SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Daniel942 »

Kaffe kaka 7 raka..?
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Mattias_87 »

Det är en sådan ångest nu inför och efter varje match. Luleå på Hovet har vi ju inte direkt haft lätt för senaste åren...
Avskaffa tre mot tre.
vincebrgstr
Inlägg: 26
Blev medlem: 2021-08-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av vincebrgstr »

Grov ångest inför imorn men någonting i mig säger att det går vägen, runt 6000 på plats så det är iallafall bättre än Rögle matchen.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av ken1968 »

vincebrgstr skrev: 2021-10-13 19:44:48 Grov ångest inför imorn men någonting i mig säger att det går vägen, runt 6000 på plats så det är iallafall bättre än Rögle matchen.
Tippar på max 4500, och Luleå vinst med 1-4. Jocke nöjd med backspelet allt som det ska. Självklart överlycklig om jag har fel.
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Flunk »

Att Luleå avgjort flera gånger i slutskedet samtidigt som vi ofta tappat matcherna ger lite onda aningar. Tror publikstödet blir viktigt imorgon om vi ska ha en chans.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av förevigtdjurgården »

Som en missbrukare som letar efter nästa fix oavsett hur skit sagda missbrukare mår sedan.

Så sitter jag och väntar på att beskåda en ny nollpoängare.
Vila i Frid, DIF Hockey.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av #10 »

Flunk skrev: 2021-10-13 21:02:06 Att Luleå avgjort flera gånger i slutskedet samtidigt som vi ofta tappat matcherna ger lite onda aningar. Tror publikstödet blir viktigt imorgon om vi ska ha en chans.
Gissar på att det är Luleå som har publikstödet imorn, slutsålt på bortasektionen
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Utvecklingsstrategen tycker vi spelar allt bättre. Tobbe vet nog vad han snackar om, för snacka kan han.
Vi sköt hela 13 skott mot mål i den orättvisa förlusten mot Karlstad.
Måste varit domarnas fel att vi förlorade, inte att FBK sköt och skapade mer än dubbelt så många chanser.

Så mot Luleå vill jag se ett fortsatt ”bra” DIF.

Få skott mot mål, inte mer än 15.
Få solklara chanser.
Släpp till mycket skott mot eget mål, gärna helt utan markering precis utanför eget mål.
Fortsatt många fina tendenser där vi lutar oss allt mer framåt. ( strunta i att vi blottlägger strupen varje gång motståndaren kommer över vår blå).
Fortsätta hålla pucken inom laget, inte så viktigt att skapa något.
Fortsatt fint pp, även om vi knappt får spela mer än 1-2 pp så är vi jävligt bra. Orka vara obekväm och skapa fler pp?!
Kollar man vidare har vi säkert ett överjävligt bra corsi. Men där gissar jag bara, har aldrig brytt mig om hur fan någon orkar sitta och räkna ut vem som egentligen är bäst. Jag kollar på matchen.

Bara för att statuera vår storhet sparkar vi en tilltänkt topp4 back och struntar i att ersätta honom.
Ekonomisk kris? Nej då, vi bara besitter en riktigt bra backsida.

Forza DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av BigJ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-13 21:28:10 Utvecklingsstrategen tycker vi spelar allt bättre. Tobbe vet nog vad han snackar om, för snacka kan han.
Vi sköt hela 13 skott mot mål i den orättvisa förlusten mot Karlstad.
Måste varit domarnas fel att vi förlorade, inte att FBK sköt och skapade mer än dubbelt så många chanser.

Så mot Luleå vill jag se ett fortsatt ”bra” DIF.

Få skott mot mål, inte mer än 15.
Få solklara chanser.
Släpp till mycket skott mot eget mål, gärna helt utan markering precis utanför eget mål.
Fortsatt många fina tendenser där vi lutar oss allt mer framåt. ( strunta i att vi blottlägger strupen varje gång motståndaren kommer över vår blå).
Fortsätta hålla pucken inom laget, inte så viktigt att skapa något.
Fortsatt fint pp, även om vi knappt får spela mer än 1-2 pp så är vi jävligt bra. Orka vara obekväm och skapa fler pp?!
Kollar man vidare har vi säkert ett överjävligt bra corsi. Men där gissar jag bara, har aldrig brytt mig om hur fan någon orkar sitta och räkna ut vem som egentligen är bäst. Jag kollar på matchen.

Bara för att statuera vår storhet sparkar vi en tilltänkt topp4 back och struntar i att ersätta honom.
Ekonomisk kris? Nej då, vi bara besitter en riktigt bra backsida.

Forza DIF.
Jag tror du fick med det mesta! :D
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av DavidSvenne »

Matchen på läktarna är lika viktig ikväll. Bönderna ska till och med dela ut tifo tröjor utanför hovet
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Flunk »

#10 skrev: 2021-10-13 21:19:55
Flunk skrev: 2021-10-13 21:02:06 Att Luleå avgjort flera gånger i slutskedet samtidigt som vi ofta tappat matcherna ger lite onda aningar. Tror publikstödet blir viktigt imorgon om vi ska ha en chans.
Gissar på att det är Luleå som har publikstödet imorn, slutsålt på bortasektionen
Då får vi väl se till att de inte hörs! :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av -daniel- »

Bra om Luleå har "hemmaplan", vi spelar i regel något mer avslappnat på bortaplan.

Usch mina vänner...det här är inge roligt, samtidigt finns det ju potential i det här laget. Nu gäller det dock att lyfta fram det och börja VINNA. Finns inget annat som räknas, bra spel, tendenser osv är i nuläget oväsentligt; vi måste börja vinna så vi inte tappar för mycket mark.
Bild
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av EspenK »

Hopp?
Nä inte så länge de två stollarna till utvecklingsstrateg och sportchef inte gör några förändringar i laget. Vi är för lätta i år och saknar den fart på spelarna man behöver om man ska dominera i shl. Vem ska in framför mål?
Holland? Bergfors? Saknar en typ som kan parkera framför mål och sysselsätta två backar.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Grabben från Söder »

Någon gång måste segern komma. Det är dags nu. Jag tycker spelet såg riktigt bra ut mot Färjestad. Självförtroendet var i botten och spelet framför eget mål var svagt. Men fortsätter vi att göra såna matcher spelmässigt blir det inte kval.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av BigJ »

Grabben från Söder skrev: 2021-10-14 10:39:18 Någon gång måste segern komma. Det är dags nu. Jag tycker spelet såg riktigt bra ut mot Färjestad. Självförtroendet var i botten och spelet framför eget mål var svagt. Men fortsätter vi att göra såna matcher spelmässigt blir det inte kval.
Det var en hel del som var ok men fbk var ju dock ganska bleka under stora delar av matchen.
Skriv svar