Brynäs - HV71 play-out

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar

Ska Brynäs eller HV71 åka ur?

Brynäs
21
43%
HV71
28
57%
 
Antal röster: 49

Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev: 2021-04-12 20:36:34 Tänkte skriva att det var utjämnat i bortdömda men sen fick Brynäs ett till (även om det var mer tveksamt).
Helt rätt av domarna att ta bort Brynäs mål. Sådär får man inte åka rakt in i målvakten.

Men synd tycker jag. För jag håller ju på Brynäs i denna serie.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Buford »

Där såg vi skillnad på NHL och SHL vis "off-siden". I NHL friar man hellre än fäller, här är det tvärtom
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Donkels-2.0 »

Har bombomeffekten klingat av?Vinner Håve nästa tror jag faktiskt dom vrider runt det här
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-04-12 20:49:03 Där såg vi skillnad på NHL och SHL vis "off-siden". I NHL friar man hellre än fäller, här är det tvärtom
Nja inte längre. Sedan coach's challenge infördes har man ju typ slutat med "intention" avstegen. För videocoachen ser direkt till att ta fram klipp för head coach att utmana med. I det här fallet, om domarna friat och Rödin gjort mål, så hade de kört en challenge och fått det bortdömt för offside.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Mattias_87 »

Buford skrev: 2021-04-12 20:49:03 Där såg vi skillnad på NHL och SHL vis "off-siden". I NHL friar man hellre än fäller, här är det tvärtom
Ja så är det. Helt omöjligt för domarna i det där skedet att avgöra att det är offside. Knappt man kunde avgöra på reprisen i slowmotion.

Där hoppas jag att man nästa säsong friar och sedan får Coach's Challenge avgöra om motståndarna vill utmana.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ojoj, så sjukt många märkliga sekvenser i en så viktig match :shock:
Tänk om det varit DIF, då hade stroken varit nära :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-12 20:52:35 Har bombomeffekten klingat av?Vinner Håve nästa tror jag faktiskt dom vrider runt det här
Tror inte Brynäs klarar detta ens om de skulle vinna nästa (eller rättare sagt tror jag inte de vinner något mer). HV har fått hjälplig ordning på skiten och har ett mer välbalanserat lag. Brynäs saknar speed och defensiv bredd. Det är endast Ersson i Brynäs som möjligen kan stå på huvudet och sno en match till (och då blir det psykena som avgör).

Brynäs enda utrymmen är i fickorna och lite nere i kortsargen. Annars är de nerstängda av HV.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Buford »

Mattias_87 skrev: 2021-04-12 20:55:18
Buford skrev: 2021-04-12 20:49:03 Där såg vi skillnad på NHL och SHL vis "off-siden". I NHL friar man hellre än fäller, här är det tvärtom
Ja så är det. Helt omöjligt för domarna i det där skedet att avgöra att det är offside. Knappt man kunde avgöra på reprisen i slowmotion.

Där hoppas jag att man nästa säsong friar och sedan får Coach's Challenge avgöra om motståndarna vill utmana.
Det är det jag menar, domarna här blåser hellre än inte. Det kunde lika gärna inte ha varit offside där, men linjedomaren med sin Superman-vision såg direkt skillnaden på en centimeter från avstånd.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-12 20:57:11 Ojoj, så sjukt många märkliga sekvenser i en så viktig match :shock:
Tänk om det varit DIF, då hade stroken varit nära :D
Vinner HV kvalserien kan ju Gunnarssons räddning med spaden varit värd 47millar plus. Så ja snacka om svettigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-04-12 20:57:43
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-12 20:52:35 Har bombomeffekten klingat av?Vinner Håve nästa tror jag faktiskt dom vrider runt det här
Tror inte Brynäs klarar detta ens om de skulle vinna nästa (eller rättare sagt tror jag inte de vinner något mer). HV har fått hjälplig ordning på skiten och har ett mer välbalanserat lag. Brynäs saknar speed och defensiv bredd. Det är endast Ersson i Brynäs som möjligen kan stå på huvudet och sno en match till (och då blir det psykena som avgör).

Brynäs enda utrymmen är i fickorna och lite nere i kortsargen. Annars är de nerstängda av HV.
Ja, tyvärr tror jag att du har rätt!

Men man får vara glad att Björklöven gick vidare ikväll iaf...
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Donkels-2.0 »

Buford skrev: 2021-04-12 21:06:47
Praetori skrev: 2021-04-12 20:57:43
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-12 20:52:35 Har bombomeffekten klingat av?Vinner Håve nästa tror jag faktiskt dom vrider runt det här
Tror inte Brynäs klarar detta ens om de skulle vinna nästa (eller rättare sagt tror jag inte de vinner något mer). HV har fått hjälplig ordning på skiten och har ett mer välbalanserat lag. Brynäs saknar speed och defensiv bredd. Det är endast Ersson i Brynäs som möjligen kan stå på huvudet och sno en match till (och då blir det psykena som avgör).

Brynäs enda utrymmen är i fickorna och lite nere i kortsargen. Annars är de nerstängda av HV.
Ja, tyvärr tror jag att du har rätt!

Men man får vara glad att Björklöven gick vidare ikväll iaf...
Nej det gjorde dom inte leder med 3 - 2 i matcher inte bäst av 5 utan bäst av 7 är det som gäller
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Buford »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-12 21:11:58
Buford skrev: 2021-04-12 21:06:47
Praetori skrev: 2021-04-12 20:57:43
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-12 20:52:35 Har bombomeffekten klingat av?Vinner Håve nästa tror jag faktiskt dom vrider runt det här
Tror inte Brynäs klarar detta ens om de skulle vinna nästa (eller rättare sagt tror jag inte de vinner något mer). HV har fått hjälplig ordning på skiten och har ett mer välbalanserat lag. Brynäs saknar speed och defensiv bredd. Det är endast Ersson i Brynäs som möjligen kan stå på huvudet och sno en match till (och då blir det psykena som avgör).

Brynäs enda utrymmen är i fickorna och lite nere i kortsargen. Annars är de nerstängda av HV.
Ja, tyvärr tror jag att du har rätt!

Men man får vara glad att Björklöven gick vidare ikväll iaf...
Nej det gjorde dom inte leder med 3 - 2 i matcher inte bäst av 5 utan bäst av 7 är det som gäller
Ah... Det stämmer! My bad...
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Rudi »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... trana-igen

Inte helt otippat bajsar Brynäs på sig efter att ha förlorat en ynka match i den här serien och beslutar sig för att damma av den här gamla sopan som ju figurerar i en pågående brottsutredning. Omdömeslöst, men det är ju helt i linje med den där skitföreningen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Gillade att Brynäs klev upp i andra och satte press. Då såg man hur svaga Hv är i egen zon.
När man som i period 1 och 2 kryper ihop och spelar igelkottförsvar blir det slantsingling.
Igår vann Hv den.

Nästa match tycker jag Brynäs ska lossa tyglarna en aning och kliva upp på Hv.
Håller med den som sa att det vore tråkigt att fega sig ur.

Sedan var Brynäs nära vinna igår, nästan deras bästa match i kvalet, men det var nog ändå Håves tur att vinna en match.
Håve har varit det spelförande laget till stora delar av kvalet. Men du vinner ju inga matcher på mest puckinnehav.

Fortsättning följer som tur är. Får gärna gå till 7 matcher. :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-13 06:18:03
Fortsättning följer som tur är. Får gärna gå till 7 matcher. :D
Ja, gärna då med sudden också, för man vill ju får ut max av eländet :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar