Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

EspenK skrev: 2021-05-01 12:26:52 Så ja!
Klaga inte nu. Vi behöver en sån spelare. Handlar om spelare som kan visa vägen.
Jag tycker att vi luktar mer och mer som ett givet bottenlag. Videll hade valt aik eller ssk om möjligheten fanns.
Var är DIF i det här laget?
Säg den glädje som varar
vincent1891
Inlägg: 16
Blev medlem: 2021-04-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vincent1891 »

Det här kan vara långdraget men drömmen som alla djurgårdare vill ha kan komma till sanning. Jag tror att Pontus Åberg kommer hem, det har spekulerats länge men det har inte direkt varit något bevis.

Jag tycks ha hittat en hint om en comeback, Pontus har spenderat sin tid i Sthlm från ca April efter att han lämnade KHL. Det kan man se på hans instagram. Sen i hans biografi har han skrivit Stockholm som att han nu ska bo där. Varför skulle han skriva " Stockholm " för att sedan lämna om någon månad för något annat KHL lag exempelvis.

Det är inte det enda, det finns en Pontus Åberg 27 år som är skriven i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Just saying att möjligheterna börjar bli större att vi får se en comeback. Kan tänka mig att han vill komma tillbaks i ett till två år för att få en nystart för att sedan komma tillbaks till antingen NHL eller KHL.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Vi fortsätter fiska för det är ju kul.

Det såldes en likadan bostad i samma hus i Februari, så det kan ju vara den och då är den nyligen köpt alltså.
Det är även i samma hus som Mantas Armalis bor.

Man får gärna välkomna Åberg på hemsidan imorgon. Vilken jävla värvning isåfall.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Riktigt,riktigt bra värvning! Jocke levererar.
vincent1891
Inlägg: 16
Blev medlem: 2021-04-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vincent1891 »

Grävde lite mer, det är Pontus Åbergs lägenhet, personnummret var att han var född 23 September och det är Pontus födelsedag och han har haft bostaden sedan Mars 2019 så antingen så har han bara den för när han ska flytta hem. Men det finns fortfarande stora förhoppningar.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

vincent1891 skrev: 2021-05-01 12:53:01 Grävde lite mer, det är Pontus Åbergs lägenhet, personnummret var att han var född 23 September och det är Pontus födelsedag och han har haft bostaden sedan Mars 2019 så antingen så har han bara den för när han ska flytta hem. Men det finns fortfarande stora förhoppningar.
Det är inte så konstigt om man har en lägenhet i Sthlm om man är här ifrån och har råd. Men hoppas att Åberg är på g också. Jag vet att man ändå snackat med varandra.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

En 35-årig gnagare som vill trappa ner i slutet på karriären. Precis vad vi behövde.
Avgå Jocke.
vincent1891
Inlägg: 16
Blev medlem: 2021-04-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vincent1891 »

När vi ändå är i samma spår så har Olle Alsing en lägenhet kvar i Stockholm, han har haft den sedan han kom hit från Leksand. Men den hinten han gav på Twitter efter vi åkte ut i april så finns det väl chans där med. Men det är såklart vanligt för en hockey spelare att ha en bostad så att när han väl kommer så behöver han inte leta ny bostad.
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Linus Videll känns helt fel på så många plan. Ålder och att han kommer från KHL. Äldre spelare från den ligan brukar ha otroligt svårt att ställa om till SHL. Desssutom förstår jag inte kontraktslängden. Det luktar fiaskovärvning lång väg. Dyr lär han också vara. Han kommer se bilden, trög och felplacerad.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Videll har ju bra stats från KHL så jag tror det blir en nyttig värvning trots hans ålder och som sagt var hem med Åberg, Vejdemo och Alsing kryddat med nån transatlant eller 2 typ Gragnani plus nån mer så kan det här bli bra
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

rikkard skrev: 2021-05-01 13:16:13 Linus Videll känns helt fel på så många plan. Ålder och att han kommer från KHL. Äldre spelare från den ligan brukar ha otroligt svårt att ställa om till SHL. Desssutom förstår jag inte kontraktslängden. Det luktar fiaskovärvning lång väg. Dyr lär han också vara. Han kommer se bilden, trög och felplacerad.
Ja, det är ju en mycket långsammare liga på så sätt. Jag vet inte hur bra Videll är på rören vid 36 års ålder.

Nä, känns inget bra detta. Det luktar nedflyttning.

Ser framför mig en panikartad presskonferens med fansen framåt december och en svettig Jocke som ska förklara sig och en Barry som försöker säga nåt klokt. Hujeda mig.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-05-01 13:26:11, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Om gaspo är positiv kring denna värvning så blir detta bra!
Ceterum censeo Solna esse delendam
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

DIF_Soldier skrev: 2021-05-01 13:24:03
rikkard skrev: 2021-05-01 13:16:13 Linus Videll känns helt fel på så många plan. Ålder och att han kommer från KHL. Äldre spelare från den ligan brukar ha otroligt svårt att ställa om till SHL. Desssutom förstår jag inte kontraktslängden. Det luktar fiaskovärvning lång väg. Dyr lär han också vara. Han kommer se bilden, trög och felplacerad.
Ja, det är ju en mycket långsammare liga på så sätt. Jag vet inte hur bra Videll är på rören vid 36 års ålder.

Nä, känns inget bra detta. Det luktar nedflyttning.

Ser framför mig en panikartad presskonferens med fansen framåt december och en svettig Jocke som ska förklara sig och en Barry som försöker säga nåt klokt. Hujeda mig.
😂
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev: 2021-05-01 13:24:03Ser framför mig en panikartad presskonferens med fansen framåt december och en svettig Jocke som ska förklara sig och en Barry som försöker säga nåt klokt. Hujeda mig.
Ni behöver ju knappt mig på forumet längre :D
Avgå Jocke.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Donkels-2.0 skrev: 2021-05-01 13:26:05 Om gaspo är positiv kring denna värvning så blir detta bra!
Hear,hear! 😉
Låst