Tack för din tid Robban

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Tack för din tid Robban

Inlägg av Manijock »

dr111DIF skrev: 2023-09-18 08:53:57
Manijock skrev: 2023-09-17 17:56:10
diftobbe89 skrev: 2023-09-16 22:03:49
Praetori skrev: 2023-09-16 10:16:08
Donkels-3.0 skrev: 2023-09-15 08:53:42 Det var uteslutande det maligna virusets fel att det blev exit Robban
Det var inte fel att Robban fick lämna. Vi spelade som dasslock den säsongen och särskilt på våren. Alltså katastrofalt uselt. Sen var det inte Robbans fel men förändringar var nödvändiga. Däremot katastrof att skeppa Robban och dessutom Hank när Josefson var krasslig. Noll kontinuitet och sen slänga på Barry på det. En gamble som gick åt helvete.

Men allt hyll till Robban och jag hoppas, nej förväntar mig att han är tränare för oss i framtiden när vi återetablerat oss i finrummet på allvar.
Idiotiskt att sparka en erkänt duktig tränare bara för att ¨Något måste göras¨. Rensa högre upp hade varit att föredra.

Hörde på den tiden också att Glenn Gustafsson ville hem till huvudstaden men den principfasta snåljåpen ville inte lätta på plånkan. Inte första gången han gav skambud.
Exakt så. Jocke VS Robban är ju knappast en battle som jag tror många Djurgårdare skulle bomma. Robban var inte perfekt, men JE tappade fotfästet tidigt och direkta tjänstefel är orsaken att vi nu är där vi är. Det känns som att han drabbades av någon rallarhybris och trodde att han var Super-Bosse efter 2019. En framgång som i stort naturligtvis ska tillskrivas honom men främst Josef och Robban.

Hans urbota dumheter kommer inte att glömmas bort förrän vi lyckats klättra tillbaka.
Att det gick utför beror väl egentligen i första hand på att styrelsen var väldigt restriktiv med budget efter att pandemin slog till? 19-20 var vi ändå top6. Jocke tvingades 20-21 snåla vilket han var öppen med och lågmält klagade på då. Jag har förståelse för styrelsen där och då men när de flesta andra gasade på i större utsträckning så kan man väl säga i efterhand att det var fel.

Detta ledde till att vi hamnade på efterkälken 20-21 med en trupp som inte alls matchade ambition eller spelsystem. Detta är stora anledningen till att Robban inte förlängde tror jag själv. Att han inte fick förutsättningar utifrån resultatkrav.

Sen får Jocke ta på sig experimentet 21-22 som gick åt helvete, även om styrelsen inte släppte på plånboken förrän i augusti vilket förvärrade det hela.
Tämligen övertygad om att Robban hade synpunkter på Jockes snudd på sjukligt klumpiga förmåga att lägga sig i allting som han inte begrep. Vill minnas att han titt som tätt satt och öppet gnällde på både spelare och ledare i diverse intervjuer. Även via våra egna medier och kanaler! Skön öppenhet för oss supportrar i stunden, men rent amatörmässigt sätt i att leda ett lag. Han dök även ner på träningar och i pauser för att skälla ner folk och lägga sig i det sportsliga. Skulle vilja se BA göra så i fotbollen(för att återknyta). Det sker inte!


Där tror jag den stora sprickan uppstod.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tack för din tid Robban

Inlägg av dr111DIF »

Absolut var det såna slitningar sista månaden den våren, det var inte heller snyggt. Men i det längre perspektivet tror jag det var diskrepansen mellan ambitioner och vad styrelsen satsade. Det blev slutet för både Robban och JE egentligen. Robban sa det i intervju när han var klar för skoter vill jag minnas. Att han hoppades DIF skulle satsa mer än vad de gjort.
Skriv svar