Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tror förövrigt att vi redan har en ny huvudtränare på ingång till nästa säsong. Att vi tog Barry ser jag som en mellansäsongscoach för att den vi vill ha har kontrakt denna säsong. Jag kan inte se någon annan förklaring till den värvningen annars.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

Mattias_87 skrev: 2021-12-11 17:37:37 Jag tror förövrigt att vi redan har en ny huvudtränare på ingång till nästa säsong. Att vi tog Barry ser jag som en mellansäsongscoach för att den vi vill ha har kontrakt denna säsong. Jag kan inte se någon annan förklaring till den värvningen annars.
Det var för att ingen annan tränare ville arbeta under Jocke och enbart under hans spelidé utan någon som helst dialog. Barry var den enda som ville - därför det dröjde så länge också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Boboo10
Inlägg: 1
Blev medlem: 2021-12-20

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Boboo10 »

Tycker det skulle vara grymt bra om Wikegård får jobbet, man kan tycka vad man vill om honom men han har hjärta för klubben och ett jävla anamma, och skulle inte tillåta någon att inte ge 100% varenda träning och match
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av DIFLuWi »

Boboo10 skrev: 2021-12-20 13:24:06 Tycker det skulle vara grymt bra om Wikegård får jobbet, man kan tycka vad man vill om honom men han har hjärta för klubben och ett jävla anamma, och skulle inte tillåta någon att inte ge 100% varenda träning och match
Låter fint. Problemet är ju nämligen att de inte kämpar och bryr sig.

Management by fear och bestraffningar is the way to go.
70-talet hörde av sig, undrade om det kunde få tillbaka sina värderingar.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Mattias_87 skrev: 2021-12-11 17:37:37 Jag tror förövrigt att vi redan har en ny huvudtränare på ingång till nästa säsong. Att vi tog Barry ser jag som en mellansäsongscoach för att den vi vill ha har kontrakt denna säsong. Jag kan inte se någon annan förklaring till den värvningen annars.
Jag tror inte alls det finns någon klar, han ville bara köpa sig tid för att försöka hitta någon som stannar länge typ Robban. Samma sak med årets trupp så försökte han bara bygga ihop något halvdassigt för att försöka satsa rejält nästa år med Krüger, Brodin, Classe typ men det han glömde är att denna ligan är jävligt tuff.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av klintan85 »

Nu när Fagervall har kommit in som Coach så skulle det vara perfekt att få in Garpenlöv som sportchef. Med det kontaktnätet och den erfarenheten han har så är han klippt och skuren för det. Och det är något som Sanny Lindström tror kommer att hända snart.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Disciplinnämnden »

emilin skrev: 2021-12-11 17:07:07 Hur många år skrev Robban på.
Vore grymt att ha gett Robban fullt förtroende likt Roger i Frölunda.
Nu vet jag att det inte kommer ske, men fan vad bittert att Robban försvann.
Ja, synd att dom inte skeppade J.E. direkt då han gick ut och kritiserade truppen/tränarna istället för att ta det internt. Det borde nog faktiskt några i styrelsen och Kaarel avgå för.

Visst är det lätt att vara efterklok men vi hade säkerligen inte haft problemen vi har nu om Robban fått fritt spelrum och kört sitt.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Manijock »

Lyssna på detta

Sportchef: KG Stoppel

Tränare: Joakim Fagervall

Låter bra! Vafan har Garpenlöv bevisat?
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2022-02-01 15:24:31 Lyssna på detta

Sportchef: KG Stoppel

Tränare: Joakim Fagervall

Låter bra! Vafan har Garpenlöv bevisat?
Problemet är väl att Stoppel inte är så sugen
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Grabben från Söder »

#10 skrev: 2022-02-01 16:08:34
Manijock skrev: 2022-02-01 15:24:31 Lyssna på detta

Sportchef: KG Stoppel

Tränare: Joakim Fagervall

Låter bra! Vafan har Garpenlöv bevisat?
Problemet är väl att Stoppel inte är så sugen
Hur vet man detta? Har han sagt detta nyligen? Saker kan ju förändras över tiden.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2022-02-01 15:24:31 Lyssna på detta

Sportchef: KG Stoppel

Tränare: Joakim Fagervall

Låter bra! Vafan har Garpenlöv bevisat?
Garpenlöv har väl bevisat mycket både som GM för svenska landslaget och assisterande i flera år. Det är mycket tack vare Garpenlöv att spelare har kommit till tre kronor genom tiderna och spelat vm. Jag tror han är bra på att locka hem spelare och få dem sugna på att spela i DIF igen. särskilt sådana med Sthlm förflutet. Det är ju inte så att K-G har jätte bevisat sig heller.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2022-02-02 01:43:53
Manijock skrev: 2022-02-01 15:24:31 Lyssna på detta

Sportchef: KG Stoppel

Tränare: Joakim Fagervall

Låter bra! Vafan har Garpenlöv bevisat?
Garpenlöv har väl bevisat mycket både som GM för svenska landslaget och assisterande i flera år. Det är mycket tack vare Garpenlöv att spelare har kommit till tre kronor genom tiderna och spelat vm. Jag tror han är bra på att locka hem spelare och få dem sugna på att spela i DIF igen. särskilt sådana med Sthlm förflutet. Det är ju inte så att K-G har jätte bevisat sig heller.
Garpen har väl varit den ledare med absolut sämst resultat med Tre Kronor trots helt ok spelare. Har haft konstiga laguttagningar. Varit positiv till att skrota/underminera DIF och istället ha KHL-laget Stockholm Capitals. Har senare som tränare bevisat att han besitter bristfällig om inte en helt avsaknad av hockeykunskap. Har aldrig behövt kämpa sig till ett enda jobb efter spelarkarriären utan enbart glidit in på sitt namn utan att bevisa sig öht. Garpenlöv vid rodret hade varit mycket mer av det dåliga vi redan haft. En förbundskompis där Garpen och styrelsen(Kaarel och Göran) sitter i två båtar samtidigt, Tre Kronor och DIF.

Jag hoppas att vi har högre ambitioner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-02-02 06:38:15
Garpen har väl varit den ledare med absolut sämst resultat med Tre Kronor trots helt ok spelare. Har haft konstiga laguttagningar. Varit positiv till att skrota/underminera DIF och istället ha KHL-laget Stockholm Capitals. Har senare som tränare bevisat att han besitter bristfällig om inte en helt avsaknad av hockeykunskap. Har aldrig behövt kämpa sig till ett enda jobb efter spelarkarriären utan enbart glidit in på sitt namn utan att bevisa sig öht. Garpenlöv vid rodret hade varit mycket mer av det dåliga vi redan haft. En förbundskompis där Garpen och styrelsen(Kaarel och Göran) sitter i två båtar samtidigt, Tre Kronor och DIF.

Jag hoppas att vi har högre ambitioner.
Jisses. Snacka om att folk är långsinta. KHL satsningar var tidigare i ropet i Stockholm av flera anledningar. Garpenlöv var knappast ensam om att diskutera idén men den gemensamma nämnare hon samtliga är att de alla är personer med så pass god insyn att det såg vartåt det barkade för Stockholmshockeyn redan då och därmed var KHL ett alternativ som diskuterades (även om man kan tycka vad man vill om KHL i allmänhet och just det förslaget i synnerhet). Att tänka och diskutera med framförhållning och utanför boxen är ingen dålig egenskap.

Gällande hans kompetens så går det knappast att ifrågasätta den i rollen som GM. Både hans kontaktnät och förtroendekapital hos elitspelarna är svårslaget. Det är ju snarare förbundet man skall gnälla på som tvingat ihop rollen som GM, förbundskapten och team-manager i ett (med förutsägbart resultat).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

Kontaktnät är inte lika med kompetens. Och utöver ett kontaktnät har han bevisat zilch, snarare motsatsen om man ska se till hans resultat med landslaget. Sportchefer idag är så mycket mer än att bara ha ett brett kontaktnät även om det såklart är bra. KG har inte gjort en sekund i NHL eller någon liga öht och har bevisligen ganska ok kontaktnät. Agenter, scouter och konsultföretag sköter det mesta av den där biten nu ändå.

Thomas Johansson var den perfekta sportchefen. Djurgårdare, kompetent, modern och hockeykunnig. Hoppas han kommer tillbaka efter sin sejour i Leksand.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-02-02 13:18:29 Kontaktnät är inte lika med kompetens. Och utöver ett kontaktnät har han bevisat zilch, snarare motsatsen om man ska se till hans resultat med landslaget. Sportchefer idag är så mycket mer än att bara ha ett brett kontaktnät även om det såklart är bra. KG har inte gjort en sekund i NHL eller någon liga öht och har bevisligen ganska ok kontaktnät. Agenter, scouter och konsultföretag sköter det mesta av den där biten nu ändå.

Thomas Johansson var den perfekta sportchefen. Djurgårdare, kompetent, modern och hockeykunnig. Hoppas han kommer tillbaka efter sin sejour i Leksand.
Agenter? Deras jobb går ut på att sälja en blind höna för så mycket pengar som möjligt. Har hockeyn i världen (och Sverige) blivit bättre sedan alla agenturer börjat domdera villkoren? Deras (o)intresse för landslagshockey (som det ligger i princip NOLL pengar i så vitt agenturerna anbehagar) är ett problem och det problemet får vi en smak av i SHL också när agenturerna avråder spelare att signa för DIF (och andra klubbar). Därför vore det perfekt med en röst som Garpens. Eller vilken sportchef skulle du förorda? Finns det någon som står och knackar på dörren som har all den där kompetensen och kontaktnäten eller som kommer med en färdig konsultlösning med snajdiga powerpoint-presentationer och ryska hyrsvärd?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar