Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Nej tack till Linus J och YES PLEASE till Ljungh om det nu skulle varit aktuellt.

Ljungh tar hem det med en omutbar KO. Linus kan fortsätta att dansa på logen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Skillnaden spelmässigt mellan Linus J och Strandberg är att Linus har bevisat att han kan vara motorn i en kedja. Det ska bli intressant hur Strandberg står sig när Dick (motorn) är borta.

Föredrar ändå Strandberg eftersom - och dessa ord har fastnat hos mig - LHO beskrev Linus Js personlighet som att den luktar unken prutt :lol:

Ljungh är självklart det bästa alternativet och stod valet mellan Ljungh och Strandberg är Ljungh det givna valet (ledsen Basse).
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Linus är bättre än Ljungh. Tyvärr gillar han kaffe mer än oss.
Men jag fullkomligt älskar vinnarskallar som honom.
Rhett är också en vinnarskalle, precis som Dick.
Nu är alla borta.

Kämpa Jocke.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

DIF_Soldier skrev: 2021-05-08 19:40:38 Skillnaden spelmässigt mellan Linus J och Strandberg är att Linus har bevisat att han kan vara motorn i en kedja. Det ska bli intressant hur Strandberg står sig när Dick (motorn) är borta.

Föredrar ändå Strandberg eftersom - och dessa ord har fastnat hos mig - LHO beskrev Linus Js personlighet som att den luktar unken prutt :lol:

Ljungh är självklart det bästa alternativet och stod valet mellan Ljungh och Strandberg är Ljungh det givna valet (ledsen Basse).
Precis så, när Dick lirade i annan kedja/var skadad var Strandberg väldigt osynlig, har aldig sett honom lira bra i annan omgivning vad jag kan minnas.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev: 2021-05-08 19:57:55
DIF_Soldier skrev: 2021-05-08 19:40:38 Skillnaden spelmässigt mellan Linus J och Strandberg är att Linus har bevisat att han kan vara motorn i en kedja. Det ska bli intressant hur Strandberg står sig när Dick (motorn) är borta.

Föredrar ändå Strandberg eftersom - och dessa ord har fastnat hos mig - LHO beskrev Linus Js personlighet som att den luktar unken prutt :lol:

Ljungh är självklart det bästa alternativet och stod valet mellan Ljungh och Strandberg är Ljungh det givna valet (ledsen Basse).
Precis så, när Dick lirade i annan kedja/var skadad var Strandberg väldigt osynlig, har aldig sett honom lira bra i annan omgivning vad jag kan minnas.
Klart man presterar bättre med bättre spelare runt sig. Dick hade det väl rätt tufft när Basse var borta också. Sen har de funkat fint tillsammans. Blev inte lika bra direkt när Haga skulle ersätta någon av de.
Jag tror säkert Basse kan funka bra tillsammans med Videll kommande säsong.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev: 2021-05-08 20:13:30
BigJ skrev: 2021-05-08 19:57:55
DIF_Soldier skrev: 2021-05-08 19:40:38 Skillnaden spelmässigt mellan Linus J och Strandberg är att Linus har bevisat att han kan vara motorn i en kedja. Det ska bli intressant hur Strandberg står sig när Dick (motorn) är borta.

Föredrar ändå Strandberg eftersom - och dessa ord har fastnat hos mig - LHO beskrev Linus Js personlighet som att den luktar unken prutt :lol:

Ljungh är självklart det bästa alternativet och stod valet mellan Ljungh och Strandberg är Ljungh det givna valet (ledsen Basse).
Precis så, när Dick lirade i annan kedja/var skadad var Strandberg väldigt osynlig, har aldig sett honom lira bra i annan omgivning vad jag kan minnas.
Klart man presterar bättre med bättre spelare runt sig. Dick hade det väl rätt tufft när Basse var borta också. Sen har de funkat fint tillsammans. Blev inte lika bra direkt när Haga skulle ersätta någon av de.
Jag tror säkert Basse kan funka bra tillsammans med Videll kommande säsong.
Såg bara en match med landslaget nu senast men man kan väl inte klaga på att medspelarna var dåliga. Tycker Strandberg även här var väldigt anonym, dock som sagt såg jag bara en match, han kanske var briljant i övriga men det har jag inte läst någonstans.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev: 2021-05-08 20:42:48
mb81 skrev: 2021-05-08 20:13:30
BigJ skrev: 2021-05-08 19:57:55
DIF_Soldier skrev: 2021-05-08 19:40:38 Skillnaden spelmässigt mellan Linus J och Strandberg är att Linus har bevisat att han kan vara motorn i en kedja. Det ska bli intressant hur Strandberg står sig när Dick (motorn) är borta.

Föredrar ändå Strandberg eftersom - och dessa ord har fastnat hos mig - LHO beskrev Linus Js personlighet som att den luktar unken prutt :lol:

Ljungh är självklart det bästa alternativet och stod valet mellan Ljungh och Strandberg är Ljungh det givna valet (ledsen Basse).
Precis så, när Dick lirade i annan kedja/var skadad var Strandberg väldigt osynlig, har aldig sett honom lira bra i annan omgivning vad jag kan minnas.
Klart man presterar bättre med bättre spelare runt sig. Dick hade det väl rätt tufft när Basse var borta också. Sen har de funkat fint tillsammans. Blev inte lika bra direkt när Haga skulle ersätta någon av de.
Jag tror säkert Basse kan funka bra tillsammans med Videll kommande säsong.
Såg bara en match med landslaget nu senast men man kan väl inte klaga på att medspelarna var dåliga. Tycker Strandberg även här var väldigt anonym, dock som sagt såg jag bara en match, han kanske var briljant i övriga men det har jag inte läst någonstans.
Ja han var klart bättre i den andra matchen där Sverige var överlägsna(men förlorade). Skulle kunna haft nån ass till där. Men dumt att avgöra det på två matcher. Han gjorde det ok i landslaget men inte mer än så och inte konstigt att man ville prova andra spelare då. Kanske lika bra att han inte dominerade i landslaget. Då skulle säkert en del KHL-klubbar få upp ögonen än mer. Det i kombination med skadan gör nog att han ändå blir kvar(hoppas iaf). Skulle han gjort runt 40 pinnar vilket han var i pace att göra så skulle han nog varit förlorad.

Jag tycker iaf Basse är en toppcenter i ligan och som fortfarande har en utvecklingskurva som går uppåt. Han har producerat bättre för varje säsong han har varit här. Jag tror och hoppas han blir vår förstacenter offensivt kommande säsong med mycket offensiva zonstarter. Han har dryga 40 poäng i sig om han får spela i ett fungerande PP också.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Tror ni att vi får se en klocka i veckan? Nu lite mer spännande än tidigare.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-05-09 11:05:31 Tror ni att vi får se en klocka i veckan? Nu lite mer spännande än tidigare.
Lite tveksam, isf lär det brinna i knutarna. Bosön i veckan och då borde borde ju alla som är klara redan vara presenterade (annars kommer det ju ut ändå).
När alla säsonger är över på båda sidor av pölen kanske det händer nåt.

Men sommaren innehåller ju även en expansionsdraft som sannolikt lär ge ringar på vattnet i AHL så det kan säkert hända att Jocke håller platser öppna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-05-09 11:17:33
mb81 skrev: 2021-05-09 11:05:31 Tror ni att vi får se en klocka i veckan? Nu lite mer spännande än tidigare.
Lite tveksam, isf lär det brinna i knutarna. Bosön i veckan och då borde borde ju alla som är klara redan vara presenterade (annars kommer det ju ut ändå).
När alla säsonger är över på båda sidor av pölen kanske det händer nåt.

Men sommaren innehåller ju även en expansionsdraft som sannolikt lär ge ringar på vattnet i AHL så det kan säkert hända att Jocke håller platser öppna.
Spelare som ligger på gränsen till NHL kan det nog ta tid för innan de bestämmer sig. Alsing och Vejdemo eller andra AHL-spelare kanske väntar in erbjudande där borta. Men lär väl tidigast bli klara efter att AHL är färdiga om 1,5 vecka plus några dagar till innan presentation. Så om de är så gott som klara lär det ändå dröja minst 2 veckor. Åberg om han är aktuell borde kunna presenteras snart. Kanske väntar på nåt erbjudande från KHL/NL men det borde bli klart rätt snart var han spelar.

Men om det ska bli en klocka i veckan så är det nog en spelare/tränare som redan nu är klar och som ansluter till bosön.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Fingertopp av Jocke att inte förlänga med Berglund eller visste man mer om karln än vad man delgav utåt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-05-09 21:05:57 Fingertopp av Jocke att inte förlänga med Berglund eller visste man mer om karln än vad man delgav utåt?
Jag tror man visste om en del. Sen tror och hoppas jag att det inte var så illa som nu.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-05-09 21:10:56
Praetori skrev: 2021-05-09 21:05:57 Fingertopp av Jocke att inte förlänga med Berglund eller visste man mer om karln än vad man delgav utåt?
Jag tror man visste om en del. Sen tror och hoppas jag att det inte var så illa som nu.
Jag har hört från initierade källor att så var fallet - nu var inte det enda anledningen till att man inte valde att gå vidare
Ceterum censeo Solna esse delendam
4-3-3
Inlägg: 25
Blev medlem: 2007-08-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av 4-3-3 »

Patrik Berglund Och nu Tom Hedberg,
Nu kan UNICEF skicka över tröjdealen till Djurgården istället.
Värderingarna stämmer inte längre med Brunsås
4-3-3
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

4-3-3 skrev: 2021-05-10 12:07:52 Patrik Berglund Och nu Tom Hedberg,
Nu kan UNICEF skicka över tröjdealen till Djurgården istället.
Värderingarna stämmer inte längre med Brunsås
Tror de försöker kopiera vårt spel från tidigare år men missförstått uttrycket våldtäktshockey. Det är INTE på det sättet!
Låst