Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2021-02-21 19:38:10 Känner mer och mer att vi får hålla oss kvar i shl tills mika och kempebrödern kommer hem som utlovat och lirar hem ett nytt guld till oss.
SM guld för DIF vinns genom järnkaminer, inte ett par frälsare från NHL (även om jag diggar Mika och Kempebröderna).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-21 18:29:24
Manijock skrev: 2021-02-21 18:20:04 Brukar alltid föredra svenska spelare framför utländska. Men i just detta fall om man ska jämföra Rhett med Åberg så är saken för mig självklar. Den första bidrar betydligt mer än det jag sett av Åberg. Visst 46an är en klassisk målskytt, men det grundjobb och slit som Rhett bidrar med hittar man inte hos Pontus av det jag sett.

Åberg är betydligt mer lik Holtz eller Andersson i spelartyp. Men betydligt dyrare naturligtvis.
Hade tänkt skriva precis detsamma om liknelsen Åberg/Rhett. De är i mina ögon inte ett dugg lika. Är väl bara högerfattningen de har gemensamt. :D

Förutom alla offensiva skills finns det få i laget som är så smart och stark i duellspelet som Rhett. Vilken skicklig slitvarg.
Rhett är en dröm att få behålla. Tänk att en sådan lirare spelar i DIF och man får inte ens se en jävla match på plats då, riktigt surt. Dessutom känns det trist att inte han fick möjlighet att spela inför ett kokande Hovet,det är han värd.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-21 20:05:18
EspenK skrev: 2021-02-21 19:36:54
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-21 18:29:24
Manijock skrev: 2021-02-21 18:20:04 Brukar alltid föredra svenska spelare framför utländska. Men i just detta fall om man ska jämföra Rhett med Åberg så är saken för mig självklar. Den första bidrar betydligt mer än det jag sett av Åberg. Visst 46an är en klassisk målskytt, men det grundjobb och slit som Rhett bidrar med hittar man inte hos Pontus av det jag sett.

Åberg är betydligt mer lik Holtz eller Andersson i spelartyp. Men betydligt dyrare naturligtvis.
Hade tänkt skriva precis detsamma om liknelsen Åberg/Rhett. De är i mina ögon inte ett dugg lika. Är väl bara högerfattningen de har gemensamt. :D

Förutom alla offensiva skills finns det få i laget som är så smart och stark i duellspelet som Rhett. Vilken skicklig slitvarg.
Glöm Åberg blir kaffe eller Fisk för honom.
Tror du, eller har du något att gå på?
Personligen har jag aldrig varit så förtjust över Åberg som spelare. Har däremot inte sett honom på slutet, så han kanske har utvecklat fler styrkor i spelet.
Åberg kommer nog välja Schweiz/KHL om det handlar om pengar. Jag har svårt att se han välja Frölunda eller Färjestad. Blev ju Färjestad förut för vi spelade i allsvenskan då han slog igenom.
Flyttar Åberg hem handlar det nog mycket med familj att göra och då vill han bo i Sthlm.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Vad tror vi om att plocka hem Tobias Lindberg till nästa säsong?

27 poäng på 34 matcher i Väsby och 119 utvisningsminuter på det, bådar ju väldigt gott. Jag tänker att vi behöver ha in grit när både Grewe och Hedman försvinner.
Spela fult
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

diftobbe89 skrev: 2021-02-21 22:41:30 Vad tror vi om att plocka hem Tobias Lindberg till nästa säsong?

27 poäng på 34 matcher i Väsby och 119 utvisningsminuter på det, bådar ju väldigt gott. Jag tänker att vi behöver ha in grit när både Grewe och Hedman försvinner.
Klart att hans produktion i år är lovande, men han har också ett gäng illavarslande säsonger bakom sig. Jag skulle hellre se Ludwig Blomstrand, men vore inte helt emot Tobias Lindberg som en billig lösning i fjärdelinan.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Puckey skrev: 2021-02-21 22:47:52
diftobbe89 skrev: 2021-02-21 22:41:30 Vad tror vi om att plocka hem Tobias Lindberg till nästa säsong?

27 poäng på 34 matcher i Väsby och 119 utvisningsminuter på det, bådar ju väldigt gott. Jag tänker att vi behöver ha in grit när både Grewe och Hedman försvinner.
Klart att hans produktion i år är lovande, men han har också ett gäng illavarslande säsonger bakom sig. Jag skulle hellre se Ludwig Blomstrand, men vore inte helt emot Tobias Lindberg som en billig lösning i fjärdelinan.
Ja Blomstrand skulle jag inte heller vara helt emot.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2021-02-21 22:41:30 Vad tror vi om att plocka hem Tobias Lindberg till nästa säsong?

27 poäng på 34 matcher i Väsby och 119 utvisningsminuter på det, bådar ju väldigt gott. Jag tänker att vi behöver ha in grit när både Grewe och Hedman försvinner.
Håller han för SHL-nivå? Dessutom är det nog ingen fjärdebrunkare utan en spelare som nog behöver få mycket förtroende och speltid för att vara intresserad av att gå till oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2021-02-21 23:52:55
diftobbe89 skrev: 2021-02-21 22:41:30 Vad tror vi om att plocka hem Tobias Lindberg till nästa säsong?

27 poäng på 34 matcher i Väsby och 119 utvisningsminuter på det, bådar ju väldigt gott. Jag tänker att vi behöver ha in grit när både Grewe och Hedman försvinner.
Håller han för SHL-nivå? Dessutom är det nog ingen fjärdebrunkare utan en spelare som nog behöver få mycket förtroende och speltid för att vara intresserad av att gå till oss.
Jag vet faktiskt inte, har ingen vidare koll på honom någon kanske har sett honom mer. Blomstrand däremot har jag sett endel.

Min poäng var iallafall att jag vill ha in mycket mer fysik framåt till nästa säsong då dom få som bidrar där kommer försvinna, Grewe har ju gjort det riktigt bra men borde ju vara ganska enkelt att hitta en liknande jobbig spelare för bottom-six.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Åberg verkar förlänga i Ryssland enligt hockeynews.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

mb81 skrev: 2021-02-22 09:17:14 Åberg verkar förlänga i Ryssland enligt hockeynews.
Förvånar mig inte, degen måste in och han är ju fortfarande relativt ung. Då är det bara att lasta in på Rhett.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-02-22 17:42:45
mb81 skrev: 2021-02-22 09:17:14 Åberg verkar förlänga i Ryssland enligt hockeynews.
Förvånar mig inte, degen måste in och han är ju fortfarande relativt ung. Då är det bara att lasta in på Rhett.
Några år för ung för att flytta hem egentligen. Men jag hoppades med tanke på familjesituationen som ensamstående farsa. Nu har han inte skrivit på nåt men känns väl som han gör det.
Men ett år på Rhett skulle inte vara helt fel heller.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Lyssnar på podden Sanny o Svensson där det spekuleras om Robban Ohlsson till HV med lillis Lund som sidekick o Nyman. Man tycker det är konstigt att DIF inte har kontraktet klart med Robban. Ju längre det går lutar det åt skilsmässa. Vore kräkmedel delux o se Robban dyka upp i HV :(
NÅN SOM VET NGT...
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Fyfan... Får hoppas att det slutar vid just spekulationer!!!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev: 2021-02-23 08:53:48 Lyssnar på podden Sanny o Svensson där det spekuleras om Robban Ohlsson till HV med lillis Lund som sidekick o Nyman. Man tycker det är konstigt att DIF inte har kontraktet klart med Robban. Ju längre det går lutar det åt skilsmässa. Vore kräkmedel delux o se Robban dyka upp i HV :(
NÅN SOM VET NGT...
Robban ska enligt samma podd i princip vara klar för oss också. Vi har inte gått ut med en enda förlängning än fast det säkert finns nån klar för nästa säsong också. Känns som det är mycket fokus på denna säsong just nu. Kan vara så att man vill ha hela tränartrojkan klar innan man presenterar nån också. Kan ju vara så att någon av tränarna byts ut.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-02-23 11:07:51 Robban ska enligt samma podd i princip vara klar för oss också. Vi har inte gått ut med en enda förlängning än fast det säkert finns nån klar för nästa säsong också. Känns som det är mycket fokus på denna säsong just nu. Kan vara så att man vill ha hela tränartrojkan klar innan man presenterar nån också. Kan ju vara så att någon av tränarna byts ut.
Om det är folk eller spelare som skall försvinna är det väl dumt att gå ut med något alls? Fokus för laget just nu måste vara på innevarande säsong, inte vem som blir kvar och vem som försvinner. Jag ser inget problem med om Jocke håller käften stängd tills dess att säsongen är över och summeras.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst