Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

Fanns ingen säsongstråd så dags nu!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

Nu kommer det prövas massa olika uppställningar. Men om vi utgår från hur laget ställde upp igår så med alla tillgängliga och ny forward in så skulle det bli nåt i stil med detta? Tror väl kanske inte man spelar med Högström och Gragnani tillsammans förutom vid offensiva tek om man coachar aktivt. Så lär sära på de även fast jag inte skulle ha något emot det. Skulle vara kul att se vad Ingman går för. Bengtsson var en positiv överraskning igår. Hoppas han kan hålla det. Sen får vi hoppas att Wille blir utlånad. "Tredjekedjan" kan bli riktigt vass om det blir Sörensen som kommer in på den platsen till exempel.

Mantas(Svedberg)

Ekberg-Arnesson
Gragnani-Högström
Bengtsson-Tom
Ingman

Wille-Josef-Berget
Carey-Basse-Rhett
Videll-Rensfeldt-Ny
Ågren-Engsund-Linus
Cederqvist
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Har inte läst hela Sannys artikel på Expressen angående oss men en headline va: Tränarvalet - känns lite spretigt och inte direkt långsiktigt.

Precis min oro och tanke när man plockade in tre helt nya på riktigt korta kontrakt.
Vart vill man med det här? Finns en bakomliggande tanke kring Falken kanske?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Ja nu börjar tipsen ramla in och Expressen med Johan Svensson i spetsen skrev detta idag:
"Risken finns att Dif ramlar ned ännu längre ned och tvingas beblanda sig i bottenstriden denna vinter. Ny ledarstab och på spelarsidan är det många osäkra kort "
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev: 2021-08-28 09:07:01 Ja nu börjar tipsen ramla in och Expressen med Johan Svensson i spetsen skrev detta idag:
"Risken finns att Dif ramlar ned ännu längre ned och tvingas beblanda sig i bottenstriden denna vinter. Ny ledarstab och på spelarsidan är det många osäkra kort "
Tycker förra säsongen visade att vi stagnerade för mycket. Älskar Robban men han lyckades inte motivera spelarna tillräckligt. Det var dags för en förändring.

Jag tror, som föregående talare, att man med Barry krattar för att Falk ska ta över ansvaret framöver.
Säg den glädje som varar
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

DIF_Soldier skrev: 2021-08-28 09:39:10
Mattias_87 skrev: 2021-08-28 09:07:01 Ja nu börjar tipsen ramla in och Expressen med Johan Svensson i spetsen skrev detta idag:
"Risken finns att Dif ramlar ned ännu längre ned och tvingas beblanda sig i bottenstriden denna vinter. Ny ledarstab och på spelarsidan är det många osäkra kort "
Tycker förra säsongen visade att vi stagnerade för mycket. Älskar Robban men han lyckades inte motivera spelarna tillräckligt. Det var dags för en förändring.

Jag tror, som föregående talare, att man med Barry krattar för att Falk ska ta över ansvaret framöver.
Yes, jag tänker så med. Och om så är fallet så är det en väldigt intressant väg. Men då hade jag gärna sett längre kontrakt på Falken redan nu.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

Nattuggla_ skrev: 2021-08-28 10:36:07
DIF_Soldier skrev: 2021-08-28 09:39:10
Mattias_87 skrev: 2021-08-28 09:07:01 Ja nu börjar tipsen ramla in och Expressen med Johan Svensson i spetsen skrev detta idag:
"Risken finns att Dif ramlar ned ännu längre ned och tvingas beblanda sig i bottenstriden denna vinter. Ny ledarstab och på spelarsidan är det många osäkra kort "
Tycker förra säsongen visade att vi stagnerade för mycket. Älskar Robban men han lyckades inte motivera spelarna tillräckligt. Det var dags för en förändring.

Jag tror, som föregående talare, att man med Barry krattar för att Falk ska ta över ansvaret framöver.
Yes, jag tänker så med. Och om så är fallet så är det en väldigt intressant väg. Men då hade jag gärna sett längre kontrakt på Falken redan nu.
Dock bör väl kontraktet omförhandlas om han ska bli ny huvudtränare. Vi vill nog se hur alla funkar först.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

Jag tycker det är konstigt att vi tippas så långt ned men skiter väl egentligen vad Sanny, Abris och Höken tycker. Vi låg runt topp-6 fram tills Basse och Josef blev skadade samtidigt. Skadefria ska vi kunna utmana i år känner jag. På pappret ett bättre lag.

Nardella-Gragnani. Nog ett litet nedköp. Gragnani känns dock som en mer komplett back.
Jeppe-Arnesson. Arnesson känns stabilare men Jeppe funkade fint ifjol med Nardella. Ungefär samma nivå
Norell-Ingman. Norell fick aldrig riktigt den utvecklingen vi hoppades på. Ingman har bra potential. Ungefär samma nivå på förhand.
Björnfot/Gragnani-Bengtsson. Bengtsson borde kunna göra det bättre än vad Björnfot gjorde det ifjol. Gragnani spelade endast 5 matcher. Tror på uppköp.
Lill-Tjomme-Brännstam/Hedström/Johansson- Lill-Tjomme spelade inte så mycket så om den "junioren" som tar plats här bör klara att hålla minst samma nivå som Lill-Tjomme.

Östman-Ny spetsforward. Sista forwarden in lär vara klasser bättre än Östman. Är väl inte en ren ersättare men blev så då vi spetsat forwardssidan mot ifjol.
Haga-Rensfeldt. Rensfeldt lär göra det bra mycket bättre än vad Haga gjorde ifjol.
Holtz-Carey. Carey lär förhoppningsvis ligga runt 10 poäng mer än Holtz 18 poäng ifjol.
Dick-Videll. Videll har visat hålla bra nivå på försäsongen. Dick producerade bra men missade en del matcher. Är Videll skadefir ser jag det som ett uppköp.
Wandell-Engsund. Engsund rätt lika produktion och två centrar som är ansedda vara duktiga defensiva. Men Engsund är väl ett litet nedköp mot Wandell ifjol.
Hedman/Rhett-Rhett- Uppköp att ha med Rhett redan från start.
Hank-Cederqvist- Cederqvist har en klart högre uppsida än Hank.
Ågren-Lorito- Lorito bör hålla högre klass än vad Ågren har gjort om man ser till meriterna.

Sen har vi Basse och Josefson som missade massa matcher ifjol som bör bli uppköp jämfört mot fjolårssäsongen. Sen kommer säkert någon spelare gå ner sig mot vad man tror. Lex Hagas fjolårssäsong.

Dock en liten oro förutom för skador att äldre spelare så som Bergfors, Videll, Rhett och Högström börjar gå ned sig. Dock känns just dessa killar som bra tränade och proffsiga så inte superorolig egentligen. Och hur blir det med Wille. Där får vi inte in en lika bra ersättare förmodligen om han lämnar för NHL.

På det hela taget tycker jag vår trupp ser klart bättre ut. Backsidan är väl ungefär lika bra som ifjol medans forwardssidan har klart bättre bredd och spets då jag räknar in en till spetsforward.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Det är väldigt svårbedömt. Jag tycker tappat av Ågren är underskattat. En spelare som det finns otroligt mycket mer att hämta ur och som vi helt enkelt inte kan "ersätta". Även om en Sörensen eller Dima skulle komma in så är Ågren ändå ett tapp (för jag antar att vi inte skulle backat på ovanstående spelare även om Ågren varit hel).

Även om det är på tok för tidigt att säga så tror jag "experterna" har fel. Barry är ingen duvunge och inte Falk heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-08-28 14:57:09 Det är väldigt svårbedömt. Jag tycker tappat av Ågren är underskattat. En spelare som det finns otroligt mycket mer att hämta ur och som vi helt enkelt inte kan "ersätta". Även om en Sörensen eller Dima skulle komma in så är Ågren ändå ett tapp (för jag antar att vi inte skulle backat på ovanstående spelare även om Ågren varit hel).

Även om det är på tok för tidigt att säga så tror jag "experterna" har fel. Barry är ingen duvunge och inte Falk heller.
Ågren fanns det klart en uppsida hos men Lorito hade nog inte kommit in om han hade varit hel. Och ser ändå Lorito bara rent meritmässigt som en bättre spelare. Sen är det svårbedömt med någon random från AHL. Frågetecken finns såklart inför säsongen och de är väl egentligen större än nånsin med så stor omsättning på folk och med ny tränartrojka. Men just truppmässigt så ser det bra ut.

Både du och jag tror "experterna" har fel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tycker också att vi har ett intressant lag. Tror vi kan vara en joker i leken faktiskt om saker och ting börjar stämma och vi slipper skador på bärande spelare. Det jag oroas över är att Mantas och Svedberg kommer ligga långt ner vad gäller räddningsprocent i år igen.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev: 2021-08-28 15:25:57 Jag tycker också att vi har ett intressant lag. Tror vi kan vara en joker i leken faktiskt om saker och ting börjar stämma och vi slipper skador på bärande spelare. Det jag oroas över är att Mantas och Svedberg kommer ligga långt ner vad gäller räddningsprocent i år igen.
Båda är i grunden bra målvakter. Men vi får hoppas att Mantas kan ligga åtminstone runt samma siffror som ifjol och att Svedberg kan studsa tillbaka. Men givetvis finns det en hel del orosmoln. Det är lite till den här tiden av året.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Säsongen 21/22

Inlägg av Grabben från Söder »

Jag har inte sett någon av matcherna på försäsongen. Någon som kan summera hur det sett ut. Någon som överraskat? Någon som underpresterat? Vilka delar har funkat? Vad har inte funkat?
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev: 2021-08-29 15:23:46 Jag har inte sett någon av matcherna på försäsongen. Någon som kan summera hur det sett ut. Någon som överraskat? Någon som underpresterat? Vilka delar har funkat? Vad har inte funkat?
Försvarsspelet funkar hyggligt. PP (kors i taket och peppar peppar) är inte värdelöst.
Mycket experimenterande i kedjorna och en del tunga pjäser borta varför man inte kan göra någon vidare analys.

Våra juniorer kommer bli grymma i år och även Ekberg och LA har tagit kliv. Det är det gamla gardet som nog ser lite Robban-trötta ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev: 2021-08-28 14:49:15 Jag tycker det är konstigt att vi tippas så långt ned men skiter väl egentligen vad Sanny, Abris och Höken tycker. Vi låg runt topp-6 fram tills Basse och Josef blev skadade samtidigt. Skadefria ska vi kunna utmana i år känner jag. På pappret ett bättre lag.
Det är nog många som tycker det är konstigt att du ofta tycker allt ser så förträffligt ut också :D trots att vi bevisligen bara blir sämre och sämre.

Inget konstigt alls att ''experterna'' har oss långt ned. Sen vet vi ju alla att vi aldrig kommer få vara skadefria, det kommer alltid vara någon viktig kugge borta. Sen är det väl ett stort frågetecken hur Smith fungerar i SHL. Det är mycket frågetecken och skadebenägen ''spets'' om man nu kan kalla Josefson för spets.

Till viss del kan jag dock hålla med om att det är svårbedömt, vi har endel intressanta spelare och innan backsida var spikad hoppades jag att dom två sista platserna skulle gå till Gragnani och Arnesson och det var dom som fick platsen, så jag räknar inte helt ut laget. Sexa/sjua där nånstans om vi får vara hyfsat skadefria på viktiga positioner.

Kul att se att Cederqvist kommer göra en bra säsong, det syns ju med en gång. Är den första att erkänna att jag hade fel där, du verkade ha mycket bättre koll på honom, även Bengtsson ser spännande ut.
Spela fult
Skriv svar