SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Praetori »

Nu orkade jag inte vänta längre eller skrika MATCHTRÅD. Enjoy!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi
Inlägg: 2519
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av DIFLuWi »

Har vi nånsin vunnit mot oskars?
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Don66-2 »

Har vi nånsin vunnit mot oskars?

Säsongen 19/20 vann vi 3 av 4 matcher mot dem men sedan dess - nej!
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Frankie »

Vattendelare!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Vikas »

Vi lyckas av någon anledning alltid göra säsongens sämsta matcher mot just den här klubben så...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Mattias_87 »

Nu visar vi Oskarshamn att dom ska ner i HA igen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Czerkawski »

Mattias_87 skrev: 2021-10-20 15:19:34 Nu visar vi Oskarshamn att dom ska ner i HA igen.
Vilka som åker ner dit kvittar för mig, men det ska inte bli vi! :)
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av jsson »

Har lagt i system nu att lägga minst en hundralapp på motståndarlaget resten av säsongen.

Antingen så börjar vi klättra i tabellen eller så blir det iallafall ett litet plåster på såren varje match :|

Hoppas verkligen vi spelar hockey från start imorgon. Visst. Vi tog sköna poäng mot Timrå. Men det var inte mycket hockey under de 60 minuterna vi spelade.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av -daniel- »

Lite absurt att IKO ses som favoriter här, vart fan är världen på väg? Men det är samtidigt rätt skönt. Tror vi har goda möjligheter till 3 pinnar ikväll, kalla mig naiv...

Lika förbannad som jag var och gick ifrån Hovet med uppgivna steg i torsdags för en vecka sen, lika spänd och förväntansfull är jag inför ikväll. För en utomstående så måste man ju som djupt engagerad i en idrottsförening ses som ett psykfall.
Bild
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-10-21 07:35:21 Lite absurt att IKO ses som favoriter här, vart fan är världen på väg? Men det är samtidigt rätt skönt. Tror vi har goda möjligheter till 3 pinnar ikväll, kalla mig naiv...

Lika förbannad som jag var och gick ifrån Hovet med uppgivna steg i torsdags för en vecka sen, lika spänd och förväntansfull är jag inför ikväll. För en utomstående så måste man ju som djupt engagerad i en idrottsförening ses som ett psykfall.
Nej det är sunt att bry sig om idrott så pass att man får duscha efteråt trots att man själv inte tagit ett skär på isen. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Frankie »

Praetori skrev: 2021-10-21 09:03:38
-daniel- skrev: 2021-10-21 07:35:21 Lite absurt att IKO ses som favoriter här, vart fan är världen på väg? Men det är samtidigt rätt skönt. Tror vi har goda möjligheter till 3 pinnar ikväll, kalla mig naiv...

Lika förbannad som jag var och gick ifrån Hovet med uppgivna steg i torsdags för en vecka sen, lika spänd och förväntansfull är jag inför ikväll. För en utomstående så måste man ju som djupt engagerad i en idrottsförening ses som ett psykfall.
Nej det är sunt att bry sig om idrott så pass att man får duscha efteråt trots att man själv inte tagit ett skär på isen. :lol:
Klockrent. Varför svettas på gym eller i motionsspåret när det räcker med att kika på match. :lol:
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev: 2021-10-21 12:35:34
Praetori skrev: 2021-10-21 09:03:38
-daniel- skrev: 2021-10-21 07:35:21 Lite absurt att IKO ses som favoriter här, vart fan är världen på väg? Men det är samtidigt rätt skönt. Tror vi har goda möjligheter till 3 pinnar ikväll, kalla mig naiv...

Lika förbannad som jag var och gick ifrån Hovet med uppgivna steg i torsdags för en vecka sen, lika spänd och förväntansfull är jag inför ikväll. För en utomstående så måste man ju som djupt engagerad i en idrottsförening ses som ett psykfall.
Nej det är sunt att bry sig om idrott så pass att man får duscha efteråt trots att man själv inte tagit ett skär på isen. :lol:
Klockrent. Varför svettas på gym eller i motionsspåret när det räcker med att kika på match. :lol:
Nu är jag ingen fysionom eller läkare men frågan är om det är nyttigt att ha träningspuls utan att röra på sig. Lägg dessutom till kedjesnusande och en och annan öl under vissa matcher. :lol:
Idag blir nog inget undantag på någon av punkterna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fy jädrar vilken fest som väntar!
IKO, en regntung oktobertorsdag, på ett halvtomt Hovet, där vi dessutom är underdogs

Jag riktigt skakar av förväntan (gör jag om tanken till en känsla är det snarare frustration jag känner)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av Daniel942 »

– Videll och Strandberg har diverse känningar i underkroppen, Tom Nilsson har också en skada på underkroppen. Högström har känningar från tacklingen mot huvudet, som gör att han inte heller kommer till spel. Sen är Peter Holland avstängd sen tidigare. Så där har vi ganska många spelare som är borta helt enkelt. Det medför i sin tur att Jonathan Lekkerimäki och Noah Östlund, två mycket talangfulla 04:or, gör sina SHL-debuter ikväll. Det är väldigt kul för killarna.

Blir en kul kväll.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

SHL 21/22: Djurgårdens IF -IK Oskarshamn 21/10

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev: 2021-10-21 14:14:42
– Videll och Strandberg har diverse känningar i underkroppen, Tom Nilsson har också en skada på underkroppen. Högström har känningar från tacklingen mot huvudet, som gör att han inte heller kommer till spel. Sen är Peter Holland avstängd sen tidigare. Så där har vi ganska många spelare som är borta helt enkelt. Det medför i sin tur att Jonathan Lekkerimäki och Noah Östlund, två mycket talangfulla 04:or, gör sina SHL-debuter ikväll. Det är väldigt kul för killarna.

Blir en kul kväll.
Utred Ölvestads metoder! Fan är det för fel på Sjukvårdens IF

Ger mig fan på att självmordsbombare har mer intakt laguppställning över tid än vi
Säg den glädje som varar
Skriv svar