KRISPLAN SÄSONG 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Doyle »

Har nu match efter match sett detta totala förfall på isen. Har till viss del förståelse för osäkerheten med pandemins eventuella restriktioner. Skulle säsongen fortsätta utan publik eller försvann pandemin över en natt. Tyvärr verkar ledningen bara haft ett scenario. Säsongen kommer till stora delar bli som 20/21 alltså ett minimalt publikinsläpp. Nu blev det helt plötsligt normaliserat o publiken fyller arenorna. DIF-hockey togs på sängen av detta o vi håller knappt allsvensk klass försvarsmässigt. Detta pga spariver o räknade med att försvaret skulle ta steg för steg och växa in i SHL kostymen. Nu när verkligheten är ikapp oss och SHL rullar på o poängen uteblir så är en KRISPLAN det minsta man måste utforma. Det gäller nu i första hand att måna om lagets supportrar, sponsorer o finansiärer och vara transparenta om läget o inte inbilla sig att det går över efter landslagsuppehållet i november. Det kommer det garanterat inte att göra utan att ett antal åtgärder ställs på sin spets. Jag vägrar se detta handlingsförlamade spel med våra duktiga juniorer som livlinor. Vi måste agera NU och få hela DIF:s hockeyorganisation på fötter innan det är försent.
Vore intressant om ni har ideer här på forumet vad som just nu krävs för att vända detta o stötta hockeylaget i vårt HJÄRTA. DIF ska vara lite finare, lite bättre, dax att plocka fram det nu. Inte bara i ord utan oxå i HANDLING.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Frankie »

Truppen är väl aningen felbyggd initialt. Men det är ju skador som verkligen ställt saken på sin spets.

Men det är ju skillnad på skador och skador. Går väl inte att hålla DIF-ledningen ansvarig för fulsmällar vi åkt på under match som gett hjärnskakningar eller liknande men förslitningar/muskelbristningar och överansträngningar verkar det vara lite mycket av den varan för att inte undersöka om det är något fel på våra träningsupplägg. Men ledningen är ju ansvarig över hur skador/skadade spelare hanteras eller ersätts.

Elitidrott är ju inte direkt hälsosam träning och man ligger väl på gränsen vad kroppen pallar. Men detta är lagsport och ishockey och det är inte en ensam idrottare som går för världsrekord i tresteg.


Nu är vi ju i fritt fall.

Men ja, hur stoppar man en blödning?
Initialt är det ju bandage/tryckförband. (Värvningar)
Men är bandageringen (Värvningarna) för dålig så är det ju risk att kanske förblöda innan det hinns med att sys och/eller kan självläka.

Men är bandaget tillräckligt att de skadade trombocyterna, aktivt fibrin och blodkroppar gör att det börjar självläka så blir det ju bara ett tufft ärr kvar när det är över.


Vad jag tror själv kommer att hända: -Inte något!
Som basunerat så väntar man nog ut november-uppehållet och hoppas på att spelet skall förbättras tillräckligt för att inte åka ner i allsvenskan.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av BigJ »

Forwardssidan är hyfsad men in med Dick så Strandberg och Bergfors kommer igång igen, en kedja man vet funkar. Dick har sagt att han ställer upp.

Sedan är det ju backsidan som är alldeles för svag vilket de flesta såg från början. Gragnani, om han kan hålla sig hel, har redan visat vad en klassback tillför så minst en till riktigt bra back kommer göra underverk, inte bara för försvaret utan när forwards känner att det är stabilt bakåt kommer det garanterat få forwards att steppa upp. Det gäller "bara" att hitta en sådan back nu...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Långsiktigt.
Vi måste bygga om från början, högst upp från styrelse, strategisk ledning ner till ”utförande personal”, dvs tränare och spelare.
En ny vision behövs, som är i samklang med både vad som är rimligt/möjligt men också med visst risktagande, du vinner ingenting utan risk.

Den gamla bilden av vad DIF är, är den ens relevant längre, eller ställer den bara till med besvär?
-Vi mot rubbet, hockeyarbetaren som inte viker ner sig, som tjurar på i med och motgång.

Vi kan inte ha DIF-skölden på bröstet med Stockholms Stolthet och när det passar referera till Järnkamin-anda när vi i princip aldrig lever som vi lär

Står vi kanske inför något nytt okänt, en ny identitet?
Ja, förmodligen

Kortsiktigt då?
Se till att få truppen frisk (Löksoppa och TREO-COMP).
Jobba metodiskt på att förbättra de små detaljerna, få in minst en klassback.
Alla individer måste se inåt, -vad kan jag bidra med, vad kan jag förbättra?.
Fånga in och lägg märke till även små förbättringar.
Acceptera läget, släpp offermentaliteten, ta tag i sargen .......kör!

Hur svart det än blir tror jag vi klarar av ett Play Out
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-10-29 09:53:31 Långsiktigt.
Vi måste bygga om från början, högst upp från styrelse, strategisk ledning ner till ”utförande personal”, dvs tränare och spelare.
En ny vision behövs, som är i samklang med både vad som är rimligt/möjligt men också med visst risktagande, du vinner ingenting utan risk.

Den gamla bilden av vad DIF är, är den ens relevant längre, eller ställer den bara till med besvär?
-Vi mot rubbet, hockeyarbetaren som inte viker ner sig, som tjurar på i med och motgång.

Vi kan inte ha DIF-skölden på bröstet med Stockholms Stolthet och när det passar referera till Järnkamin-anda när vi i princip aldrig lever som vi lär

Står vi kanske inför något nytt okänt, en ny identitet?
Ja, förmodligen

Kortsiktigt då?
Se till att få truppen frisk (Löksoppa och TREO-COMP).
Jobba metodiskt på att förbättra de små detaljerna, få in minst en klassback.
Alla individer måste se inåt, -vad kan jag bidra med, vad kan jag förbättra?.
Fånga in och lägg märke till även små förbättringar.
Acceptera läget, släpp offermentaliteten, ta tag i sargen .......kör!

Hur svart det än blir tror jag vi klarar av ett Play Out
Tycker vi ska släppa sargen å köra😉
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Spela grishockey och kämpa i 60 minuter, nuvarande trupp mäktar inte med något finlir. Kriga för färgerna.
Skiter i om vi spelar fint, bara poängen börjar trilla in så är jag nöjd.
Rädda kontraktet och bygg nytt lag för säsongen 2022/2023
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av emilin »

Dagens Djurgården är inte det Djurgården som jag förknippar med mitt lag.
Det blir svårt att förmedla vad vi står för, eller snarare önskar att stå för.
I stort sett ett helt lag som inte kan kan ta på vad det innebära.
Kan vara så att jag som supporter har en förlegad bild hur jag önskar se mitt lag spela.
Vi pratar om Järnkaminsanda, Alltid Oavsett men vad innebär detta för dagens trupp, finns det någon som faktiskt kan förmedla detta i omklädningsrummet bland spelarna Sörensen kanske. Det räcker inte att sätta en Djurgårds ikon i båset, måste ha någon på isen som visar vägen.
Vi har som förening gjort ett test nu under flera år där vi som förening ska äga spelsystemet, kan vara läge att frångå detta, vi har ju inte direkt skördat framgångar med detta, vi måste låta våra tränare själva få styra över spelidén, annars finns det inte någon anledning att ha dyra bra tränare som står i båset och styr, då kan vi lika gärna skicka in min morsa som förmedlar till gruppen vad som gäller.
Sen ska vi naturligtvis förmedla vad vårt DNA står för, vad innebära det att vara en äkta Järnkamin vad innebär Alltid Oavsett, men det kan vi förmedla oavsett om vi spelar 1-3-1 eller något annat spelsystem.

Spelare med rätt karaktär inställning krävs i en trupp.
Året vi åkte ut tvekade jag aldrig på att truppen gjorde allt för att slippa den resan ner.
Tror jag såg något Youtube klipp med Fimpen där han beskrev känslan när Djurgården tog sig tillbaka, han hade gått runt med en dålig känsla och mått dåligt, blev snarare en lättnad än glädje när vi tog oss tillbaka.
Vem i dagens trupp tror ni skulle ha samma känsla om de spelade ner laget(Sörensen tror jag) de flesta skulle nog gräma sig mer för att värdet på dem kan riskera sjunka, när de vrider huvudet runt och letar vidare efter nya bra betalande jobb.
Personligen kan jag inte minnas ett lag som jag under mina 48år (-några år i starten där jag ska vara ärlig och säg att man kanske inte hade jätte koll på läget😉) som Djurgårdare känt så lite för.
Jag följer hellre ett lag som krigar på i mitten, där jag känner igen inställningar och kan förknippa det med laget i mitt Hjärta, än ett lag som krigar i toppen med noll känsla för vad det innebär att bära våran sköld, självklart vill jag uppleva nr 17 men inte till vilket pris som helst.

Det jag egentligen kritiserar är inte de spelare/tränare som har kommit in, snarar de spelare som har försvunnit under resan, vi har sakta men säkert tagit bort det som står för Djurgården som ska vara vårt signum.

Vad vi behöver göra just nu, värva vad fan som helst bara vi ser till att hålla oss kvar. Nästa säsong lägg ner testet låt våra tränare få tid och möjligheter att utveckla ett spel som de själva tror på och kan stå rakryggade och förvara, värva varenda jävel som finns på marknaden som har någon som helst hjärta för vår klubb, för snart finns dessa herrar inte kvar att sprida vårt DNA vidare. Oavsett om de skulle åka runt i 4 linan så behövs de för att driva vår klubb vidare, sen kan man bygga laget vidare kring dessa, hitta spets mm.
Görs inte detta så kommer vi bli ett lag i mängden det är under vår värdighet.

Eller så har jag en gammal förlegad bild av vad som är Djurgården och detta vi ser nu är vår framtid, kanske jag har blivit den där bittra gubben som med tårar i ögonen minns tillbaka och avlutar varje mening med "det var bättre för".
Alltid Oavsett börjar bli svårare och svårare när det jag ser ändas är vårt märke på matchtröjan men kunde lika gärna hänga på en galge i omklädningsrummet för ser inget hjärta som pulserar under dressen.

Jag är inte bitter😉
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Det blir ju ta mig fan bara sämre och sämre. NÅGON GÖR NÅGOT. Vi kommer att få spela bäst av sju mot Timrå i vår och nu måste vi se till att anpassa spelet till den serien.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A
Inlägg: 2835
Blev medlem: 2009-08-06

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av B.I.B.A »

Det här laget är i enormt behov av erfarna ledare. Barry var en dålig värvning, men han var tveklöst den med mest erfarenhet och pondus i ledartrion. Utan honom är vi faktiskt ännu sämre. Älskar Falken men enda anledningen att han och Aaro hamnade i DIF var att ingen annan ville ha dem. Känslan är att Jocke hörde av sig till de billigaste och enklaste alternativen som fanns (som han så ofta gör). Det är knappast så att han i ett tidigt skede försökte pussla ihop en perfekt tränartrio.

Ta in Säcken och ge honom fria händer. Komplettera med en erfaren assisterande och låt dessa två få helt fria händer när det gäller spelsystem och sammanhållning, utan att Jocke ska lägga sig i.
Avgå Jocke.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Praetori »

Sluta träna. Plocka bort fyspassen och kör bara lite isträning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av emilin »

Ring var ända jävla pensionerad Djurgårdare med hjärta, Kronwalls, Fimpen, Bremberg, Murray, Sundin, Dick mm sätt dessa i hårdträning tills det är dags för kvalspel, blanda dessa herrar med hungriga juniorer + om det finns någon annan i dagens trupp som på riktigt skulle må dåligt om vi åkte ut.
För nu är det dags att börja förbereda oss på vad som komma skall, så att vi inte står som senast när vi åkte ner, sista matchen avgjorde, medans våra dåvarande motståndare hade haft tid att planera upplägget från Jul och framåt.
Se till att få in några som faktiskt bryr sig om vår framtid, risk annars att vi blir likt HV som inte hade rätt trupp för uppgiften.

Innan någon idiotförklarar mig så fattar jag att vi inte kan kasta in det gamla gardet men vi måste förbereda oss i tid för vad som komma skall.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2021-10-30 15:09:57 Sluta träna. Plocka bort fyspassen och kör bara lite isträning.
Exakt. Enbart lätt isträning. Håll ordning på muskler och senor med mycket lätt belastning mellan matcherna. Spela in modell för "vinn med alla till hands stående medel" och sen.. kööööööör!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Vi sköt ju ivf fler skott på mål i dagens bortamatch än den förra, små steg framåt ;)
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Djurgårn »

Per-Allan skrev: 2021-12-11 22:21:17 Vi sköt ju ivf fler skott på mål i dagens bortamatch än den förra, små steg framåt ;)
Nu jävlar vänder det. Framåtlutat så in i norden
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

KRISPLAN SÄSONG 21/22

Inlägg av Magnutz »

Det verkar som att krisplanen gick åt helvete.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar