Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Varje hemmamatch
6
11%
20-25 matcher per säsong
12
21%
15-19 matcher per säsong
2
4%
10-14 matcher per säsong
7
12%
5-9 matcher per säsong
2
4%
1-4 matcher per säsong
16
28%
Aldrig
12
21%
 
Antal röster: 57

LasseTM
Inlägg: 53
Blev medlem: 2017-10-13
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av LasseTM »

Jag går på rumt 4 matcher per år, mer om det blir slutspel.
Främsta anledningen till att det inte blir fler är att jag går själv och inte har någon annan som är hockeyintresserad i min närhet.
Ibland släpar jag med min ena son på 5år som gillar DIF och hockey men det funkar bara på de tidiga lördagsmatcherna och gärna när biljetterna har ett rimligt pris.
Ibland orkar han bara 2 perioder och då är det tråkigt att betala 1000:-.
Brukar istället sponsra DIF med pengar varje säsong för att ”kompensera” att jag inte är där men självklart skulle jag vilja vara på fler matcher.
Men med ett fallande hockeyintresse i Sverige är det inte lätt att hitta någon som vill se Sveriges finaste lag live tyvärr.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Per-Allan »

Dagens match med alla "stjärnor" tillbaka visar bara att det kommer bli ännu svårare att locka besökare oftare än vid stormatcher. Vad blir det för stormatcher nästa år, IK Pantern, Asplöven osv. FY FAN
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av sauron »

Nu har jag varit på nästan alla hemmamatcher, och nu blir det inga fler innan vi börjar vinna och tar oss upp till säker mark eller vi möter Timrå i kvalet. Tänker inte lägga mer pengar på detta fuskbygge nu (säsongskorten är ju redan betalda) men parkering och kringkostnaderna gör det bara inte värt det längre. Så jävla kul är det inte att gå och se oss bli r*vkn*llade av bönder gång på gång.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Jimmy Peterson »

Alldeles för många för min mentala hälsa, det är helt uppenbart. Men kommer fortsätta att gå på alla matcher. Självplågare, jag vet.
technoviking
Inlägg: 9
Blev medlem: 2014-03-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av technoviking »

I princip alla hemmamatcher på plats. Om inget oväntat händer. Försöker skicka en ersättare om jag inte själv kan gå.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Hur ofta ser du DIF Hockey på Hovet?

Inlägg av Per-Allan »

Trots säsongskort på aktiv sitt så känner man inte direkt lusten att jäkta hem från arbete och sedan köa in till Hovet när syltryggarna viker ner sig match efter match.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Skriv svar