Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av GULD »

Självklart så behövs en tränare först och då är mitt första val en person jag egentligen inte gillar
Men som jag tror är en av få som har panben för att vända skeppet !!!!!

Peter Andersson.

Mitt inlägg var svar på dif soldier och för att få rätt tränare / spelare måsye jocke bort

Sen såg jag att någon vill ja kvar jocke på kontrakt sidan
Herrjävlar varenda Agent avskyr karn som pesten !!!!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Praetori »

GULD skrev: 2021-11-22 15:35:16 Sen såg jag att någon vill ja kvar jocke på kontrakt sidan
Herrjävlar varenda Agent avskyr karn som pesten !!!!
Jaså? Det är väl dessutom en fjäder i hatten för en sportchef? Sportchefer behöver inte vara omtyckta, särskilt inte av den ohyra som kallas för spelaragenter, bara göra kvalitativa värvningar för så lite pengar som möjligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2021-11-22 15:37:45
GULD skrev: 2021-11-22 15:35:16 Sen såg jag att någon vill ja kvar jocke på kontrakt sidan
Herrjävlar varenda Agent avskyr karn som pesten !!!!
Jaså? Det är väl dessutom en fjäder i hatten för en sportchef? Sportchefer behöver inte vara omtyckta, särskilt inte av den ohyra som kallas för spelaragenter, bara göra kvalitativa värvningar för så lite pengar som möjligt.
Precis så
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2021-11-22 15:35:16 Självklart så behövs en tränare först och då är mitt första val en person jag egentligen inte gillar
Men som jag tror är en av få som har panben för att vända skeppet !!!!!

Peter Andersson.

Mitt inlägg var svar på dif soldier och för att få rätt tränare / spelare måsye jocke bort

Sen såg jag att någon vill ja kvar jocke på kontrakt sidan
Herrjävlar varenda Agent avskyr karn som pesten !!!!
Klart att varenda agent ogillar honom. Han är stenhård i förhandlingar och betalar inte ett öre mer än marknadsvärde. Går aldrig in i onödiga lönefighter och skriver väldigt bra kontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av sensei »

Knepig situation, oklart vilka åtgärder som ger bäst odds att klara kvar kontraktet i det här läget. Jag kan tänka mig hur tongångarna går i laget och i brist på kulturbärare så känns det ganska hopplöst just nu.

Kan lova att mobilerna går heta just nu till agenter -- när vi åker ur så kommer spelarna som åstadkom detta vara långt borta och kvar står en organisation och ekonomi i spillror. Upp/nedflyttning är verkligen destruktivt och tämligen meningslöst när man ser det ut ett praktiskt perspektiv.

Enda ljuspunkten är att det förhoppningsvis dras lärdomar av detta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av GULD »

Praetori skrev: 2021-11-22 15:37:45
GULD skrev: 2021-11-22 15:35:16 Sen såg jag att någon vill ja kvar jocke på kontrakt sidan
Herrjävlar varenda Agent avskyr karn som pesten !!!!
Jaså? Det är väl dessutom en fjäder i hatten för en sportchef? Sportchefer behöver inte vara omtyckta, särskilt inte av den ohyra som kallas för spelaragenter, bara göra kvalitativa värvningar för så lite pengar som möjligt.

Ja då är allt bra. Undrar om vi tar GULD ?
Nöjd och proppmätt.

Duktiga

Lysnade på föräldrar senaste matcherna som pratade om att det blir roligare Allsvenskan.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av daaviid »

Har inte en jäkla susning om vem en ny sportchef skulle kunna vara och inte heller något bra förslag på tränare som ska in nu under säsong. Men jag kan lämna ett litet förslag på vad jag skulle kunna tänka mig som tränarkonstellation framöver, om laget klarar sig kvar.

Niklas Eriksson, Henrik Stridh och Stefan Nyman. Skulle vara bekväm med dessa namn.

Per Kenttä, som vissa skrev, skulle ju vara spännande som framtida sportchef.

Men om det skulle göras något nuvarande sässong, ja då har jag ingen susning om vad man skulle hitta på..
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av GULD »

Jim Morrison skrev: 2021-11-22 15:44:28
GULD skrev: 2021-11-22 15:35:16 Självklart så behövs en tränare först och då är mitt första val en person jag egentligen inte gillar
Men som jag tror är en av få som har panben för att vända skeppet !!!!!

Peter Andersson.

Mitt inlägg var svar på dif soldier och för att få rätt tränare / spelare måsye jocke bort

Sen såg jag att någon vill ja kvar jocke på kontrakt sidan
Herrjävlar varenda Agent avskyr karn som pesten !!!!
Klart att varenda agent ogillar honom. Han är stenhård i förhandlingar och betalar inte ett öre mer än marknadsvärde. Går aldrig in i onödiga lönefighter och skriver väldigt bra kontrakt.

Ja det ser bra ut. Tummen upp
Ska vi sända blommor eller tvätta Jockes bil oxå ?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2021-11-22 17:31:57
Jim Morrison skrev: 2021-11-22 15:44:28
GULD skrev: 2021-11-22 15:35:16 Självklart så behövs en tränare först och då är mitt första val en person jag egentligen inte gillar
Men som jag tror är en av få som har panben för att vända skeppet !!!!!

Peter Andersson.

Mitt inlägg var svar på dif soldier och för att få rätt tränare / spelare måsye jocke bort

Sen såg jag att någon vill ja kvar jocke på kontrakt sidan
Herrjävlar varenda Agent avskyr karn som pesten !!!!
Klart att varenda agent ogillar honom. Han är stenhård i förhandlingar och betalar inte ett öre mer än marknadsvärde. Går aldrig in i onödiga lönefighter och skriver väldigt bra kontrakt.

Ja det ser bra ut. Tummen upp
Ska vi sända blommor eller tvätta Jockes bil oxå ?
Bara för att man är sämre på en sak betyder det inte att man är dåligt på allt i sin roll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av EspenK »

Tja….


En till tränare in lär det bli inom kort skulle jag tro. Sedan vilken roll han får är en annan sak.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Wishes »

Puckey skrev: 2021-11-22 15:33:09 Kul att se många vara nyfikna på Kenttä, vore en väldigt spännande lösning om man har råd att lösa ut honom.

Gillar också tanken på S. Kronwall som en påläggskalv för framtiden, men inte inför ett förmodat kval det första han gör. Tycker att han verkar otroligt kunnig, pedagogisk och står för ett tryggt ledarskap.
Sportchef: Kentää
Coach: Niklas Eriksson
Stolt, men aldrig nöjd
Burvaktarn
Inlägg: 43
Blev medlem: 2016-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Burvaktarn »

Detta är mitt förslag på lösning

1. Avsluta kontrakt med Aaro
2. Plocka in en ersättare, typ Robban Nordmark eller Espen med det jobbet han gjort i vålerenga alt Anders Johansson (Numera Scout Chicago)
3. Nisse Ekman för tekniskt kunnande och spelmodeller
4. Joakim ut efter säsongen och KG-Stoppel

Sannolikhet = 0% :)
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av sauron »

Tränare: Lillis Lundh

Sportchef: Garpen

Jag är medveten om att Garpen inte är tillgänglig just nu men det spelar ju mindre roll eftersom det ändå inte förändrar något drastiskt att sparka sittande SC mitt under säsongen.

Lillis är en kompetent coach, som dessutom har vunnit guld med oss.

*edit, dock så ställer jag mig frågade till huruvida det är speciellt konstruktivt att sparka någon under rådande förhållanden. Vi behöver stabilitet och lugn i spelartruppen just nu.
It's the hope that kills you.
HCCL
Inlägg: 222
Blev medlem: 2019-04-23

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av HCCL »

En stilla fråga, finns det NÅGON som kan passa som tränare/sportchef som faktiskt är ledig? Det känns ju som att ffa. huvudtränare kan ju vara bra att få in lite halvsnart om den personen ska ha en chans i universum att klara DIF kvar...
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av EspenK »

Mm. Men Lillis? Kommer ju från en katastrof förra säsongen. Lätt att det blir detsamma här.

Vi behöver ha in en coach defensivt eftersom Aaro inte funkat.
Skriv svar