SHL 21/22: Djurgårdens IF - Färjestad 2/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Färjestad 2/11

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev: 2021-11-03 22:09:18 Felet uppstår, som jag ser det, när man använder siffrorna för att skapa spelsystem och tror att om vi bara kan hantera statsen rätt så kommer vi att vinna fler matcher än motståndarna och detta samtidigt som vår trupp inte är alls på samma skill-nivå som de fem bästa i ligan.

Håll statistik till summering av säsongen. Sluta hälla den på de som följer sporten. Jo, visst, jag vet. Det finns sifferknarkare i supporterleden också men, det är mest sorgligt.. Hockey är inte siffror. Det har det aldrig varit.

1 spendera mycket tid i anfallszonen
2 spendera lite tid i försvarszonen
3 skjut när du har läge
4 skjut inte när du är blockad
5 vinn din match
6 vinn lagets match
7 spendera mycket tid på isen
8 spendera lite tid i utvisningsbåset
9 gör mål
10 släpp inte in mål

Så. Kalla det Mangemodellen. Bra mycket bättre än allt annat hittepå.
Gör fler mål än motståndarna tycker jag är den bästa modellen:)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Färjestad 2/11

Inlägg av sensei »

Punkt 8 vill jag modifiera i denna i övrigt utmärkta modell. Tvärt om, om situationen kräver ett hyss, go for it. De enda utvisningarna som jag skulle förbjuda som coach är sånt som kommer ur lathet, t ex haka istället för trampa, etc.

Sunt förnuft och viss statistik styrker även detta. Snälla pojkar vinner inget. Kör över fienden.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9489
Blev medlem: 2009-12-01

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Färjestad 2/11

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev: 2021-11-03 22:09:18 Felet uppstår, som jag ser det, när man använder siffrorna för att skapa spelsystem och tror att om vi bara kan hantera statsen rätt så kommer vi att vinna fler matcher än motståndarna och detta samtidigt som vår trupp inte är alls på samma skill-nivå som de fem bästa i ligan.

Håll statistik till summering av säsongen. Sluta hälla den på de som följer sporten. Jo, visst, jag vet. Det finns sifferknarkare i supporterleden också men, det är mest sorgligt.. Hockey är inte siffror. Det har det aldrig varit.

1 spendera mycket tid i anfallszonen
2 spendera lite tid i försvarszonen
3 skjut när du har läge
4 skjut inte när du är blockad
5 vinn din match
6 vinn lagets match
7 spendera mycket tid på isen
8 spendera lite tid i utvisningsbåset
9 gör mål
10 släpp inte in mål

Så. Kalla det Mangemodellen. Bra mycket bättre än allt annat hittepå.
Corsi är inget spelsystem. Corsi är enbart ett verktyg för att se om ditt lag är framgångsrikt över tid eftersom att det har visat sig att bra corsi = bra resultat. Som vilken annan statistik som helst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar