Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Personligen så tror jag att tåget gick igår. Vi står kvar på stationen och inrikta oss på att få hemmafördel.

Det är inte realistiskt att tro att vi på tre matcher ska ta in 4 poäng. Inte när vi möter både Malmö och Oskarshamn som vi har riktigt svårt emot.
Sedan är matchen mot Frölunda ännu svårare nu eftersom Fisk kanske kommer att ha en del att spela om.

Att tro att Linköping går torrt i fyra matcher är dessutom önsketänkande och orimligt. De kommer ju bara behöva typ en seger på 4 för att vara säkra.

Timrå är Inte en lätt motståndare. Men som vi såg i matcherna mot dem så kommer de att göra misstag över tid. En motståndare som passar oss bättre än Malmö. Gäller att få alla att presterar för att vi ska undvika kval.

För övrigt såg Arnesson riktigt risig ut igår.
Handskaoset förklarar ju varför inte ett pass satt på bladet i första. Borde ju dock ha tränat med dessa hela veckan. Idiotmisstag!
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Vi behöver fixa en frisör som kan väva in extensions på Söderlund. Tappat sin mojo efter frisörbesöket.

Uppställning nästa match kräver smartness.
Gillar tanken på att testa Bergskedjan igen (Dick Strandberg, Bergfors.värt att chansa lite när kvalet ändå i stort sett är klart.


Ceder Rensfeldt Sören ( Ceder med sin styrka borde gå mer in på kassen. Hamnar lätt i hörnen.)

Dick Basse Berget (Veterankedja) Tror de kan blir nyttiga igen.

Wille Poirier Rakshani ( Dick drar ner farten på de andra två. Tycker Wille kan spela bättre ihop med dessa än Dick).
Tim Engsundh/Berglund Forsberg

Lekkerimäki i pp

Backsidan:
Gelinas Grags
Schilling Bengtsson
Warg Hedström/ Saren

Arnesson på läktaren. Extremt svag trend.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Har rehabat mig efter debaclet igår. Den smällen tog rejält kan jag säga. Kände inte alls igen laget. Energin o kampviljan var bortblåst o det kändes mer som ett popcorn arrangemang i Las Vegas. Inget ont till de som varit med o fixat festen. Fantastiskt på alla sätt som bara DIF:s Järnkaminer har i sitt DNA, mäktigast i Sverige. Men tidpunkten för detta var såååå jävla fel som något kunde bli. Sen alltid lätt när man sitter med facit i handen o vara kritisk. Om man hade fått göra om gör rätt så skulle detta anordnats då vi lyckats klara ett nytt SHL-kontrakt. Gjort en DIF-dag med DIF:s gamla hjältar på isen, hylla laget, gjort autografskrivning delat ut reklamtröjor, DIF 100 år. Men att nu mitt i jakten köra detta blev tyvärr uppåt väggarna fel.. Skittråkigt men så känns det tyvärr. Vi har nu en jävla uppförsbacke o hämta igen detta tapp. Örebro fick ju dessutom en gratisstraff att sabba festen då de säkert gick igång på detta med fullt hus o stämning delux. Vårt lag blev mer stressat o inget funkade. Bara o lära för framtiden. Antingen i SHL eller allsvenskan…
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Djurgårn »

Doyle skrev: 2022-03-13 09:10:05 Har rehabat mig efter debaclet igår. Den smällen tog rejält kan jag säga. Kände inte alls igen laget. Energin o kampviljan var bortblåst o det kändes mer som ett popcorn arrangemang i Las Vegas. Inget ont till de som varit med o fixat festen. Fantastiskt på alla sätt som bara DIF:s Järnkaminer har i sitt DNA, mäktigast i Sverige. Men tidpunkten för detta var såååå jävla fel som något kunde bli. Sen alltid lätt när man sitter med facit i handen o vara kritisk. Om man hade fått göra om gör rätt så skulle detta anordnats då vi lyckats klara ett nytt SHL-kontrakt. Gjort en DIF-dag med DIF:s gamla hjältar på isen, hylla laget, gjort autografskrivning delat ut reklamtröjor, DIF 100 år. Men att nu mitt i jakten köra detta blev tyvärr uppåt väggarna fel.. Skittråkigt men så känns det tyvärr. Vi har nu en jävla uppförsbacke o hämta igen detta tapp. Örebro fick ju dessutom en gratisstraff att sabba festen då de säkert gick igång på detta med fullt hus o stämning delux. Vårt lag blev mer stressat o inget funkade. Bara o lära för framtiden. Antingen i SHL eller allsvenskan…
Helt enig.

Jäklar vad jag saknar de tider vi hade ett lag som växte och fullständigt kunde köra över våra motståndare när Hovet kokade. Numera viker vi ner oss varje gång istället. Det gör ont att bevittna...
Nattuggla_
Inlägg: 3196
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Donkels-3.0 skrev: 2022-03-13 07:32:20 Du menar Timrå som vi nyligen plockat 5 av 6 poäng mot?
Spelar ingen roll. Spelmässigt var Timrå bättre i åtminstone 4 perioder.
Det är det som är viktigt inför ett kval, ett stabilt grundspel, bra försvarsspel och en kontinuitet. Vi har flaxat till oss poäng senaste omgångarna.
Räcker inte till i bäst av 7.

Dessutom viker vi ner oss på hemmaplan, ser större chans att vi tar full pott nu sista bortamatcherna än att vi ska plocka en måstematch mot Timrå på hemmais.

Man saknar tiden då vi var en stor stark maskin på hemmais.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-13 09:50:46
Donkels-3.0 skrev: 2022-03-13 07:32:20 Du menar Timrå som vi nyligen plockat 5 av 6 poäng mot?
Spelar ingen roll. Spelmässigt var Timrå bättre i åtminstone 4 perioder.
Det är det som är viktigt inför ett kval, ett stabilt grundspel, bra försvarsspel och en kontinuitet. Vi har flaxat till oss poäng senaste omgångarna.
Räcker inte till i bäst av 7.

Dessutom viker vi ner oss på hemmaplan, ser större chans att vi tar full pott nu sista bortamatcherna än att vi ska plocka en måstematch mot Timrå på hemmais.

Man saknar tiden då vi var en stor stark maskin på hemmais.
Vi har bättre målvakter än Timrå vilket kan bli jäkligt avgörande för spelmässigt är nog ändå Timrå snäppet bättre.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Säsongen 21/22

Inlägg av wardo »

Doyle skrev: 2022-03-13 09:10:05 Har rehabat mig efter debaclet igår. Den smällen tog rejält kan jag säga. Kände inte alls igen laget. Energin o kampviljan var bortblåst o det kändes mer som ett popcorn arrangemang i Las Vegas. Inget ont till de som varit med o fixat festen. Fantastiskt på alla sätt som bara DIF:s Järnkaminer har i sitt DNA, mäktigast i Sverige. Men tidpunkten för detta var såååå jävla fel som något kunde bli. Sen alltid lätt när man sitter med facit i handen o vara kritisk. Om man hade fått göra om gör rätt så skulle detta anordnats då vi lyckats klara ett nytt SHL-kontrakt. Gjort en DIF-dag med DIF:s gamla hjältar på isen, hylla laget, gjort autografskrivning delat ut reklamtröjor, DIF 100 år. Men att nu mitt i jakten köra detta blev tyvärr uppåt väggarna fel.. Skittråkigt men så känns det tyvärr. Vi har nu en jävla uppförsbacke o hämta igen detta tapp. Örebro fick ju dessutom en gratisstraff att sabba festen då de säkert gick igång på detta med fullt hus o stämning delux. Vårt lag blev mer stressat o inget funkade. Bara o lära för framtiden. Antingen i SHL eller allsvenskan…
Tung torsk, absolut! Men att tåget har gått är ju helt fel. 3 poäng mot Malmö och vinst mot Oskarshamn i sista matchen kommer att räcka långt. Malmö möter RBK x2 och de vill inget hellre än att skicka deras antagonister till ett kval. Sen avslutar Malmö mot Luleå borta, tufft spelschema minst sagt! Linköping åker på stortorsk ikväll men har tyvärr Oskarshamn hemma, en match som LHC troligtvis vinner och kommer således att hamna på 64 pinnar.

Jag är en obotlig optimist och tror att vårat öde avgörs mot Oskarshamn borta och självklart vinner vi den med 4-1.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Säsongen 21/22

Inlägg av Glory1 »

Helt sjukt vad bönderna där ute föraktar DIF. Världens liv att det inte blev matchstraff och avstängning på Sören igår efter att han delat en liknande tackling som vi råkat ut för 4 gånger eller något sådant de senaste 5-6 matcherna, varav en i samma match på Gelinas. Men den är det knäpptyst om :lol:

#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Hoppas Saik och Robban gör jobbet ikväll
Nattuggla_
Inlägg: 3196
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2022-03-13 17:16:18 Hoppas Saik och Robban gör jobbet ikväll
Som sagt, jag tror den bästa chansen till SHL spel kommande säsong är om vi tar oss förbi LHC, alternativt kvala mot just LHC.

LHC har alltså SAIK, Oskarshamn, Örebro, Frölunda kvar.
Det KAN gå. Men då gäller det att ta fullt mot Malmö.

Plockar Skellefteå alla tre poängen ikväll så börjar man hoppas igen. Tar LHC 3 poäng kan vi räkna med kval.
Fan, hatar detta.
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Skellefteå verkar vila Pudas ikväll. Spelar som en påse nötter i första dessutom.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

EspenK skrev: 2022-03-13 18:22:00 Skellefteå verkar vila Pudas ikväll. Spelar som en påse nötter i första dessutom.
Där kom 1-0 också….
Nattuggla_
Inlägg: 3196
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Dusinator skrev: 2022-03-13 18:25:28
EspenK skrev: 2022-03-13 18:22:00 Skellefteå verkar vila Pudas ikväll. Spelar som en påse nötter i första dessutom.
Där kom 1-0 också….
Vinner LHC ikväll, ja, då kan vi räkna med kval garanterat skulle jag säga. Malmö är för bra, de kommer inte tappa tillräckligt med poäng.
LHC är betydligt sämre och är sista livlinan.

Kanske bra också iofs. Så gruppen får ställa in sig mentalt redan nu. Då kan vi vila spelare i sista två matcherna typ och låta Strandberg logga mkt istid inför kvalet.
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Japp. Lhc kommer vinna om inte Saik vill spela
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

EspenK skrev: 2022-03-13 18:41:34 Japp. Lhc kommer vinna om inte Saik vill spela
Tror ni att alla lag vi i botten vinner mot inte vill spela?
Det är enligt mig lika befängt som att disciplinnämnden gynnar eller missgynnar oss
Skriv svar