SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Daniel942 »

Prestera eller dra!
DIF!
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Flunk »

Några tankar:
Sören och Videll gjorde en del poäng när de spelade tillsammans. Nu får båda ut ganska lite i olika kedjor. De borde spela ihop. Rhett/Holland/Carey kan bli bra. Backarna kan bli bättre.
Vi blir väl rejält många fler än sist? 4200 är lika sorgligt som torsken.
Har en lika märklig som bestämd känsla av att det är nu det vänder och att vi vinner imorgon (2-1). Det kan iof vara hjärnan som inte kan acceptera vårt deprimerande tillstånd och skyddar sig med något slags psykbryt typ Norman Bates.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas inte spelarna mår lika psykiskt dåligt som jag gör efter dessa förluster.
Avskaffa tre mot tre.
vincebrgstr
Inlägg: 26
Blev medlem: 2021-08-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av vincebrgstr »

Asså 4200, det är ren skandal, visst tre raka torsk innan matchen men vafan vi har haft match dagar innan löning och vi har ändå lyckats få in runt 5500 pers. Man kan ju tycka att det borde vara mycket mer nu när restriktionerna har släppt.
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Klyftig »

vincebrgstr skrev: 2021-10-08 18:16:03 Asså 4200, det är ren skandal,
Den sämsta publiksiffran på 15 år om man bortser från matcherna med restriktioner?
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av #10 »

Jaha, imorn sitter man redo 15,00 och har hoppet uppe igen, man är fan inte riktigt frisk i huvudet😀
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av EspenK »

#10 skrev: 2021-10-08 21:13:48 Jaha, imorn sitter man redo 15,00 och har hoppet uppe igen, man är fan inte riktigt frisk i huvudet😀
Ingen mentalt helt frisk person orkar med att vara supporter till DIF hockey. Vi står nog för 50% av ångestmedicineringen i Stockholm. 😂😂😂
Leffeman
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Leffeman »

Videll-Basse-Sören
Carey-Holland-Rhett
Ceder-Rens-Lorito
Linus-Bjärs/Engs-Öhgren

Snälla?
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Synd (lol) att man missar dagens match (torsk). Bara Öhgren som är något härligt att se på.
DIFLuWi
Inlägg: 2519
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av DIFLuWi »

Normalt vid liknande lägen, början på säsong med många nya spelare och ledare brukar jag tycka att resultatet inte är lika viktigt som att spelet sitter där det ska och vi kan bygga för framtiden.

Nu känner jag bara, ta poäng, jag skiter i hur det ser ut.

Spelarna behöver få nån medstuds, göra några enkla skitmål, känna att de faktiskt KAN lira hockey.

Avklädning idag och det är mörkt på riktigt. Då är vi självförtroendemässigt totalt i källaren.

Dessutom får fan Sören ta och klippa sig och ta sig i kragen!
Det duger inte att glida runt och vara stjärna, mucka gruff och gnälla på domaren.
Sett till förväntningarna har han varit skitdålig rent ut sagt. Skärpning!
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av daaviid »

vincebrgstr skrev: 2021-10-08 18:16:03 Asså 4200, det är ren skandal, visst tre raka torsk innan matchen men vafan vi har haft match dagar innan löning och vi har ändå lyckats få in runt 5500 pers. Man kan ju tycka att det borde vara mycket mer nu när restriktionerna har släppt.
Menar du att du är förvånad?
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Manijock »

daaviid skrev: 2021-10-09 10:00:53
vincebrgstr skrev: 2021-10-08 18:16:03 Asså 4200, det är ren skandal, visst tre raka torsk innan matchen men vafan vi har haft match dagar innan löning och vi har ändå lyckats få in runt 5500 pers. Man kan ju tycka att det borde vara mycket mer nu när restriktionerna har släppt.
Menar du att du är förvånad?
Minst ett par tusen för mycket enligt mig. Medgångssupportrar är en sak, men jag menar på fullaste allvar att denna situation vi hamnat i nu, det handlar snarare om ekonomisk sunt förnuft att skippa. Jag vet precis hur matchen kommer att se ut. Det är ju inte så att vi har lite oflyt och tappar matcherna på slumpmässiga misstag. Ingen spelare har en jävla aning vad de ska göra. Hur ska uppspel se ut? Hur ska vi värdera i försvarsspel? Individuella roller?

Antingen är spelarna dumma i huvudet eller nonchalanta. Eller så är Barry den största felrekryteringen i vår historia. Jag tror på det senare i kombination med att Jocke har gjort ett lagbygge värt landets sämsta sportchef. Bengtsson, Cederqvist, Ingman, Carey, Videll och Engsund är alla missrekryteringar. Rensfeldt, Arnesson och Sörensen(dock besvikelse) är okej. Lorito är en akutvärvning så det är acceptabelt. Holland vet vi inte än! Aaro som försvarstränare? Vet ju ingenting om honom. Också det en idiotrekrytering med tanke på att den extremt kompetenta och redan beprövade Stefan Nyman fanns tillgänglig. Strandberg är ingen toppcenter utan en kille som Dick vid sin sida. Ekberg är en gammal missrekrytering.

Kommer vara samma gamla kaos som alltid fram till att Barry sparkas och någon annan tar över. Gärna en Säcken-typ som försöker stänga ner motståndarna. Inget fokus på anfallsspel! Enkelt kontringsspel med ett bra special teams. Allt efter vad laget är kapabelt till att göra. Inga små justeringar kommer att hjälpa, då vi undantaget special teams inte ens har någonting i spelet som är i lnärheten av ligamässigt. Görs ingenting så kommer vi naturligtvis att åka ut. Det utgår jag från att till och med de mest positiva/naiva här inne är på det klara med.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Donkels-3.0 »

Manijock skrev: 2021-10-09 10:37:29
daaviid skrev: 2021-10-09 10:00:53
vincebrgstr skrev: 2021-10-08 18:16:03 Asså 4200, det är ren skandal, visst tre raka torsk innan matchen men vafan vi har haft match dagar innan löning och vi har ändå lyckats få in runt 5500 pers. Man kan ju tycka att det borde vara mycket mer nu när restriktionerna har släppt.
Menar du att du är förvånad?
Minst ett par tusen för mycket enligt mig. Medgångssupportrar är en sak, men jag menar på fullaste allvar att denna situation vi hamnat i nu, det handlar snarare om ekonomisk sunt förnuft att skippa. Jag vet precis hur matchen kommer att se ut. Det är ju inte så att vi har lite oflyt och tappar matcherna på slumpmässiga misstag. Ingen spelare har en jävla aning vad de ska göra. Hur ska uppspel se ut? Hur ska vi värdera i försvarsspel? Individuella roller?

Antingen är spelarna dumma i huvudet eller nonchalanta. Eller så är Barry den största felrekryteringen i vår historia. Jag tror på det senare i kombination med att Jocke har gjort ett lagbygge värt landets sämsta sportchef. Bengtsson, Cederqvist, Ingman, Carey, Videll och Engsund är alla missrekryteringar. Rensfeldt, Arnesson och Sörensen(dock besvikelse) är okej. Lorito är en akutvärvning så det är acceptabelt. Holland vet vi inte än! Aaro som försvarstränare? Vet ju ingenting om honom. Också det en idiotrekrytering med tanke på att den extremt kompetenta och redan beprövade Stefan Nyman fanns tillgänglig. Strandberg är ingen toppcenter utan en kille som Dick vid sin sida. Ekberg är en gammal missrekrytering.

Kommer vara samma gamla kaos som alltid fram till att Barry sparkas och någon annan tar över. Gärna en Säcken-typ som försöker stänga ner motståndarna. Inget fokus på anfallsspel! Enkelt kontringsspel med ett bra special teams. Allt efter vad laget är kapabelt till att göra. Inga små justeringar kommer att hjälpa, då vi undantaget special teams inte ens har någonting i spelet som är i lnärheten av ligamässigt. Görs ingenting så kommer vi naturligtvis att åka ut. Det utgår jag från att till och med de mest positiva/naiva här inne är på det klara med.
Exakt så det primära är att Barry sparkas sen efter säsongen så ska Jocke gå - den sämsta sportchefsinsatsen sedan Järlefelts vanstyre
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av captcash »

Kan verkligen inte tagga till, ingen del av mig tror på vinst här så är (för första gången någonsin) positivt och skönt att både föräldrar och syrra (med barn) kommer på besök idag vid 1500. Slipper se plågan, slipper gråta i forumet under 2h och kan bara snabbt få en liten mjuk pungspark ikväll istället när jag kollar livescores.

1-7 typ, lycka till!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10

Inlägg av Harmageddon »

daaviid skrev: 2021-10-09 10:00:53
vincebrgstr skrev: 2021-10-08 18:16:03 Asså 4200, det är ren skandal, visst tre raka torsk innan matchen men vafan vi har haft match dagar innan löning och vi har ändå lyckats få in runt 5500 pers. Man kan ju tycka att det borde vara mycket mer nu när restriktionerna har släppt.
Menar du att du är förvånad?
Skulle nog säga att det finns flera anledningar förutom det sportsliga resultaten.

Folkhälsomyndigheten väljer att dra tillbaks restriktionerna då höst influensan dragit igång. Några jag känner, känner sig inte bekväm att samlas i en inomhusmiljö där man står så nära varann (än). Sen har väl inte alla hunnit tagit sin första/andra dos än. Man kanske tänker annorlunda nu än innan corona pandemin startade.

Tycker vi ska vara försiktiga att dra slutsatser. Om övriga lags supportrar agerar annorlunda så är de upp till dem.
Det lär nog strömma till mer folk när dem känner sig ”trygga” och framförallt efter nyår.

Om vi förlorar med 0-1 el. 2-10 så kommer jag inte ens bli arg. Men det enda jag kräver är att vi spelmässigt blir bättre. Nu är det dags att sluta skylla ifrån sig och se till att göra sin bästa match för säsongen i 60 min.

Edit. Insåg just att skulle vi förlora med 2-10 så kan vi omöjligt se någon förbättring hahah :lol:
Skriv svar