detaljen att vi måste klara oss kvar också.
Den lilla detaljen att vi måste klara oss kvar också.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Detta gör bara att det skulle svida så sjukt mycket mer än att åka ur när vi kanske kan få fina hemvändare i bra ålder.
Nästan så man hoppas kriget tar död på SHL nu också. Hota oss Putin.
Nästan så man hoppas kriget tar död på SHL nu också. Hota oss Putin.