Tack för allt Joakim Eriksson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Magnutz »

Joakim Eriksson var en viktig kugge i det lag som tog oss upp ur Hockeyallsvenskan och har vigt en enorm mängd av sina livstimmar för att göra Djurgårdens IF Hockey framgångsrikt. Det måste äras och hyllas. Det måste erkännas, så:

Tack för allt Jocke!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8115
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Mattias_87 »

Tack för din tid Jocke. Synd att du inte fick avsluta på topp.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Doyle »

Trist slut Jocke. Men tyvärr fanns det ingen annan lösning. Stort TACK för dina insatser under åren. Du satte DIF på kartan men tyvärr fick du inte göra det med ett SM-Guld som sportchef.
Senast redigerad av Doyle den 2021-12-08 22:40:16, redigerad totalt 1 gånger.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av daaviid »

Tack Jocke.

Jag väljer att fokusera på din tid som spelare, speciellt i början på 2000 talet då du hjälpte klubben till två SM-Guld! Respekt.

Du hjälpte även laget upp ur Allsvenskan vilket i mina ögon inger än mer Respekt!! Tusen tack!

Hoppas att du får något värdigt att arbeta med framöver. En evig hjälte på flera sätt i mina ögon.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av EspenK »

Tyvärr fanns det ingen annan utväg. Men Jocke ska ha cred för de år han fått ihop spelare som presterat och utvecklats långt över förväntan.
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Wedd »

Tack för allt Joakim Eriksson.
Tack för att du vigt sju år av ditt liv för att göra Djurgården till en så framgångsrik förening som möjligt med helt andra förutsättningar än övriga lag, ett jobb dom flesta sportchefer knappt skulle ta i med tång. Ett väldigt ovärdigt slut för någon som tog oss upp i finrummet igen och etablerade oss i SHL. Jag är helt säker på att du alltid haft dom bästa av intentioner för oss alla. Det kan inte ha varit helt lätt att stå längst fram i rampljuset i en så otroligt krävande förening som våran. Hoppas verkligen detta pushar oss i rätt riktning även om jag är otroligt skeptisk.
Alltid Oavsett.
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av rikkard »

Tack för de här åren. Du har gjort ett riktigt bra arbete med små medel. De första åren som sportchef var fantastiska. Vi var med i finrummet igen. Tyvärr blev den här säsongen en flopp, för många förändringar och chansningar som inte slog väl ut. Bra beslut att lämna. DIF behöver en omstart. Laget före jaget. Det är något som du tryckt på varit viktigt och nu följer du den vägen själv! Tack för de här åren!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Praetori »

Tack för allt Jocke. Synd att din karriär i DIF av många kommer att definieras av den här säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 662
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Rudi »

Tack för allt Jocke. Glöm inte bort att vi är många fler som har uppskattat ditt engagemang och jobb i föreningen...

Vi kör en tack-tråd här. Övrig diskussion om detta sköts i säsongstrådarna. /MOD
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Hillberry blue »

Lycka till Jocke Ericsson!

Vi kör en tack-tråd här. Övrig diskussion om detta sköts i säsongstrådarna. /MOD
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av Örebroarn »

Tack Jocke för din insats. Synd att du inte fick uppleva ett guld till med världens bästa förening!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av DIF_Soldier »

Usch det gör mig ledsen. Tack Jocke. De spelarnamn du lyckas knyta till föreningen kan inte ens de största tvivlarna förneka. Engqvist, Josefson, Hultström, Högström (återkomst), Berglund, Linus Johansson, Bourque, Bemström, Nardella, Armalis, Thoresen. Robban! Så sent som några månader sedan Sören. The list goes on.

Men krisen gör att folk gapar tillräckligt. Och nu sitter vi allt i sjön.

I min mening den sportchef som värvat de absolut sexigaste namnen under mitt vuxenliv som djurgårdare. Alla förväntade hemvändare utom egentligen två rätt nyligen har återvänt. Det är Jockes förtjänst.

Bottenlöst mörkt att det slutar så här.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av sauron »

Tack för dina 13 år i världens finaste förening. Hade önskat att du fått sluta på topp med ännu ett sm-guld. Lycka till i framtiden!
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av captcash »

Tack för din tid som spelare i DIF Jocke, du var helt enkelt grym på den tiden.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tack för allt Joakim Eriksson

Inlägg av mb81 »

Rudi skrev: 2021-12-08 23:11:23 Tack för allt Jocke. Glöm inte bort att vi är många fler som har uppskattat ditt engagemang och jobb i föreningen...
Tack för allt! Som sagt hade vi vår bästa period sen gulden där mellan 17-20. Det är inte kattskit!

Vi kör en tack-tråd här. Övrig diskussion om detta sköts i säsongstrådarna. /MOD
Skriv svar