Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av klintan85 »

Garpenlöv är givetvis den bästa kandidaten. Det är som Sanny Lindström säger att han är klippt och skuren för den rollen med sitt breda kontaktnät och personlighet. Och en mäster på att locka till sig spelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9453
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2022-02-02 13:27:17
Jim Morrison skrev: 2022-02-02 13:18:29 Kontaktnät är inte lika med kompetens. Och utöver ett kontaktnät har han bevisat zilch, snarare motsatsen om man ska se till hans resultat med landslaget. Sportchefer idag är så mycket mer än att bara ha ett brett kontaktnät även om det såklart är bra. KG har inte gjort en sekund i NHL eller någon liga öht och har bevisligen ganska ok kontaktnät. Agenter, scouter och konsultföretag sköter det mesta av den där biten nu ändå.

Thomas Johansson var den perfekta sportchefen. Djurgårdare, kompetent, modern och hockeykunnig. Hoppas han kommer tillbaka efter sin sejour i Leksand.
Agenter? Deras jobb går ut på att sälja en blind höna för så mycket pengar som möjligt. Har hockeyn i världen (och Sverige) blivit bättre sedan alla agenturer börjat domdera villkoren? Deras (o)intresse för landslagshockey (som det ligger i princip NOLL pengar i så vitt agenturerna anbehagar) är ett problem och det problemet får vi en smak av i SHL också när agenturerna avråder spelare att signa för DIF (och andra klubbar). Därför vore det perfekt med en röst som Garpens. Eller vilken sportchef skulle du förorda? Finns det någon som står och knackar på dörren som har all den där kompetensen och kontaktnäten eller som kommer med en färdig konsultlösning med snajdiga powerpoint-presentationer och ryska hyrsvärd?
Har skrivit mina förslag längre bak i tråden. Finns såklart fler som jag inte har koll på men just Garpenlöv efter vad jag hört tror jag vi ska passa oss för.

viewtopic.php?p=489872&hilit=Förslag#p489872
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av GULD »

Hahaha. Pojkar det är så att Garpenlöv och dif ÄR överens redan. Doc muntliga avtal men saker runt har redan sats i rörelse.

Hoppas det oxå presenteras på sidan snart .

Det jag hoppas och inte hört något om. Att han tar med
Sej Ragge som ny back tränare och backup till Joakim
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av B.I.B.A »

Garpen pratar med stort självförtroende men resultaten är ofta dåliga. Betydligt mer erfaren än Jocke men ändå oroväckande att vi tittar på samma typ av person.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9453
Blev medlem: 2009-12-01

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av Jim Morrison »

Om vi ska ha någon med DIF-bakgrund och expertis hoppas jag att KG/ledning slår en signal till Petter Rönnqvist och kollar om han skulle vara sugen. Är väl det näst-bästa vi kan hitta efter Tjomme med båda dom beståndsdelarna i beaktning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE

Inlägg av #10 »

GULD skrev: 2022-02-02 13:58:06 Hahaha. Pojkar det är så att Garpenlöv och dif ÄR överens redan. Doc muntliga avtal men saker runt har redan sats i rörelse.

Hoppas det oxå presenteras på sidan snart .

Det jag hoppas och inte hört något om. Att han tar med
Sej Ragge som ny back tränare och backup till Joakim
Ragge vore guld
Skriv svar