Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Varje hemmamatch
6
11%
20-25 matcher per säsong
12
21%
15-19 matcher per säsong
2
4%
10-14 matcher per säsong
7
12%
5-9 matcher per säsong
2
4%
1-4 matcher per säsong
16
28%
Aldrig
12
21%
 
Antal röster: 57

Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Daniel942 »

Blev lite nyfiken på vilka som egentligen hänger på forumet, hur stor andel av oss går frekvent på hemmamatcherna?

Svara gärna i omröstningen och motivera ditt svar i tråden.

Själv är jag på Hovet varje hemmamatch och har varit i över 10+ år som säsongare, har jobbat utomlands under två av dessa år (när vi var i HockeyAllsvenskan) och flög då hem till Stockholm över kvällen för att se t.ex. Tingsryd hemma (Greta does not approve).
Har missat kanske totalt 2-3 hemmamatcher på 10 år bortsett från pandemisäsongen.
Försöker också komma iväg på minst 2 bortamatcher under grundserien per år. Och i slutspel så många som det är möjligt.
DIF!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av emilin »

Daniel942 skrev: 2021-11-06 14:16:48 Blev lite nyfiken på vilka som egentligen hänger på forumet, hur stor andel av oss går frekvent på hemmamatcherna?

Svara gärna i omröstningen och motivera ditt svar i tråden.

Själv är jag på Hovet varje hemmamatch och har varit i över 10+ år som säsongare, har jobbat utomlands under två av dessa år (när vi var i HockeyAllsvenskan) och flög då hem till Stockholm över kvällen för att se t.ex. Tingsryd hemma (Greta does not approve).
Har missat kanske totalt 2-3 hemmamatcher på 10 år bortsett från pandemisäsongen.
Försöker också komma iväg på minst 2 bortamatcher under grundserien per år. Och i slutspel så många som det är möjligt.
Hjälte grymt imponerande👍
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av mb81 »

Håller inte samma nivå som Daniel men blir väl 15-20 grundseriematcher/säsong+slutspel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av emilin »

Har tyvärr blivit väldigt dåligt av den varan, de senaste åren.
Men när vi åkte ner så var mitt engagemang som störst, var med i en grupp som hette B.R.B och även bollade en massa idéer kring hur vi som förening skulle kunna utvecklas i rätt riktning. Var med och jobbade med DIFGrafik mm, mina tankar då var att när Djurgården har det som sämst, då behöver de mitt stöd som mest.

Min största och bästa upplevelse under den perioden var nog när Jenny serverade mig kaffe under ett möte vi hade på kontoret, sen naturligtvis mötet med Ottosson på hyllan när insamlingen var fixad😉
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av janneffs »

Daniel942 skrev: 2021-11-06 14:16:48 Blev lite nyfiken på vilka som egentligen hänger på forumet, hur stor andel av oss går frekvent på hemmamatcherna?

Svara gärna i omröstningen och motivera ditt svar i tråden.

Själv är jag på Hovet varje hemmamatch och har varit i över 10+ år som säsongare, har jobbat utomlands under två av dessa år (när vi var i HockeyAllsvenskan) och flög då hem till Stockholm över kvällen för att se t.ex. Tingsryd hemma (Greta does not approve).
Har missat kanske totalt 2-3 hemmamatcher på 10 år bortsett från pandemisäsongen.
Försöker också komma iväg på minst 2 bortamatcher under grundserien per år. Och i slutspel så många som det är möjligt.

Imponerande! Tyvärr max 1-2 matcher per säsong, bor just nu 100mil ifrån och flygrädsla sätter stopp. (sprit funkar inte) Luleå närmaste bortamatch, men jobbar ju ikväll såklart.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Praetori »

Knepigt att hinna med mer än 10, max 15 hemmamatcher just nu. Försöker också ta med familjen på minst nån bortamatch per säsong när det går och om man kan kombinera med annan aktivitet eller besök hos vänner.
Skulle gärna gå på varje match men det är så mycket annan hockey med aktiva ungar så det är svårt att hinna med tyvärr. Följer dock alla matcher på ett eller annat sätt (i värsta fall på tfn).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Jimmy Peterson »

Oftast alla hemmamatcher men missar väl någon enstaka ibland. På det 5-10 bortamatcher i grundserien. Försöker se alla matcher i slutspelet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag ser bara en handfull på plats numer då jag de senaste åren blivit genuint ledsen över alla turister på klacksektionen som himlar med ögonen åt oss som sjunger. Jag känner mig helt enkelt inte hemma på Hovet längre. Tyvärr. Jag stöttar föreningen ekonomiskt på andra sätt.
Daniel942 skrev: 2021-11-06 14:16:48 Blev lite nyfiken på vilka som egentligen hänger på forumet, hur stor andel av oss går frekvent på hemmamatcherna?

Svara gärna i omröstningen och motivera ditt svar i tråden.

Själv är jag på Hovet varje hemmamatch och har varit i över 10+ år som säsongare, har jobbat utomlands under två av dessa år (när vi var i HockeyAllsvenskan) och flög då hem till Stockholm över kvällen för att se t.ex. Tingsryd hemma (Greta does not approve).
Har missat kanske totalt 2-3 hemmamatcher på 10 år bortsett från pandemisäsongen.
Försöker också komma iväg på minst 2 bortamatcher under grundserien per år. Och i slutspel så många som det är möjligt.
HJÄLTE, du har min största beundran!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är alltid på Hovet de senaste elva säsongerna som det är hemmamatch då jag har säsongskort för elfte året i rad. Men visst händer det att jag missar en hemmamatch per säsong om man är riktigt sjuk eller det är något särskilt som händer i privatlivet. Semestrar planerar jag alltid in utanför säsong eller under landslagsuppehållen.

Skulle vilja bli bättre på: Bortamatcher på plats. Aldrig varit på en enda. Känns lite trist att åka på bortamatcher ensam.
Avskaffa tre mot tre.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Har säsongskort senaste 5 åren men missar allt som oftast typ 10 matcher per säsong då matcher kraschar ihop med jobbet samt att fotbollen alltid går först för mig.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Eriksson »

Gick på alla hemmamatcher fram till början på 2000-talet, sedan dess så har det blivit för dyrt. Rena rama skämtet att gå på hockey med familjen och det kostar nästan 2000 riksdaler per match
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av sauron »

Så ofta jag kan, jobb och sånt händer ju ibland.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Buford »

Numera bor jag i Six-fingerland, så det blir inte så många matcher på Hovet per säsong. Men jag brukar åka när DIF spelar uppåt vårt avlånga land (förutom i Lulää).
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Daniel942 »

Helt klart problematiska resultat hittills i omröstningen även om inte så många hunnit svara ännu.

Att gå på matcherna är det viktigaste man som enskild individ kan göra för att hjälpa DIF samt vara med att påverka, att se att vi som proffstyckare här på forumet inte sluter så starkt upp på hemmaplan var trist läsning faktiskt.
Jimmy Peterson skrev: 2021-11-06 15:40:15 Oftast alla hemmamatcher men missar väl någon enstaka ibland. På det 5-10 bortamatcher i grundserien. Försöker se alla matcher i slutspelet.
Dude, du var ju 100%-ig både hemma och borta 18/19? Det kallar jag hjälte. :D
DIF!
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av #10 »

100 mil bort här oxå, ett par matcher/år
Skriv svar