Tröjor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Tröjor

Inlägg av Harmageddon »

Om ni har tråkigt så rekommenderar jag ni illustrerar era tröjförslag via denna sida och laddar upp här.
Vi kan alltid göra en fan omröstning om intresse finns på skoj.
http://responsive.goaliemonkey.com/team ... /index.php

Där kan man välja bland fyra bas tröjor. Sen leker man med DIF loggan, färger, etc utan reklam.

Tyckte att tröjorna vi hade 09-10 då vi gick till final var snygga. Speciellt dem röda men det är för det väcker såna härliga minnen. Dels inramningen med publiken på Hovet/Globen och då blev tröjorna mer av betydelse. Om ni fattar :)

Kommer ihåg när vi körde en säsong med guldnamn(kanske nummer också) på baksidan. Det var väl efter efter vårt senaste SM-Guld. Gick väl inte så jättebra den säsongen, sen kom flames tröjorna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Tröjor

Inlägg av DIF_Soldier »

Det som överanvänds nåt överjävligt är den röda färgen som är på tok för dominant i varje hemmaställ. Dessutom är typsnittet på siffrorna vansinnigt plottriga och görs inte bättre av den, igen, överanvända röda färgen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tröjor

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Tröjor

Inlägg av Praetori »

Helt ok för att vara en gul tröja. Lägger man till skölden och SHL märket bryter det nog av det mesta som annars gör att jag får Luleå/Skellefteå/CHL vibbar av gula tröjor.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tröjor

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-06-26 22:48:51
Helt ok för att vara en gul tröja. Lägger man till skölden och SHL märket bryter det nog av det mesta som annars gör att jag får Luleå/Skellefteå/CHL vibbar av gula tröjor.
Ja, så kan det vara. Jag minns våra gula med en hel del styrka och framgång. Får upp minnesbilder av Jensa Öhling , Janne Viktor, Peter Nilsson mfl.
Själv ser jag gärna att vi byter ut/alternera med de vita tröjorna.
4 segrar kvar
Vi är bäst i stan!
Inlägg: 7
Blev medlem: 2021-06-13

Tröjor

Inlägg av Vi är bäst i stan! »

Ganska snygg, dock tycker jag att det inte blir så snyggt när det blåa möter det röda. Det måste vara gult mellan annars blir det typ lila. Men det är ju svårt att ordna på gula tröjor
Vi är bäst i stan!
Inlägg: 7
Blev medlem: 2021-06-13

Tröjor

Inlägg av Vi är bäst i stan! »

https://www.bildtagg.se/bild/nw8wpw7d10ohllnl9wnwqrv

Denna bortatröja skulle vara magisk!!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Tröjor

Inlägg av Mattias_87 »

Vi är bäst i stan! skrev: 2021-06-27 13:56:08 https://www.bildtagg.se/bild/nw8wpw7d10ohllnl9wnwqrv

Denna bortatröja skulle vara magisk!!
Håller med. Riktigt snygg.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Tröjor

Inlägg av Buford »

Har alltid tyckt att våra vita bortaställ varit jäkligt snygga, så jag vill inte se att det ändras. De snyggaste ställ vi någonsin haft (både hemma och borta) är de 1999-2001.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Tröjor

Inlägg av Frankie »

Vi är bäst i stan! skrev: 2021-06-27 13:53:40
Ganska snygg, dock tycker jag att det inte blir så snyggt när det blåa möter det röda. Det måste vara gult mellan annars blir det typ lila. Men det är ju svårt att ordna på gula tröjor
En "riktig" tröja så är det ju en söm där och att varje färg är olika tyger, inte i ett stycke som bara är olika färgat som supportertröjorna alltid är nuförtiden (även de i begränsade upplagor som brukar kunna kosta runt 1500:- och uppåt) vilket är lika med "skitkvalité" och fejk.

Helt ok för att vara en gul tröja måste även jag säga. Men den där ljusblå som någon postade senare tycker jag vi borde ha som bortaställ med en snygg enkel DIF-sköld utan någon text runt om.

..och att dom inte fortsätter att gena i kurvorna när dom gör de lite mer speciella supportertröjorna. Då för ca 10år sedan när de röda tröjorna gjordes så var dom sydda på rätt sätt.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1647
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tröjor

Inlägg av jsson »

Frankie skrev: 2021-06-30 19:48:10 ..och att dom inte fortsätter att gena i kurvorna när dom gör de lite mer speciella supportertröjorna. Då för ca 10år sedan när de röda tröjorna gjordes så var dom sydda på rätt sätt.
Rockar fortfarande min tröja från 11/12 nånstans. Finaltröjorna
Är ju tyvärr associerade med det värsta resultatet i modern historia också...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tröjor

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi är bäst i stan! skrev: 2021-06-27 13:56:08 https://www.bildtagg.se/bild/nw8wpw7d10ohllnl9wnwqrv

Denna bortatröja skulle vara magisk!!
Riktigt snygg.

Borde fungera mot de flesta hemmalagens tröjor i kontrast också.
Ser gärna att de vita får vila ett tag. Eller variera lite mer under säsong, om nu inte SHL har någon regel mot det också. :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Tröjor

Inlägg av Mattias_87 »

Kan man inte motionera om på årsmötet om att börja spela i ljusblåa bortadräkter?
Avskaffa tre mot tre.
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

Tröjor

Inlägg av DavidSvenne »

När får vi se nya matchtröjor för 21/22?
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Tröjor

Inlägg av Grabben från Söder »

DavidSvenne skrev: 2021-08-20 12:17:58 När får vi se nya matchtröjor för 21/22?
Det kommer väl vara samma som förra säsongen?
Skriv svar