Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Praetori skrev: 2022-02-22 20:31:40
Dusinator skrev: 2022-02-22 20:30:14 Om Jokerit drar sig ur KHL, kan vi hoppas att alla kontrakt automatiskt sägs upp så plockar vi hem Holm & Norman 8) :P
Jokerit lär inte ha nån publik om de fortsätter i KHL....
Tyvärr tror jag ingen av dem ser DIF som hem längre.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

klintan85 skrev: 2022-02-22 23:00:23
Grabben från Söder skrev: 2022-02-22 17:03:43 Förstår inte upprördheten? Sören ska bänkas? Kastas för all framtid? Om det är tacket han får från supportrar efter att ha gjort en riktigt bra säsong hos oss direkt efter han var ordinarie i NHL då förstår jag att det är svårt att locka hemvändare. Marcus är för bra för den här ligan, men han verkar väldigt hemmakär. Så kanske tre år i Schweiz för att sedan vända tillbaka till Stockholm fortfarande i fullt duglig ålder.
Shl är ju bättre liga än Schweiz, det är nog mer pengarna som lockar.
Ligan som helhet är sämre men å andra sidan så kan du i princip sova hemma även när du har bortamatch, faciliteterna är toppklass och pengarna bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2022-02-23 05:37:25
Praetori skrev: 2022-02-22 20:31:40
Dusinator skrev: 2022-02-22 20:30:14 Om Jokerit drar sig ur KHL, kan vi hoppas att alla kontrakt automatiskt sägs upp så plockar vi hem Holm & Norman 8) :P
Jokerit lär inte ha nån publik om de fortsätter i KHL....
Tyvärr tror jag ingen av dem ser DIF som hem längre.
Där tror jag du har helt fel. Sedan är det möjligt att de drar till den klubb som betalar mest.
Jag tror definitivt att Holm väljer oss före Växjö om buden är detsamma.
Om han nu inte har någon flickvän därifrån och hon har andra planer?
Finns ju en hel del annat som styr än endast klubbkänsla.
Men nog är Holm en Djurgårdare.
4 segrar kvar
Jesus Kristus
Inlägg: 30
Blev medlem: 2022-02-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jesus Kristus »

Praetori skrev: 2022-02-23 08:25:19
klintan85 skrev: 2022-02-22 23:00:23
Grabben från Söder skrev: 2022-02-22 17:03:43 Förstår inte upprördheten? Sören ska bänkas? Kastas för all framtid? Om det är tacket han får från supportrar efter att ha gjort en riktigt bra säsong hos oss direkt efter han var ordinarie i NHL då förstår jag att det är svårt att locka hemvändare. Marcus är för bra för den här ligan, men han verkar väldigt hemmakär. Så kanske tre år i Schweiz för att sedan vända tillbaka till Stockholm fortfarande i fullt duglig ålder.
Shl är ju bättre liga än Schweiz, det är nog mer pengarna som lockar.
Ligan som helhet är sämre men å andra sidan så kan du i princip sova hemma även när du har bortamatch, faciliteterna är toppklass och pengarna bättre.
Helt enig. Bänka han som burit fram DIF i stort sett helt ensam ? Matas kan möjligen räknas med där .
Det vore helt galet.
Kan fatta man blir bevisen av att tappa vår överlägset bäste. Men allvarligt talat. Vad tror man. 29 år, hade kunnat stanna i NHL, mindre roll ja, men ändå, kunde spelat i KHL och allt annat än just shl och DIF. Han kommer hit och gör allt rätt. Totalt dominant. I sina bästa år. Ytterst få hade ens skänkt en tanke till spel i Shl.
Vi ska enbart vara glada för den bonus tid vi fick av Sörensen.
Men nu förväntar jag mig att han kommer tillbaka när han bryter kontraktet. OM han fortfarande har fart under skridskorna. Annars får vi in en ny Videll. Inte mycket att hänga upp.
Evigt tacksam till Sören för detta år. Utan honom hade vi inte ens haft en chans att vinna ett kvalet och ännu mindre ha chans , med lite tur, att klara oss kvar utan kval.

Spännade att se formationerna imorgon.
Jag tror inte JF vill ändra för Mycket. Han har själv varit inne på det. Det tycker jag talar för att Poirier går rakt in på Berglunds plats.
Tror hela den kedjan kan få ett lyft. Rhett Carey har extremt mycket minus i +/-. Det kan enbart bli bättre för hela den kedjan och samtidigt rör man inte om för mycket i laget. Win win..
Engsund har fått ner speltid än Berglund senaste matcherna och jag tror, med all rätt, att Fagervall rankar honom högre. Speciellt oxå med tanke på att hans kedja med Bergfors och Söderlund varit den bästa 4e vi haft under säsongen.
Ska bli jäkligt roligt och spännande imorgon på hovet.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Det hade varit roligt att se Kruger, Brodin och Sörensen tillsammans nästa säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 10:42:51
EspenK skrev: 2022-02-23 05:37:25
Praetori skrev: 2022-02-22 20:31:40
Dusinator skrev: 2022-02-22 20:30:14 Om Jokerit drar sig ur KHL, kan vi hoppas att alla kontrakt automatiskt sägs upp så plockar vi hem Holm & Norman 8) :P
Jokerit lär inte ha nån publik om de fortsätter i KHL....
Tyvärr tror jag ingen av dem ser DIF som hem längre.
Där tror jag du har helt fel. Sedan är det möjligt att de drar till den klubb som betalar mest.
Jag tror definitivt att Holm väljer oss före Växjö om buden är detsamma.
Om han nu inte har någon flickvän därifrån och hon har andra planer?
Finns ju en hel del annat som styr än endast klubbkänsla.
Men nog är Holm en Djurgårdare.
Holm är precis som Landeskog Hockeydjurgårdare och Fotbollsbajare. Fattar inte hur en promille av ett sådant tänk kan existera.
Florerade bilder på Insta för något år sedan när Holm var på Stockholmsarenan med Bajen halsduk osv.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

South_Exil skrev: 2022-02-24 07:33:04
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 10:42:51
EspenK skrev: 2022-02-23 05:37:25
Praetori skrev: 2022-02-22 20:31:40
Dusinator skrev: 2022-02-22 20:30:14 Om Jokerit drar sig ur KHL, kan vi hoppas att alla kontrakt automatiskt sägs upp så plockar vi hem Holm & Norman 8) :P
Jokerit lär inte ha nån publik om de fortsätter i KHL....
Tyvärr tror jag ingen av dem ser DIF som hem längre.
Där tror jag du har helt fel. Sedan är det möjligt att de drar till den klubb som betalar mest.
Jag tror definitivt att Holm väljer oss före Växjö om buden är detsamma.
Om han nu inte har någon flickvän därifrån och hon har andra planer?
Finns ju en hel del annat som styr än endast klubbkänsla.
Men nog är Holm en Djurgårdare.
Holm är precis som Landeskog Hockeydjurgårdare och Fotbollsbajare. Fattar inte hur en promille av ett sådant tänk kan existera.
Florerade bilder på Insta för något år sedan när Holm var på Stockholmsarenan med Bajen halsduk osv.
Låter ju plastigt.
Påstår ändå att han ser oss som val nr 1 om bara buden är detsamma.
Om nu inte vi åker ur eller att Bajen hinner gå upp i SHL. :shock:
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jesus Kristus skrev: 2022-02-23 21:30:19
Men nu förväntar jag mig att han kommer tillbaka när han bryter kontraktet. OM han fortfarande har fart under skridskorna. Annars får vi in en ny Videll. Inte mycket att hänga upp.
Evigt tacksam till Sören för detta år. Utan honom hade vi inte ens haft en chans att vinna ett kvalet och ännu mindre ha chans , med lite tur, att klara oss kvar utan kval.
En intressant detalj är att han inte skrivit ett rakt treårsavtal utan det är 1+1+1 så i princip som avtalet han slöt med DIF. Han kan lämna om det dyker upp något bättre eller om han vill hem till Stockholm.
Vi får se hur kriget i Ukraina påverkar också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1152
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-24 11:03:20
South_Exil skrev: 2022-02-24 07:33:04
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-02-23 10:42:51
EspenK skrev: 2022-02-23 05:37:25
Praetori skrev: 2022-02-22 20:31:40

Jokerit lär inte ha nån publik om de fortsätter i KHL....
Tyvärr tror jag ingen av dem ser DIF som hem längre.
Där tror jag du har helt fel. Sedan är det möjligt att de drar till den klubb som betalar mest.
Jag tror definitivt att Holm väljer oss före Växjö om buden är detsamma.
Om han nu inte har någon flickvän därifrån och hon har andra planer?
Finns ju en hel del annat som styr än endast klubbkänsla.
Men nog är Holm en Djurgårdare.
Holm är precis som Landeskog Hockeydjurgårdare och Fotbollsbajare. Fattar inte hur en promille av ett sådant tänk kan existera.
Florerade bilder på Insta för något år sedan när Holm var på Stockholmsarenan med Bajen halsduk osv.
Låter ju plastigt.
Påstår ändå att han ser oss som val nr 1 om bara buden är detsamma.
Om nu inte vi åker ur eller att Bajen hinner gå upp i SHL. :shock:
...det sista kommer inte att hända då det är större chans att Jesus återuppstår igen
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vilken jävla skitdag det här är då! Och som grädde på moset så kommer väl vi bli klara för kval idag!

Lite cyniskt at snacka silly nu men svårt att se några svenskar i KHL närmaste säsongen. Lär öppna upp rätt mycket med andra ord på spelarmarknaden. Alsing, Norman, Kempe, Holm, Hultström och Reideborn ska spela nånstans nästa år och alla lär väl inte få plats i Schweiz.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2022-02-24 13:39:13 Vilken jävla skitdag det här är då! Och som grädde på moset så kommer väl vi bli klara för kval idag!

Lite cyniskt at snacka silly nu men svårt att se några svenskar i KHL närmaste säsongen. Lär öppna upp rätt mycket med andra ord på spelarmarknaden. Alsing, Norman, Kempe, Holm, Hultström och Reideborn ska spela nånstans nästa år och alla lär väl inte få plats i Schweiz.
Ja precis när man börjat ladda upp för Hovet och match och covidskiten tagit semester och sportlovet på G så kommer ryssjävlarna och ställer till det! :evil:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Ingen Émile ikväll. Nån som vet varför? Är det pappersstrul igen så e det ju sjukt. Audette spelar för Örebro.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

gaspo skrev: 2022-02-24 17:45:32 Ingen Émile ikväll. Nån som vet varför? Är det pappersstrul igen så e det ju sjukt. Audette spelar för Örebro.
Självklart ska DIF få en långsam jävel på migrationsverket...
Jesus Kristus
Inlägg: 30
Blev medlem: 2022-02-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jesus Kristus »

Det var ju själva f.n oxå !
Vi får dras med "klass" spelaren, """""kämpen""""" från den fruktade plantskolan Almtuna, E.Berglund en match till..SUCK !!!
Spelaren som alla andra ville ha. Han får alla andra shl klubbar att darra av skräck, och avund..
Han får en div tre spelare att se speedig ut.
Kan nog vara det som avgör en jämn match ikväll.
Ofta är man inte bättre än sin sämsta, svagaste länk.
Jesus Kristus
Inlägg: 30
Blev medlem: 2022-02-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jesus Kristus »

Buford skrev: 2022-02-24 17:58:30
gaspo skrev: 2022-02-24 17:45:32 Ingen Émile ikväll. Nån som vet varför? Är det pappersstrul igen så e det ju sjukt. Audette spelar för Örebro.
Självklart ska DIF få en långsam jävel på migrationsverket...
Han kommer fel världsdel.. många andra hade redan fått medborgarskap, blivit adlad av konungen mm
Skillnad på folk o folk vettu..
Låst