Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Varje hemmamatch
6
11%
20-25 matcher per säsong
12
21%
15-19 matcher per säsong
2
4%
10-14 matcher per säsong
7
12%
5-9 matcher per säsong
2
4%
1-4 matcher per säsong
16
28%
Aldrig
12
21%
 
Antal röster: 57

Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Frankie »

Har långt till Hovet jag med dock inte lika långt som "#10".

Så det brukar bli att ta en ledig dag och om man får med sig någon mer på match som man tar sig ner. Har en svåger i sthlmtrakten som man alltid gick på derbyn med. Han håller tyvärr på solna men vi köpte jämt sittplats till respektive hemma-derby och bjöd med den andre. Men det var ju många år sedan nu :lol:

Brukar väl bli 5-10 matcher och några bortamatcher om man är någonstans i övriga landet där det liras SHL om Djurgården samtidigt är på besök.

Har dock inte kommit igång att gå på matcher etc. efter coronan ännu.
Senast redigerad av Frankie den 2021-11-10 19:34:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av -daniel- »

Jag har som ambition att vara på varje hemmamatch men svårt med småbarn hemma, men går på en stor majoritet av matcherna och har så gjort senaste 12 åren (även i Hockeyallsvenskan). Blir för sällan bortamatcher men händer ibland om man befinner sig i Göteborg eller Gävle. Mer frekvent när SSK var uppe i SHL.
Bild
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Manijock »

Svårt. Vanligtvis mellan 15-18 kanske. Var på nästan alla hemmamatcher i HA och hade säsongskort säsongen när corona bröt ut. I år? Två matcher hittils och planerar inga fler för stunden. DIF har varit ute och experimenterat på en kant jag inte uppskattar. Ungefär som om en flickvän skulle börja engagera sig i Alternativ för Sverige och börja dricka kiss i kaffet. Någonstans där bakom vidret finns ju den man älskar. Men för stunden är det bäst att vi är ifrån varandra.

Sen går SHL som liga också på fel väg. Blir mindre och mindre till för oss som älskar sporten.

Har dessutom skaffat barn och lagt mina överblivna timmar och resurser på fotbollen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av crike »

Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:47:22 Helt klart problematiska resultat hittills i omröstningen även om inte så många hunnit svara ännu.

Att gå på matcherna är det viktigaste man som enskild individ kan göra för att hjälpa DIF samt vara med att påverka, att se att vi som proffstyckare här på forumet inte sluter så starkt upp på hemmaplan var trist läsning faktiskt.
Nu vet jag att du är ett unikum (positivt sådant) men gissningsvis är det så att vi som bor ute i landet, oavsett om vi är utflyttade eller födda utanför Stockholm, har en högre representation här inne än i supporterledet i allmänhet varför jag inte tror det är så konstigt om rösterna faller ”negativt”.

Oavsett vad anledningen är, är det trots allt svårare för någon boende utanför Stockholm att se flertalet matcher…även om vissa lyckas lösa det 😉
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Jimmy Peterson »

Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:47:22 Helt klart problematiska resultat hittills i omröstningen även om inte så många hunnit svara ännu.

Att gå på matcherna är det viktigaste man som enskild individ kan göra för att hjälpa DIF samt vara med att påverka, att se att vi som proffstyckare här på forumet inte sluter så starkt upp på hemmaplan var trist läsning faktiskt.
Jimmy Peterson skrev: 2021-11-06 15:40:15 Oftast alla hemmamatcher men missar väl någon enstaka ibland. På det 5-10 bortamatcher i grundserien. Försöker se alla matcher i slutspelet.
Dude, du var ju 100%-ig både hemma och borta 18/19? Det kallar jag hjälte. :D
Tycker fler borde sikta på det om man har möjlighet. Roligaste året utan tvekan. Kostade lite men jäklar vad kul det är med så mycket hockey.

Lovade mig dessutom själv inför flytten till Uppsala i år att jag skulle gå på lika mycket hockey som innan och det funkar fint än så länge. Men jag förstår för all del att alla inte kan eller orkar. Men vi måste ju se till att det är lockande att åka de där milen i alla fall ibland ändå för de som blir en bit bort.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Daniel942 »

crike skrev: 2021-11-09 14:41:28
Daniel942 skrev: 2021-11-07 21:47:22 Helt klart problematiska resultat hittills i omröstningen även om inte så många hunnit svara ännu.

Att gå på matcherna är det viktigaste man som enskild individ kan göra för att hjälpa DIF samt vara med att påverka, att se att vi som proffstyckare här på forumet inte sluter så starkt upp på hemmaplan var trist läsning faktiskt.
Nu vet jag att du är ett unikum (positivt sådant) men gissningsvis är det så att vi som bor ute i landet, oavsett om vi är utflyttade eller födda utanför Stockholm, har en högre representation här inne än i supporterledet i allmänhet varför jag inte tror det är så konstigt om rösterna faller ”negativt”.

Oavsett vad anledningen är, är det trots allt svårare för någon boende utanför Stockholm att se flertalet matcher…även om vissa lyckas lösa det 😉
Jag är SÅKLART inte negativ till att ni finns där ute i landet, tänker snarare på att dom som faktiskt är på matcherna inte är representerade i samma utsträckning på forumet. Det gör ju att vissa diskussioner av naturliga skäl faller lite platt. :)
DIF!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av förevigtdjurgården »

Någonstans mellan 5-15 matcher per säsong.

När jag fortfarande gick i plugget var det enkel lösning att skaffa säsongskort och kunna gå på samtliga matcher. Tecknade direkt när vi åkte ur Elitserien, och var på alla utom två matcher hemma i HA (den ena missade jag pga studentkryssning och den andra missades pga begravning). Samtidigt som vi gick upp började jag knega långt mycket mer och hamnade inom service vilket föranlett många kvällar och/eller nätter varför det av naturlig anledning faller sig svårare att kunna gå på fler matcher.

Mitt absoluta minimumläge är att gå på en hemmamatch i månaden, och lyckas jag pricka in fler lediga dagar i samband med hemmamatch tar jag dem också.
Vila i Frid, DIF Hockey.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av daaviid »

Bor ungefär 40 mil ifrån Sthlm, så det blir inga matcher på Hovet för mig. Trist. Får försöka att pallra mig dit med familjen någon gång.
Däremot brukar jag passa på att se på match när man möter Fisk, för dit har jag endast 10 mil. Försöker handla något på hemsidans online-shop då och då, samt betalar medlemskap varje år. Försöker stötta så bra man kan.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av AirQ »

Numera aldrig tyvärr, förr så blev det en handfull per säsong när man bodde i utkanten av "Stockholm"/Uppsala...
Numera huserar jag mitt i Östersjön på en ö, så blir bara av när man har vägarna förbi storstan och råkar vara match samtidigt
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Doyle »

Är trogen säsongare sen mer än 10 år . Har bara missat 3 hemmamatcher under dessa år pga sjukdom o jobb. Var tidigare lösbiljettsentusiast men gick sedan över till sässekort då detta var mer praktiskt. Att se DIF är en rolig avkoppling från jobbet vintertid. En förhoppning är förstås att vi reser oss ur askan o börjar lyfta mot mer stabil mark. Att klafsa omkring i bottenleran är inte det DIF jag känner.
Hoppas oxå att fler återvänder till Hovet så det blir den arena som det talas om ute i landet på nytt. Just nu finns det mycket att jobba med publikmässigt för att återerövra titeln som Sveriges Bästa publik i klack o sittplats.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Magnutz »

Jag har sedan 2010 år som högst aktiv på olika sätt varit på Hovet oräkneliga gånger och på flertalet bortamatcher. Säsongen 21/22 ser ut att bli min sämsta säsong sedan 2009.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev: 2021-11-10 18:56:26 Är trogen säsongare sen mer än 10 år . Har bara missat 3 hemmamatcher under dessa år pga sjukdom o jobb. Var tidigare lösbiljettsentusiast men gick sedan över till sässekort då detta var mer praktiskt. Att se DIF är en rolig avkoppling från jobbet vintertid. En förhoppning är förstås att vi reser oss ur askan o börjar lyfta mot mer stabil mark. Att klafsa omkring i bottenleran är inte det DIF jag känner.
Hoppas oxå att fler återvänder till Hovet så det blir den arena som det talas om ute i landet på nytt. Just nu finns det mycket att jobba med publikmässigt för att återerövra titeln som Sveriges Bästa publik i klack o sittplats.
För det första kan väl folk sluta vara sådana jävla medgångare. Fortsätt gå även fast vi suger eller om ni är missnöjd med sportchef/tränare/spelare. Ta sådana saker på årsmöten eller gnäll av er på forum osv men masa er till Hovet även när det inte är lika kul!

Sen jobbar Kraft tillsammans med JK(med siffer-Daniel i spetsen) för att vända skutan vad gäller publiken och stämningen. Kommer säkert ta tid men det jobbas iaf på det.

Så kom igen och gå nu. Det är nu vi behövs som mest!

Btw Doyle så var det om medgångare inte riktat till dig! Sen förstår jag att många bor på annan ort eller livet kommer emellan. Men många verkar hoppa att gå för man är irriterad på resultat eller truppbygge osv. Det stör mig!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-11-11 12:15:35 För det första kan väl folk sluta vara sådana jävla medgångare. Fortsätt gå även fast vi suger eller om ni är missnöjd med sportchef/tränare/spelare. Ta sådana saker på årsmöten eller gnäll av er på forum osv men masa er till Hovet även när det inte är lika kul!

Sen jobbar Kraft tillsammans med JK(med siffer-Daniel i spetsen) för att vända skutan vad gäller publiken och stämningen. Kommer säkert ta tid men det jobbas iaf på det.

Så kom igen och gå nu. Det är nu vi behövs som mest!

Btw Doyle så var det om medgångare inte riktat till dig! Sen förstår jag att många bor på annan ort eller livet kommer emellan. Men många verkar hoppa att gå för man är irriterad på resultat eller truppbygge osv. Det stör mig!
Helt enig. Jag förstår verkligen inte den här medgångsmentaliteten att en specifik upplaga av DIF skall "förtjäna" publiken och att man skall "straffa" klubben i sitt hjärta för att man är sur på ett personligt plan. En sådan inställning är så anti-DIF eller snarare gnaget-aktig att man blir konfunderad över hur den moderna läktarkulturen egentligen ser ut. Visst fanns det frustration förr också men nog fan pallade sig supportrarna till Hovet/Globen ändå. Men det är väl som med allting annat med sociala-media idag. Förr kunde man främst diskutera med andra supportrar på plats på Hovet innan och efter matcherna eller på jobbet men nu är förmågan att dela ångesten bara ett knapptryck bort. Pöbelpsykologin har blivit digitaliserad och de yngre generationerna är betydligt mer kräsna med den tillgängliga fritiden och alternativen fler.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Manijock »

Men vilket jävla kräkmedel. Vägrar att bli kallad för medgångare. Slog personligt rekord med matcher förra vändan i HA. Prestationer har ingenting med någonting att göra. Om detta lagbygge skulle ligga topp 3 skulle jag fortfarande prioritera andra saker just nu. Varför? Det har jag förklarat flera gånger. En väsentlig sak mot förra gången är att på den tiden stod jag bakom lagbygget. Vi spelade uselt, men det var åtminstone Djurgården som gjorde det.

Förstår Mb att du fortsätter gå, Jocke har ju gått precis den vägen du tydligt förespråkar. Vi är som bekant varandras motsatser i åsiktsuniversumet, men ändå känt en respekt för dig. Sitt inte och smeta den där "jag är en fantastiskt mycket bättre supporter än alla andra, för att jag köper biljetter oavsett om en samling medelålders polska damer kommer ur den där Järnkaminen nästa match". Jocke har medvetet gått ifrån vissa grundläggande Djurgårdshörnstenar i min mening. Detta i kombination med att hela ligan förstör sporten. Är det konstigt att andra saker, exempelvis fotbollen prioriteras? Kommer alltid älska mitt Djurgården Hockey och hoppas att det går bra. Vill verkligen att vi ska komma på rätt körl igen. Men tiden behåller jag för stunden. Stöttar via souvenirer för att visa DIF som ändå är det finaste vi har. Ser verkligen inte att min medverkan, eller likasinnade gör någon skillnad. Pengarna går bara till nya konstiga satsningar om vi nu håller oss kvar. Samt att det knappast är stämningen som gör att vi är i botten. Det sitter på en helt annan nivå.

Men ni som är övertygade om att detta är en väg som kommer leda till något produktivt och bra. Gå för guds skull! Ni gör helt rätt.
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Flunk »

Hamnar på 20-25. Älskar att se Djurgården på hovet! Ibland kommer plikter mot fru, barn och jobb emellan. Vill se allt. Har alltid lite ångest när jag missar en match.
Skriv svar