Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DRC »

Let him eat cake...
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Spännande att det i princip verkar klart med ersättaren. Känns helt ok att Robban lämnar ändå, tycker jag.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Frankie »

SirDIFalot skrev: 2021-03-06 01:36:03 Otroligt hur folk kan motsätta sig att vi värvar en 20-åring från HockeyAllsvenskan som har typ 0.75 poäng per match. Det är dragkamp om såna spelare.

Samtidigt gnälls det när man vinner budgivningar om spelare som Gragnani, vad vill ni se egentligen?

Haha, men Hörnqvist, Crosby och Malkin och en ny "89-90-91-era" är det verkligen förmycket begärt? ;)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, Robban är (verkar vara ) en bra tränare och en fin kille, har alltid gillat hans energi.

Däremot har hans matchcoachning inte imponerat på mig, "känsla för feelingen".
Sedan det ständiga pratet om att vara framåtlutade/ta kommandot/sätta prägeln på matchen.
Borträknat 2012-2013 kan jag inte minnas att jag sett ett flatare DIF rent inställningsmässigt perioden 2019/20- 2020/21.

Självklart inte bara Robbans fel.
Men det känns naturligt att han nu vill vidare och att vi förhoppningsvis får in en ny röst (inte en gammal trött "riktig Djurgårdare")
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Tråkigt med Robban. Men tycker ändå det kan vara bra med förändring efter 5 år. Sen kan ju nog tyvärr inte Jocke erbjuda samma påse med pengar som Skellefteå som har kommunen och Boliden bakom sig. Nu får man ju hoppas att laget taggar till och håller oss kvar i SHL.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mårten »

Tackar Robban för dessa 5 år , som andra nämnt tror det kan bli bra för båda parter. Spännande med ny röst och förhoppningsvis kan vi steppa upp lite till nästa år med ny tränare och några kvalitets nyförvärv. Städa av denna säsong nu så siktar vi in oss på nästa.

Hoppsan va positiv jag va idag 🤪
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DRC skrev: 2021-03-06 11:14:55
Let him eat cake...
Tufft läge ändå, komma till ett Saik som presterar på topp.

Firma Lindström /Möller blir bara sämre för varje år.
Många russin på väg bort.

Han kan bara misslyckas kommande säsong, för Saik SKA ligga i topp enligt Sanny o gänget.
I DIF har han haft bra lag utan press på någon topplacering. I år anses exempelvis top 10 helt ok.
4 segrar kvar
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Spännande att ett nytt namn redan är på g efter Robban.

Cederqvist är bra, fint att få in lite fysik.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-06 11:51:54 Ja, Robban är (verkar vara ) en bra tränare och en fin kille, har alltid gillat hans energi.

Däremot har hans matchcoachning inte imponerat på mig, "känsla för feelingen".
Sedan det ständiga pratet om att vara framåtlutade/ta kommandot/sätta prägeln på matchen.
Borträknat 2012-2013 kan jag inte minnas att jag sett ett flatare DIF rent inställningsmässigt perioden 2019/20- 2020/21.

Självklart inte bara Robbans fel.
Men det känns naturligt att han nu vill vidare och att vi förhoppningsvis får in en ny röst (inte en gammal trött "riktig Djurgårdare")
Kan bara instämma!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Ryyyyys, vi vet vad vi hade i Robban. Min värsta mardröm är o få in en trött tidigare spelare med Jockeanknytning. Vill ha en frisk fläkt som står för nytänk o framåtanda o som har ett bra kontaktnät både i Sverige o utomlands. Är livrädd att vi får en trött värvning som nöjer sig med mellanmjölk hockey.

Kämpa Jocke o DIF...
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sauron »

Nu blir det en spännande sommar.

Re-build och mot 17.
It's the hope that kills you.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Apropå Expressens artikel. Montén har ju slagit ner bopålarna i Linköping. Känns suboptimalt. Drömmen vore ju Garpen men det kan vi nog glömma.
Ytterst ambivalent till Wikegård. Han är ju likt en själv en hockeymässig dinosaurie så även om jag gillar hans attityd och det mesta som hoppar ur käften på'n så är jag tveksam till om han skulle funka i båset.
Ja lite spännande iaf.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Boeman »

Lycka till Robban.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Oddsen på att en viss assisterande från tre kronor tar över är inte jättehöga(Ragnarsson). Jag gillar vad han står för i form av järnkamin- anda. Men sen behöver han kompletteras. Inte av Musse och Bemström dock.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Boeman skrev: 2021-03-06 13:59:41 Lycka till Robban.
Behövs inte. Har en brutal trupp nästa säsong med två förstakedjor. Det är två mer än vad han haft i DIF undantaget två månader för ett säsonger sedan när Brodda Lilja och Josef alla var hela och påslagna.
Låst