Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9453
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

Fredrik Söderström är ledig. Alltid gillat honom. Tror han eventuellt är rätt för mycket tillfreds med livet i Leksand med familjen för att komma hit dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2021-11-22 20:26:15 Mm. Men Lillis? Kommer ju från en katastrof förra säsongen. Lätt att det blir detsamma här.

Vi behöver ha in en coach defensivt eftersom Aaro inte funkat.
Lillis vet nog exakt vad man INTE ska göra. Dessutom har han varit med som ass på den tiden vi var riktigt riktigt bra (skickar signaler om dåtid och framtiden till spelarna). Dessutom kontraktslös (jobbar på konsultbasis nere på kontinenten). Finns det stålar i Jockes plånbok så tror jag att han skulle vara perfekt att plocka in som bollplank till Falken.

MEN... frågan är om laget behöver mer turbulens just nu.
Ju fler kockar...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av supreme »

Tror Lillis vore en bra lösning, på flera plan. Han kan lätta en hel del press från Falk/Aaro som just nu uppträder otroligt skärrat. Han har massor med rutin och även en historik i klubben, vilket inte är helt oviktigt. Han har även tagit över ansvaret för klubbar mitt under säsong tidigare, men förra årets debacle med HV oroar såklart. Kanske kan motivera honom ännu mer dock...
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av klintan85 »

Rudi skrev: 2021-11-22 06:28:31 Den gnälls alltså kring dagens ”inavel” och varenda alternativ blir en gammal spelare. Kenttä vore spännande, då skulle jag kunna tänka mig att tacka Jocke för alla fantastiska år han gett oss.
Man kan aldrig få för många med Djurgårdshjärta eller som brinner för denna förening. Det finns inte många i klubben idag som gör det.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av m0ng00se »

klintan85 skrev: 2021-11-23 12:36:53
Rudi skrev: 2021-11-22 06:28:31 Den gnälls alltså kring dagens ”inavel” och varenda alternativ blir en gammal spelare. Kenttä vore spännande, då skulle jag kunna tänka mig att tacka Jocke för alla fantastiska år han gett oss.
Man kan aldrig få för många med Djurgårdshjärta eller som brinner för denna förening. Det finns inte många i klubben idag som gör det.
kan nog bli lika kass om det är för många som brinner fast åt olika håll.

Jag tror det viktigaste är att man hittar en gemensam målbild och innan säsongen sa ju JE topp 6 och där tror jag det stora felet är. inse fakta och sikta lägre. Målbilden NU bör vara plats 11-12 och bara gneta sig till 2-1 segrar. behöver inte vara skönspel, snyggt eller ens att vi supportrar gillar det. bara poängen trillar in. Jag nöjer mig med 1p mot LIF borta, 2p mot FBK hemma eller kanske tom 0p borta mot Lule bara vi börjar ta dom där "omöjliga" poängen lite mer frekvent OCH absolut viktigast vi kan inte gå och bli nollade poängmässigt mot våra bottenkonkurenter. ska vi sega oss upp ovanför vattenytan behöver vi ha inbördes plusstats mot TIK, LHC, BIF osv.

Bryt ner målbilden till vad ska Arnesson göra, vad ska Holland gör osv osv. individuella mål. och så gemensamma mål för femman och gemensamma mål för laget. men sen kan man snacka en massa vackra ord och målbilder osv det måste ju göras i praktiken och alla måste chippa in och dra åt samma håll. brinna åt samma håll annars kommer det aldrig att gå.

personligen tror jag mycket på det mentala. är inte huvvet med så kan du vara hur vältränad och snabb på grillorna som helst. Ersatte man inte Hans Jöhnk när han avled här tidigt i somras så är det hög tid nu om det inte redan är för sent.....
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av kaminor »

Känns upplagt för Garpenlöv som sportchef till nästa säsong.

Ragge får gärna följa med på köpet i så fall.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av sensei »

Ingen fan av Garpen öht.

Ragge är gud.

Så det är lite som regn eller solsken för mig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av kalle99 »

Lasse Johansson som byggde Skellefteås framgångar. Han anställdes av SKA Sankt Petersburg.

Vet inget om hans kontraktläge,men onekligen en intressant kandidat om han blir tillgänglig.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Magnutz »

Sportchef: Garpen

Huvudränare: No idea. På riktigt. En lugn jävel med erfarenhet. En varm rackare som ger alla pappakramar och läker sår.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av crike »

Inte heller ett fan av Garpen, han har ju inte bevisat någonting utöver att haft en bra spelarkarriär. Svaret till varför han inte tog ut Raymond till sin short list inför OS var ju så där
Men som förbundskapten måste man ju önska att man hade en spåkula ibland, för att se vad som händer bara nån månad senare…
hur ska han kunna se potential i spelare om han inte kan trycka in Raymond som en av typ 35 forwards med den förklaringen?

Sportchef vet jag faktiskt inte, som tränare drar jag till med ett namn som inte kommer hända men som hade varit ballt; Jörgen Jönsson.
Annars kan jag tänka mig att ta någon från Allsvenskan faktiskt, Hedberg eller typ Paananen från Västerås
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9453
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

Mina tankar;

Alternativ ett: Patrik Hall. Förhållandevis ung men började sin karriär tidigt som scout i Växjö, blev sedan scout för Florida Panthers för att sedan komma tillbaka som assisterande sportchef i Växjö. Väldigt kompetent och nytänkande. Omtyckt och uppskattad. Varit den som tagit många bra spelare till Växjö och arbetat med spelidén. Tror dock han är tänkt att ta över Växjö helt och hållet snart men med rätt bud, förutsättningar och framtidsplan - vem vet?

Två: Johan Hedberg. Jobbar som huvudtränare för Mora just nu efter en lång karriär både som spelare och ledare i NHL. Verkar ha en bra syn på hockey och tvekar inte på att han har ett brett kontaktnät efter sin långa karriär. Verkar sympatisk i intervjuer. Verkar dock vara bosatt permanent i Dalarna, där han spenderade mestadelen av sin svenska karriär, med familj och diverse och har säkert inga planer att lämna det livet redan.

Tre: Mest väntade namnet? Patric Kjellberg. Gammal spelare och styrelsekompis med tydlig koppling till klubben och en historia av ledarroll. Gjorde ett år som sportchef i Leksand för en massa år sen när dom gick upp till SHL men har dom senaste åren jobbat som scout åt New York Rangers. Ingen aning om hans syn på hockey men känns som ett namn styrelsen bollar.

Bubblare: Petter Carnbro, scout i Leksand som jobbar tight med Tjomme. Tjomme förlängde precis så han känns avlägsen - och då kanske vi kan ta hans högra hand. Vet dock inte alls hur redo han skulle vara att ta en sportchefsroll redan.

Patrik Hansen. Jobbat länge som scout i DIF och har stenkoll på sporten, hittat massa spelare och är otroligt skarp. Samma där dock - vet inte hur redo han är för en sportchefsroll. Kanske skulle fungera som assisterande först.

Tränare? Helst skulle jag nog vilja se Thomas Paananen som är
I Västerås nu. Gjort ett väldigt bra jobb där och har varit önskad av DIF tidigare. Känns redo att ta nästa kliv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Praetori »

Nu är jag inte säker på att de skulle vara intresserade, särskilt inte med tanke på lönenivåerna, men Niklas och Staffan Kronwall skulle ju vara intressant att få in i organisationen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev: 2021-12-11 16:52:38 Nu är jag inte säker på att de skulle vara intresserade, särskilt inte med tanke på lönenivåerna, men Niklas och Staffan Kronwall skulle ju vara intressant att få in i organisationen.
Det vore helt klart intressant med en brödra-duo som Rögle har. Att dom varit bra backar är ju bara ett extra plus då jag inte minns när vi hade ett bra försvarsspel senast. Frågan är om någon av dom är redo att vara huvudtränare ännu?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av emilin »

Hur många år skrev Robban på.
Vore grymt att ha gett Robban fullt förtroende likt Roger i Frölunda.
Nu vet jag att det inte kommer ske, men fan vad bittert att Robban försvann.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av supreme »

emilin skrev: 2021-12-11 17:07:07 Hur många år skrev Robban på.
Vore grymt att ha gett Robban fullt förtroende likt Roger i Frölunda.
Nu vet jag att det inte kommer ske, men fan vad bittert att Robban försvann.
2 år, så nästa säsong också.
Skriv svar