Vår kära speaker

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vår kära speaker

Inlägg av Janzoo »

Under en säsong där mycket känns som total skit vill jag bara uppmärksamma vår kära speaker. Jag uppfattar det som att hennes fullständiga namn är Lotta Johanssson-Bräck. Jag minns någon match för ett antal år sedan där hon inte var på plats och sagd match kändes helt ihålig. På samma sätt som Hovet känns som hemma så känns hennes röst som hemma.

Tack Lotta!
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Vår kära speaker

Inlägg av Manijock »

Janzoo skrev: 2022-02-18 02:29:03 Under en säsong där mycket känns som total skit vill jag bara uppmärksamma vår kära speaker. Jag uppfattar det som att hennes fullständiga namn är Lotta Johanssson-Bräck. Jag minns någon match för ett antal år sedan där hon inte var på plats och sagd match kändes helt ihålig. På samma sätt som Hovet känns som hemma så känns hennes röst som hemma.

Tack Lotta!
Låter hon inte som Gry Forsell när hon pratar? En polare uppmärksammade mig på detta för ett par år sedan.

Trägen vinner. Extremt anti henne när hon tog sig an det hopplösa uppdraget att ersätta gamla legenden från Globen.... Minns inte namn nu! Men nu är hon lika självklar som snus i pissoaren... Bra jobb!
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vår kära speaker

Inlägg av DIFLuWi »

Lotta är grym!

Blir ännu tydligare när man hör bonnlagens speakers, som försöker efterlikna nån slags amerikanska wrestling-speakers. Jag fattar ju såklart också att det inte är deras idé, men när de vid mål ska dra förnamnet och publiken ska fylla i efternamnet... två gånger dessutom.! Fyfan...

Nu blev det mer en rant mot andra lags speakers än hyll till Lotta haha!
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Vår kära speaker

Inlägg av Grabben från Söder »

DIFLuWi skrev: 2022-02-19 09:54:21 Lotta är grym!

Blir ännu tydligare när man hör bonnlagens speakers, som försöker efterlikna nån slags amerikanska wrestling-speakers. Jag fattar ju såklart också att det inte är deras idé, men när de vid mål ska dra förnamnet och publiken ska fylla i efternamnet... två gånger dessutom.! Fyfan...

Nu blev det mer en rant mot andra lags speakers än hyll till Lotta haha!
Fan vad läskigt det är haha. Extra roligt när det är en spelare längre ner i kedjorna och alla inte kan efternamnet.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Vår kära speaker

Inlägg av Per-Allan »

Tyccker hon suger ordentligt, lika hurtig och glad oavsett om vi eller motståndarna gör mål.
Vill ha en speaker som visar hjärta för DIF.

Men i dagens PK samhälle får väl inte en speaker sticka ut "Allas lika värde"
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 189
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Vår kära speaker

Inlägg av Philly Flu »

Per-Allan skrev: 2022-03-03 22:15:25 Tyccker hon suger ordentligt, lika hurtig och glad oavsett om vi eller motståndarna gör mål.
Vill ha en speaker som visar hjärta för DIF.

Men i dagens PK samhälle får väl inte en speaker sticka ut "Allas lika värde"
Visst är det så att hon är gnagerska? Tror att det kom fram för några år sedan när hon var ny.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Vår kära speaker

Inlägg av Disciplinnämnden »

Philly Flu skrev: 2022-03-03 23:13:17
Per-Allan skrev: 2022-03-03 22:15:25 Tyccker hon suger ordentligt, lika hurtig och glad oavsett om vi eller motståndarna gör mål.
Vill ha en speaker som visar hjärta för DIF.

Men i dagens PK samhälle får väl inte en speaker sticka ut "Allas lika värde"
Visst är det så att hon är gnagerska? Tror att det kom fram för några år sedan när hon var ny.
Nej du, kom inte här med någon desinformation ala putin-klass!

https://www.pressreader.com/sweden/shl- ... 7703516691
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 189
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Vår kära speaker

Inlägg av Philly Flu »

Disciplinnämnden skrev: 2022-03-05 19:19:00
Philly Flu skrev: 2022-03-03 23:13:17
Per-Allan skrev: 2022-03-03 22:15:25 Tyccker hon suger ordentligt, lika hurtig och glad oavsett om vi eller motståndarna gör mål.
Vill ha en speaker som visar hjärta för DIF.

Men i dagens PK samhälle får väl inte en speaker sticka ut "Allas lika värde"
Visst är det så att hon är gnagerska? Tror att det kom fram för några år sedan när hon var ny.
Nej du, kom inte här med någon desinformation ala putin-klass!

https://www.pressreader.com/sweden/shl- ... 7703516691
Det är nog så att jag blandade ihop henne med vår förra speaker, Magnus, som innan sejouren i DIF var speaker för ajk (enligt en gammal tråd från 2008). Det var en klocka som ringde i alla fall ang. speaker och gnaget.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Vår kära speaker

Inlägg av DIF_Soldier »

När förra speakern med pondus förkunnade "eyyDjurgården tar ledningen... Målskytt: Nummer 23, Fredrik.... "Linkan" Bremberg!" ger mig fortfarande rysningar av nostalgi vid blotta tanken.

Lotta tog tid att vänja sig vid, not gonna lie, men nu känns hon lika given som popcornlukten i Hovets väggar.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vår kära speaker

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2022-03-09 02:09:43 När förra speakern med pondus förkunnade "eyyDjurgården tar ledningen... Målskytt: Nummer 23, Fredrik.... "Linkan" Bremberg!" ger mig fortfarande rysningar av nostalgi vid blotta tanken.

Lotta tog tid att vänja sig vid, not gonna lie, men nu känns hon lika given som popcornlukten i Hovets väggar.
Det är inte lukten av popcorn du känner. Det luktar SEGER. Utom när gnaget spelat, då får de låta det stå med alla dörrar öppna hela natten för att vädra och ändå så luktar det unken fis morgonen efter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Vår kära speaker

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-03-09 10:58:11 Det är inte lukten av popcorn du känner. Det luktar SEGER. Utom när gnaget spelat, då får de låta det stå med alla dörrar öppna hela natten för att vädra och ändå så luktar det unken fis morgonen efter.
Ja, stanken är olidlig efter att packet varit där... Anticimex får jobba ordentligt under natten!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Vår kära speaker

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: 2022-03-09 02:09:43 När förra speakern med pondus förkunnade "eyyDjurgården tar ledningen... Målskytt: Nummer 23, Fredrik.... "Linkan" Bremberg!" ger mig fortfarande rysningar av nostalgi vid blotta tanken.

Lotta tog tid att vänja sig vid, not gonna lie, men nu känns hon lika given som popcornlukten i Hovets väggar.
Håller med, tyckte förra speakern balanserade precis rätt i betoning och entusiasm (rätt, för min smak).
Lotta har tagit tid att vänja sig med, jag får fortfarande lite Lena-vibbar ibland, när det låter lite som "ute på landet", då hon tar i med utropen.

Men jag fattar, hon gör efter bästa förmåga och hon har haft DIF:s fulla förtroende
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Vår kära speaker

Inlägg av Buford »

Minns från förr då speakern var mer delaktig än att bara rabbla utvisningar, mål, icing osv... Gjorde våran målvakt en bra räddning så hörde man speakern "Miiiikael Tellkvist". Samma vid ett bra avslut av en utespelare.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Vår kära speaker

Inlägg av Daniel942 »

Buford skrev: 2022-03-09 14:08:20 Minns från förr då speakern var mer delaktig än att bara rabbla utvisningar, mål, icing osv... Gjorde våran målvakt en bra räddning så hörde man speakern "Miiiikael Tellkvist". Samma vid ett bra avslut av en utespelare.
Tack och lov håller inte vår speaker på med såna bonniga saker.
DIF!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vår kära speaker

Inlägg av Praetori »

Är det Lotta som är speaker i JVM matchen mellan Finland Sverige?! :shock:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar