Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_1891 »

Knickedick skrev: 2023-02-15 23:29:58
DIF_1891 skrev: 2023-02-15 23:24:13
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-15 23:17:02 Så fort den här som det ser ut att bli ytterligare en pajassäsong så bör KG, Tobias " framåtlutat" Pehrsson, tränartrojkan, Kraft, PT tränaren Ölvestad och hela styrelsen avgå eller tacka för sig och det där sportsliga rådet kan dom ju upplösa direkt då det uppenbarligen inte burit frukt
Lugn och fin. Det kommer lösa sig när vi får tillbaka skade spelare. I värsta fall får vi väl plocka upp någon junior. Litar stenhårt på att våra ledande spelare höjer sig och medspelare i slutspelet. Bättre att vila/rehab de skadade spelarna, så är de förhoppningsvis tillbaka precis innan slutspelet. Spelet har sett bättre ut sedan årsskiftet. Sen kan jag hålla med om att ledningen behöver ses över.
Precis såhär lät det förra året också och jag är helt ärligt trött på att ingen ser likheterna. Men från midnatt så ska jag stänga min "transferlucka" och hålla käft eller iaf inte vara så kritisk tills säsongen är över. Den öppnas igen 1/5 så får vi se hur det låter då.
Vad tycker du vi skall göra åt problemet då? Sparka Garpenlöv och hela gänget. Ledningen och KG i morgon? Vi behöver ha mer tålamod och lita på att dom gör allt för att laget och föreningen ska prestera på topp. Sen får vi såklart analysera läget på vägen och om det inte går som vi hoppas tillslut, då får vi väl se till att det sker förändring? Just nu ser jag ingen vits med allt negativt som sprids över klubben. Jag litar på att alla gör sitt bästa. Hockey är nog den svåraste sporten att förvalta. Framförallt i storstäderna.
Knickedick
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

DIF_1891 skrev: 2023-02-15 23:37:31
Knickedick skrev: 2023-02-15 23:29:58
DIF_1891 skrev: 2023-02-15 23:24:13
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-15 23:17:02 Så fort den här som det ser ut att bli ytterligare en pajassäsong så bör KG, Tobias " framåtlutat" Pehrsson, tränartrojkan, Kraft, PT tränaren Ölvestad och hela styrelsen avgå eller tacka för sig och det där sportsliga rådet kan dom ju upplösa direkt då det uppenbarligen inte burit frukt
Lugn och fin. Det kommer lösa sig när vi får tillbaka skade spelare. I värsta fall får vi väl plocka upp någon junior. Litar stenhårt på att våra ledande spelare höjer sig och medspelare i slutspelet. Bättre att vila/rehab de skadade spelarna, så är de förhoppningsvis tillbaka precis innan slutspelet. Spelet har sett bättre ut sedan årsskiftet. Sen kan jag hålla med om att ledningen behöver ses över.
Precis såhär lät det förra året också och jag är helt ärligt trött på att ingen ser likheterna. Men från midnatt så ska jag stänga min "transferlucka" och hålla käft eller iaf inte vara så kritisk tills säsongen är över. Den öppnas igen 1/5 så får vi se hur det låter då.
Vad tycker du vi skall göra åt problemet då? Sparka Garpenlöv och hela gänget. Ledningen och KG i morgon? Vi behöver ha mer tålamod och lita på att dom gör allt för att laget och föreningen ska prestera på topp. Sen får vi såklart analysera läget på vägen och om det inte går som vi hoppas tillslut, då får vi väl se till att det sker förändring? Just nu ser jag ingen vits med allt negativt som sprids över klubben. Jag litar på att alla gör sitt bästa. Hockey är nog den svåraste sporten att förvalta. Framförallt i storstäderna.
Vi skulle redan ha agerat. Det som pågår nu är bara ytterliggare förfall. Vi skulle ha varit mer noggrannare med uppföljningen efter degraderingen. Men det är försent att göra något just just nu ja. Därför kommer jag som sagt sitta lugn till första maj.
Det finns för och nackdelar med allt framförallt i storstäderna.
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_1891 »

Knickedick skrev: 2023-02-15 23:43:20
DIF_1891 skrev: 2023-02-15 23:37:31
Knickedick skrev: 2023-02-15 23:29:58
DIF_1891 skrev: 2023-02-15 23:24:13
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-15 23:17:02 Så fort den här som det ser ut att bli ytterligare en pajassäsong så bör KG, Tobias " framåtlutat" Pehrsson, tränartrojkan, Kraft, PT tränaren Ölvestad och hela styrelsen avgå eller tacka för sig och det där sportsliga rådet kan dom ju upplösa direkt då det uppenbarligen inte burit frukt
Lugn och fin. Det kommer lösa sig när vi får tillbaka skade spelare. I värsta fall får vi väl plocka upp någon junior. Litar stenhårt på att våra ledande spelare höjer sig och medspelare i slutspelet. Bättre att vila/rehab de skadade spelarna, så är de förhoppningsvis tillbaka precis innan slutspelet. Spelet har sett bättre ut sedan årsskiftet. Sen kan jag hålla med om att ledningen behöver ses över.
Precis såhär lät det förra året också och jag är helt ärligt trött på att ingen ser likheterna. Men från midnatt så ska jag stänga min "transferlucka" och hålla käft eller iaf inte vara så kritisk tills säsongen är över. Den öppnas igen 1/5 så får vi se hur det låter då.
Vad tycker du vi skall göra åt problemet då? Sparka Garpenlöv och hela gänget. Ledningen och KG i morgon? Vi behöver ha mer tålamod och lita på att dom gör allt för att laget och föreningen ska prestera på topp. Sen får vi såklart analysera läget på vägen och om det inte går som vi hoppas tillslut, då får vi väl se till att det sker förändring? Just nu ser jag ingen vits med allt negativt som sprids över klubben. Jag litar på att alla gör sitt bästa. Hockey är nog den svåraste sporten att förvalta. Framförallt i storstäderna.
Vi skulle redan ha agerat. Det som pågår nu är bara ytterliggare förfall. Vi skulle ha varit mer noggrannare med uppföljningen efter degraderingen. Men det är försent att göra något just just nu ja. Därför kommer jag som sagt sitta lugn till första maj.
Det finns för och nackdelar med allt framförallt i storstäderna.
Håller med dig!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tycker att det är bra att vi blev så pass begränsade av en tunn marknad. Vi har en tillräckligt bra trupp med både spets och bredd. Vi har hittat tre kedjor som fungerar och vi har bra backar. Att vi däremot har en tränartrio som inte formerar laget på ett adekvat sätt är ett stort problem. Vi behöver en sportchef som säger till på skarpen att nu får det vara nog med bänkningar och att medvetet spela kort om folk.

Kanske detta nu tvingar oss till att faktiskt nyttja dom spelarna vi har till förfogande? Å andra sidan tror jag inte att en Johan Garpenlöv med storhetsvansinne kommer svälja sin stolthet. Jag tror varken han eller Marcus Ragnarsson får ett till tränarjobb dom vill ha efter det här. Först deras jobb i Tre Kronor och nu detta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-02-16 07:05:50 Jag tycker att det är bra att vi blev så pass begränsade av en tunn marknad. Vi har en tillräckligt bra trupp med både spets och bredd. Vi har hittat tre kedjor som fungerar och vi har bra backar. Att vi däremot har en tränartrio som inte formerar laget på ett adekvat sätt är ett stort problem. Vi behöver en sportchef som säger till på skarpen att nu får det vara nog med bänkningar och att medvetet spela kort om folk.

Kanske detta nu tvingar oss till att faktiskt nyttja dom spelarna vi har till förfogande? Å andra sidan tror jag inte att en Johan Garpenlöv med storhetsvansinne kommer svälja sin stolthet. Jag tror varken han eller Marcus Ragnarsson får ett till tränarjobb dom vill ha efter det här. Först deras jobb i Tre Kronor och nu detta.
Man hoppas ju K-G har haft diskussioner med Garpen angående detta och att man nu tvingas spela Karlsson på sin rätta position och så vidare.
Tror inte det dock. Men jag hoppas.

Som du säger, vi har en tillräckligt spetsig och bred trupp, men det förutsätter ju också att alla är redo för spel när slutspelet är runt hörnet. Men nu är det inte mycket att göra åt. Bara tuta och köra.
EspenK
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Jag tror tyvärr att det varit för många misstag i år.

Alm,Klasen mm
Bra namn men i slutet av sina karriärer och med skadebekymmer.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1830
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

EspenK skrev: 2023-02-16 07:49:05 Jag tror tyvärr att det varit för många misstag i år.

Alm,Klasen mm
Bra namn men i slutet av sina karriärer och med skadebekymmer.
Lite så är det ändå. Samtidigt är det svårt att få tag i spelare, påväg upp i sina karriärer i april. Men vi saknar mellanskiktet. Nu levererar dock våra unga talanger rätt bra för det, så när det väl är dags för slutapel så hoppas jag alla är tillbaka.

Men vi är inte några förhandsfavoriter längre.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Andspe skrev: 2023-02-16 09:03:32
EspenK skrev: 2023-02-16 07:49:05 Jag tror tyvärr att det varit för många misstag i år.

Alm,Klasen mm
Bra namn men i slutet av sina karriärer och med skadebekymmer.
Lite så är det ändå. Samtidigt är det svårt att få tag i spelare, påväg upp i sina karriärer i april. Men vi saknar mellanskiktet. Nu levererar dock våra unga talanger rätt bra för det, så när det väl är dags för slutapel så hoppas jag alla är tillbaka.

Men vi är inte några förhandsfavoriter längre.
Nä, men det är nog ganska bra att vi inte är det heller
bubba
Inlägg: 81
Blev medlem: 2012-01-26

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av bubba »

Det här blev ett fiasko från både KG och Garpen tyvärr. Det är inte bra att man går ut så tidigt och kommunicerar att man letar efter en till två backar och en forward och sedan misslyckas. Lägger man också till dribblandet i femmor och att Garpen börjar coacha laget som om man skulle få in spelare. Kan inte hitta någon annan förklaring till att vi bänkar spelare när vi är så kort om folk som vi var sist. Helhetsbilden är att det måste vara 0 psykologisk trygghet för spelarna att lyckas i och det gäller inte endast Odelius och Karlsson utan även sådana som Liss och Brodin.

Tror det blir superviktigt att bygga upp spelarna och deras självförtroende nu. Givet skadeläge och tight matchande i slutspelet kommer vi vara beroende av i stort sett samtliga spelare. Kanske tex ska ge mer speltid till Karlsson och Odelius jämfört med vad man hade gjort i normalfallet bara för att bygga deras självförtroende.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Bra att det inte kom in någon till bredd eller avdankad stjärna. Nu har vi det vi har och det är tillräckligt bra för att fortfarande vara bäst på pappret.
Måtte skadeläget ljusna något och spelarna få lite ro på sig att bygga upp sig inför slutspelet så kan det fortfarande bli en rolig vår. Tendenserna till betydligt bättre spel har funnits där, men jämnheten måste öka och det tror jag också att den kan göra när matcherna börjar bli lite viktigare!
Dusinator
Inlägg: 3802
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

bubba skrev: 2023-02-16 09:48:48 Det här blev ett fiasko från både KG och Garpen tyvärr. Det är inte bra att man går ut så tidigt och kommunicerar att man letar efter en till två backar och en forward och sedan misslyckas. Lägger man också till dribblandet i femmor och att Garpen börjar coacha laget som om man skulle få in spelare. Kan inte hitta någon annan förklaring till att vi bänkar spelare när vi är så kort om folk som vi var sist. Helhetsbilden är att det måste vara 0 psykologisk trygghet för spelarna att lyckas i och det gäller inte endast Odelius och Karlsson utan även sådana som Liss och Brodin.

Tror det blir superviktigt att bygga upp spelarna och deras självförtroende nu. Givet skadeläge och tight matchande i slutspelet kommer vi vara beroende av i stort sett samtliga spelare. Kanske tex ska ge mer speltid till Karlsson och Odelius jämfört med vad man hade gjort i normalfallet bara för att bygga deras självförtroende.
Är Garpenlöv typen som för dialog individuellt med spelarna? Eller kommunicerar han via kapten Krüger? Dvs det finns ju olika skolor av dialog med spelare. Hörde något resonemang om Jörgen Jönssons ledarstil. Han föredrar att föra individuella samtal och hitta nycklar för individen att bli bättre för att på så sätt göra kollektivet bättre. Det är inte enkom sanningen såklart men tilltalas av den metodiken för att bygga starka individer och arbeta individuellt med personen tillika hockeyspelaren. Kanske är fel tråd men en spin off på tidigare inlägg...
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

bubba skrev: 2023-02-16 09:48:48 Det här blev ett fiasko från både KG och Garpen tyvärr. Det är inte bra att man går ut så tidigt och kommunicerar att man letar efter en till två backar och en forward och sedan misslyckas. Lägger man också till dribblandet i femmor och att Garpen börjar coacha laget som om man skulle få in spelare. Kan inte hitta någon annan förklaring till att vi bänkar spelare när vi är så kort om folk som vi var sist. Helhetsbilden är att det måste vara 0 psykologisk trygghet för spelarna att lyckas i och det gäller inte endast Odelius och Karlsson utan även sådana som Liss och Brodin.

Tror det blir superviktigt att bygga upp spelarna och deras självförtroende nu. Givet skadeläge och tight matchande i slutspelet kommer vi vara beroende av i stort sett samtliga spelare. Kanske tex ska ge mer speltid till Karlsson och Odelius jämfört med vad man hade gjort i normalfallet bara för att bygga deras självförtroende.
Håller med till fullo här. Som sagt, vi behöver inte fler spelare, men på det sätt som Garpen formerar laget skapar både en osäkerhet i spelartruppen och onödig press utifrån. Han visar klart och tydligt att ett(1) felpass, om du är Kevin, leder till bänken.
Hur ska han kunna prestera efter sådana krav när vi har andra backar som ger bort mål och får spela 19 min?
Man väljer också att gå på 3 st femmor och ha en extraback som spelar 0 min istället för att spela ett fullt lag, det är helt oförståeligt för mig och jag är helt säker på att detta skapar en negativ "aura" i omklädningsrum och i truppen.
Ska man hålla på såhär så får man som tränare också räkna med att vi kommer gå bort oss en del, Danielsson gjorde det i förra matchen, Karlsson gjorde det när han spelade forward, och det ansvaret ligger bara på coachen.
Knickedick
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

bubba skrev: 2023-02-16 09:48:48 Det här blev ett fiasko från både KG och Garpen tyvärr. Det är inte bra att man går ut så tidigt och kommunicerar att man letar efter en till två backar och en forward och sedan misslyckas. Lägger man också till dribblandet i femmor och att Garpen börjar coacha laget som om man skulle få in spelare. Kan inte hitta någon annan förklaring till att vi bänkar spelare när vi är så kort om folk som vi var sist. Helhetsbilden är att det måste vara 0 psykologisk trygghet för spelarna att lyckas i och det gäller inte endast Odelius och Karlsson utan även sådana som Liss och Brodin.

Tror det blir superviktigt att bygga upp spelarna och deras självförtroende nu. Givet skadeläge och tight matchande i slutspelet kommer vi vara beroende av i stort sett samtliga spelare. Kanske tex ska ge mer speltid till Karlsson och Odelius jämfört med vad man hade gjort i normalfallet bara för att bygga deras självförtroende.
Vägen till utveckling går alltid genom självförtroende och att få individer att våga gå utanför sin comfort zone, och få dem att fortsätta "dust your self of and try agian" snarare än att få dem att inte våga försöka alls, och vara trygga i att de är uppskattade för den och det dom är. Inte genom att begränsa dem och säga att de ska vara på ett annat sätt, sen kan man alltid ge tips och råd för att bli mer mångsidiga, men det är svårt att förändra en spelare i grunden iaf när man kommit upp på seniornivå.
"Ge förtroende, ta ansvar".....det hoppas jag alla ledare har med sig.
Dusinator
Inlägg: 3802
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Knickedick skrev: 2023-02-16 10:38:53
bubba skrev: 2023-02-16 09:48:48 Det här blev ett fiasko från både KG och Garpen tyvärr. Det är inte bra att man går ut så tidigt och kommunicerar att man letar efter en till två backar och en forward och sedan misslyckas. Lägger man också till dribblandet i femmor och att Garpen börjar coacha laget som om man skulle få in spelare. Kan inte hitta någon annan förklaring till att vi bänkar spelare när vi är så kort om folk som vi var sist. Helhetsbilden är att det måste vara 0 psykologisk trygghet för spelarna att lyckas i och det gäller inte endast Odelius och Karlsson utan även sådana som Liss och Brodin.

Tror det blir superviktigt att bygga upp spelarna och deras självförtroende nu. Givet skadeläge och tight matchande i slutspelet kommer vi vara beroende av i stort sett samtliga spelare. Kanske tex ska ge mer speltid till Karlsson och Odelius jämfört med vad man hade gjort i normalfallet bara för att bygga deras självförtroende.
Vägen till utveckling går alltid genom självförtroende och att få individer att våga gå utanför sin comfort zone, och få dem att fortsätta "dust your self of and try agian" snarare än att få dem att inte våga försöka alls, och vara trygga i att de är uppskattade för den och det dom är. Inte genom att begränsa dem och säga att de ska vara på ett annat sätt, sen kan man alltid ge tips och råd för att bli mer mångsidiga, men det är svårt att förändra en spelare i grunden iaf när man kommit upp på seniornivå.
"Ge förtroende, ta ansvar".....det hoppas jag alla ledare har med sig.
Här tänker jag att det kan skilja sig mellan klubb- respektive landslag? Garpenlöv kunde under sin tid som förbundskapten sätta en individ på bänken i en 4-nationsturnering för att sen ge fan i att ta ut spelaren till nästa samling. Inget mer med det. Men nu står vi här med en trupp där konsekvenserna av sådant handlande skapar instabila individer och en instabil grupp utan mod. Kanske är drastiskt men det är ju känslan att han leker lite rysk roulette med några spelare och deras självförtroende som riskerar eller redan skadat övriga också.... Som sagt kanske lite drastisk.

sen tror jag som många sagt innan att vi kommer lyfta oss över tid mot samma motståndare och när det gäller mer. Vi blir i regel bättre mot bättre lag!
Knickedick
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Dusinator skrev: 2023-02-16 10:54:37
Knickedick skrev: 2023-02-16 10:38:53
bubba skrev: 2023-02-16 09:48:48 Det här blev ett fiasko från både KG och Garpen tyvärr. Det är inte bra att man går ut så tidigt och kommunicerar att man letar efter en till två backar och en forward och sedan misslyckas. Lägger man också till dribblandet i femmor och att Garpen börjar coacha laget som om man skulle få in spelare. Kan inte hitta någon annan förklaring till att vi bänkar spelare när vi är så kort om folk som vi var sist. Helhetsbilden är att det måste vara 0 psykologisk trygghet för spelarna att lyckas i och det gäller inte endast Odelius och Karlsson utan även sådana som Liss och Brodin.

Tror det blir superviktigt att bygga upp spelarna och deras självförtroende nu. Givet skadeläge och tight matchande i slutspelet kommer vi vara beroende av i stort sett samtliga spelare. Kanske tex ska ge mer speltid till Karlsson och Odelius jämfört med vad man hade gjort i normalfallet bara för att bygga deras självförtroende.
Vägen till utveckling går alltid genom självförtroende och att få individer att våga gå utanför sin comfort zone, och få dem att fortsätta "dust your self of and try agian" snarare än att få dem att inte våga försöka alls, och vara trygga i att de är uppskattade för den och det dom är. Inte genom att begränsa dem och säga att de ska vara på ett annat sätt, sen kan man alltid ge tips och råd för att bli mer mångsidiga, men det är svårt att förändra en spelare i grunden iaf när man kommit upp på seniornivå.
"Ge förtroende, ta ansvar".....det hoppas jag alla ledare har med sig.
Här tänker jag att det kan skilja sig mellan klubb- respektive landslag? Garpenlöv kunde under sin tid som förbundskapten sätta en individ på bänken i en 4-nationsturnering för att sen ge fan i att ta ut spelaren till nästa samling. Inget mer med det. Men nu står vi här med en trupp där konsekvenserna av sådant handlande skapar instabila individer och en instabil grupp utan mod. Kanske är drastiskt men det är ju känslan att han leker lite rysk roulette med några spelare och deras självförtroende som riskerar eller redan skadat övriga också.... Som sagt kanske lite drastisk.

sen tror jag som många sagt innan att vi kommer lyfta oss över tid mot samma motståndare och när det gäller mer. Vi blir i regel bättre mot bättre lag!
Nej men det är ju ganska logiskt det du säger. Som landslagstränare kunde han själv välja dom spelarna han gillade eller tyckte såg bra ut från turnering till turnering och den som inte ville spela under Garpen kunde tacka nej. Här är det en sportchef som väljer spelarna (nåja, mer eller mindre) och han tvingas leva med de spelarna han har under en hel säsong, och även spelarna ska klara av att leva med honom varje dag.
Det kräver ju ett mer långsiktigt tänk, framförallt när det gäller gruppdynamiken och harmonin i laget över tid.
OCH den erfarenheten har ju faktiskt inte Garpen, inte som huvudansvarig.
Låst