Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Doyle »

Vad krävs för att Challe åter kliver in i sportchefsrollen..
Sen vore Peter Andersson gjuten som huvudtränare. Behövs auktoritet NUUUU …
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av BigJ »

Doyle skrev: 2021-11-20 20:58:13 Vad krävs för att Challe åter kliver in i sportchefsrollen..
Sen vore Peter Andersson gjuten som huvudtränare. Behövs auktoritet NUUUU …
Challe, JA!
Hellre Säcken.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Hepsnastian »

Peter är en looser.
Jag vill se firma Wiken/Kronwall/Falk
Alt. Boumedienne/Falk/Ekman
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Doyle »

Måste till namn som spelarna respekterar o är beredda att gå i KRIG för på båda posterna..
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Dusinator »

In med fimpen senior och rör runt lite :D
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Puckey »

K.G Stoppel är förmodligen den mest underskattade sportchefen i vår historia. Landade Thoresen, Hultström, Brodin, Sallinen (medan han var bra..) och M. Anderson under en och samma silly utan att spränga banken. Jag skulle vara hur bekväm som helst med att låta honom ta över tillfälligt igen tills rätt kandidat dyker upp.

Tränare? Inte en aning tbh. Hade vi kunnat få tillbaka precis den Säcken som fick lämna efter 15/16 hade jag tackat ja på sekunden, men frågan är om han pallar att växla upp efter en drös år i lugn och ro på Gotland. Ofattbart att vi jagat bort både honom och Robban. Jag hade varit väldigt nyfiken på att se vad Robban kunnat prestera om han backats upp av assisterande som kunnat ta på sig rollen som blåslampor och lämnat tänkandet åt honom. Robban, Falk och Nyman hade varit en jäkligt spännande trio.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1648
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av jsson »

Doyle skrev: 2021-11-20 20:58:13 Vad krävs för att Challe åter kliver in i sportchefsrollen..
Sen vore Peter Andersson gjuten som huvudtränare. Behövs auktoritet NUUUU …
Peter Andersson är en vandrande cancer
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Doyle »

Kan så vara. Men svårt just nu o hitta något som skulle höja oss i denna misär..
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av diftobbe89 »

Slänger fram en sinnessjuk kombo med Andreas Falk och Niklas Wikegård samt Stefan Nyman som backtränare på det. Hade det varit bra? Inte fan vet jag. Men det hade varit bättre än det vi har nu, garanti.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2021-11-20 21:47:45, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Momentumet
Inlägg: 367
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Momentumet »

Det absolut viktigaste är att Jocke försvinner från föreningen.

Sen tror jag att Per-Erik Johnsson skulle vara något. Absolut inget framtidsnamn, men just nu behöver vi någon som kan skapa en positiv anda i laget och få ihop spelarna till en fungerande enhet resterande del av säsongen och det är han erkänt duktig på
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av #10 »

Momentumet skrev: 2021-11-20 21:46:34 Det absolut viktigaste är att Jocke försvinner från föreningen.

Sen tror jag att Per-Erik Johnsson skulle vara något. Absolut inget framtidsnamn, men just nu behöver vi någon som kan skapa en positiv anda i laget och få ihop spelarna till en fungerande enhet resterande del av säsongen och det är han erkänt duktig på
Vi behöver ingen dinosaurie
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

Finns nog ingen tränare i nuläget som vill komma till en klubb i kaos där den inte får köra sitt eget spel. Därför bör Jocke som sagt ta ett stort steg tillbaka och släppa allt som rör sporten och anställa någon som kan rädda detta. Om han har för mycket stolthet för det så är det enda andra alternativet dojan.

Helst hade jag velat ha kvar honom i sin gamla roll som rör ekonomi, kontrakt, organisation. Där är han kanske bäst i ligan. Men jag är rädd att han är alldeles för stolt för det. Samt förmodligen en övertro på sitt hockeykunnande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av emilin »

Ny huvudtränare som klubben drivs idag.
Mina förslag min morsa min mormor som varit död i flera år, sen finns det säkert någon billig på parkbänken som kan få in lite glädje i truppen.
Totalt skit samma vem som står i båset eller sköter träningen, allt är redan fixat innan från vår kära förening.
Bitter? Kan ni ge er fan på :evil:
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av #10 »

emilin skrev: 2021-11-20 22:06:14 Ny huvudtränare som klubben drivs idag.
Mina förslag min morsa min mormor som varit död i flera år, sen finns det säkert någon billig på parkbänken som kan få in lite glädje i truppen.
Totalt skit samma vem som står i båset eller sköter träningen, allt är redan fixat innan från vår kära förening.
Bitter? Kan ni ge er fan på :evil:
vi kör på din morsa, blir bättre än bra
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av diftobbe89 »

#10 skrev: 2021-11-20 22:02:46
Momentumet skrev: 2021-11-20 21:46:34 Det absolut viktigaste är att Jocke försvinner från föreningen.

Sen tror jag att Per-Erik Johnsson skulle vara något. Absolut inget framtidsnamn, men just nu behöver vi någon som kan skapa en positiv anda i laget och få ihop spelarna till en fungerande enhet resterande del av säsongen och det är han erkänt duktig på
Vi behöver ingen dinosaurie
Men vad behöver vi då, kan du testa framföra några egna idéer och utveckla dina resonemang nångång. Fyll dina inlägg med något matnyttigt som omväxling.
Spela fult
Skriv svar