Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Förstår inte upprördheten? Sören ska bänkas? Kastas för all framtid? Om det är tacket han får från supportrar efter att ha gjort en riktigt bra säsong hos oss direkt efter han var ordinarie i NHL då förstår jag att det är svårt att locka hemvändare. Marcus är för bra för den här ligan, men han verkar väldigt hemmakär. Så kanske tre år i Schweiz för att sedan vända tillbaka till Stockholm fortfarande i fullt duglig ålder.
Kenneth12
Inlägg: 1
Blev medlem: 2022-02-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Kenneth12 »

Vad tror ni om det fortsätter så som det gör med Ryssland, kanske kan gynna SHL klubbar att få in de bästa killarna från KHL till nästa säsong?
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Janzoo »

Kenneth12 skrev: 2022-02-22 17:20:08 Vad tror ni om det fortsätter så som det gör med Ryssland, kanske kan gynna SHL klubbar att få in de bästa killarna från KHL till nästa säsong?
Om det fortsätter i den här takten är jag inte säker på om vi ens spelar hockey i Sverige nästa säsong.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

Janzoo skrev: 2022-02-22 17:58:32
Kenneth12 skrev: 2022-02-22 17:20:08 Vad tror ni om det fortsätter så som det gör med Ryssland, kanske kan gynna SHL klubbar att få in de bästa killarna från KHL till nästa säsong?
Om det fortsätter i den här takten är jag inte säker på om vi ens spelar hockey i Sverige nästa säsong.
Nu ska vi inte överdriva :lol:
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Rolv skrev: 2022-02-20 17:43:33
klintan85 skrev: 2022-02-20 13:28:37 Pissigt att Wandell gick till Brynäs. Hade gärna sett honom som tredje center i DIF. En bra spelare med mycket erfarenhet och stor och stark.
Jag gillade inte att han inte fick förlängt. Men att inte ta in honom nu tycker jag var rätt. Inte läge att ge någon enegispelare av hans typ troligtvis flera veckor för att komma igång. Han har inte spelat på hela säsongen.
Dick var något annat. Det var något tidigare på säsongen, och han har skills som är betydelsefulla oavsett om dagsformen är något sämre.
Jovisst men jag tror ändå han hade varit mer nyttig än både Berglund och Engsund i ett troligt kval.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
HCCL
Inlägg: 222
Blev medlem: 2019-04-23

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av HCCL »

Glory1 skrev: 2022-02-22 12:39:50 Behövs mer pengar i SHL helt enkelt. Tillbaka till 12 lag?
Är det inte så i fotbollen (jag har ingen aning) att dom lagen som drar mer intresse får mer av tv-pengarna? Det kanske kunde vara något inom shl…
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

HCCL skrev: 2022-02-22 18:43:27
Glory1 skrev: 2022-02-22 12:39:50 Behövs mer pengar i SHL helt enkelt. Tillbaka till 12 lag?
Är det inte så i fotbollen (jag har ingen aning) att dom lagen som drar mer intresse får mer av tv-pengarna? Det kanske kunde vara något inom shl…
TV-avtalet i Allsvenskan fördelas efter tabellplacering. Delvis DIF Hockey idag hade fått ungefär hälften mot vad Skellefteå får nästa säsong om vi hade haft samma system.

Efter intresse/varumärke hade varit bättre men det kan inte införas då SHL styr sig själva. Då måste Svenska ishockeyförbundet ta över ligan.
Avskaffa tre mot tre.
Praljak
Inlägg: 45
Blev medlem: 2022-02-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praljak »

Varför detta tjat om wandell, ingen har värvat honom hittills under säsongen förrens nu så tydligen tycker resterande hockey värld att han inte är så speciellt bra
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Om Jokerit drar sig ur KHL, kan vi hoppas att alla kontrakt automatiskt sägs upp så plockar vi hem Holm & Norman 8) :P
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev: 2022-02-22 17:03:43 Förstår inte upprördheten? Sören ska bänkas? Kastas för all framtid? Om det är tacket han får från supportrar efter att ha gjort en riktigt bra säsong hos oss direkt efter han var ordinarie i NHL då förstår jag att det är svårt att locka hemvändare. Marcus är för bra för den här ligan, men han verkar väldigt hemmakär. Så kanske tre år i Schweiz för att sedan vända tillbaka till Stockholm fortfarande i fullt duglig ålder.
Nä exakt. Han kunde valt utlandet eller vilken SHL klubb som helst men valde ett nederlagstippat DIF med utlandsklausul.
Det är nästan så man undrar om de som gnäller hellre hade velat se honom i Karlstad. Nästan så man hoppas att han quotar nån gnällande dumjävel som anledning nästa gång han väljer att INTE komma hem till DIF.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev: 2022-02-22 20:30:14 Om Jokerit drar sig ur KHL, kan vi hoppas att alla kontrakt automatiskt sägs upp så plockar vi hem Holm & Norman 8) :P
Jokerit lär inte ha nån publik om de fortsätter i KHL....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av wardo »

Praetori skrev: 2022-02-22 20:31:40
Dusinator skrev: 2022-02-22 20:30:14 Om Jokerit drar sig ur KHL, kan vi hoppas att alla kontrakt automatiskt sägs upp så plockar vi hem Holm & Norman 8) :P
Jokerit lär inte ha nån publik om de fortsätter i KHL....
Mycket intressant vad som händer med Jokerit. Om dom drar sig ur Khl lär dom inte kunna erbjuda KHL-löner i sm-liiga.

Det skulle inte förvåna mig om Håkan Loobs gamla projekt om en Europaliga likt CHL är i startgroparna igen.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Grabben från Söder skrev: 2022-02-22 17:03:43 Förstår inte upprördheten? Sören ska bänkas? Kastas för all framtid? Om det är tacket han får från supportrar efter att ha gjort en riktigt bra säsong hos oss direkt efter han var ordinarie i NHL då förstår jag att det är svårt att locka hemvändare. Marcus är för bra för den här ligan, men han verkar väldigt hemmakär. Så kanske tre år i Schweiz för att sedan vända tillbaka till Stockholm fortfarande i fullt duglig ålder.
Shl är ju bättre liga än Schweiz, det är nog mer pengarna som lockar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sensei »

klintan85 skrev: 2022-02-22 23:00:23
Grabben från Söder skrev: 2022-02-22 17:03:43 Förstår inte upprördheten? Sören ska bänkas? Kastas för all framtid? Om det är tacket han får från supportrar efter att ha gjort en riktigt bra säsong hos oss direkt efter han var ordinarie i NHL då förstår jag att det är svårt att locka hemvändare. Marcus är för bra för den här ligan, men han verkar väldigt hemmakär. Så kanske tre år i Schweiz för att sedan vända tillbaka till Stockholm fortfarande i fullt duglig ålder.
Shl är ju bättre liga än Schweiz, det är nog mer pengarna som lockar.
Hur hänger det ihop menar du? Får inte riktigt ihop det med att spelarna är sämre men lönerna högre. Har dock inte sett en enda match, därav frågan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
LasseTM
Inlägg: 53
Blev medlem: 2017-10-13
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av LasseTM »

sensei skrev: 2022-02-22 23:49:24
klintan85 skrev: 2022-02-22 23:00:23
Grabben från Söder skrev: 2022-02-22 17:03:43 Förstår inte upprördheten? Sören ska bänkas? Kastas för all framtid? Om det är tacket han får från supportrar efter att ha gjort en riktigt bra säsong hos oss direkt efter han var ordinarie i NHL då förstår jag att det är svårt att locka hemvändare. Marcus är för bra för den här ligan, men han verkar väldigt hemmakär. Så kanske tre år i Schweiz för att sedan vända tillbaka till Stockholm fortfarande i fullt duglig ålder.
Shl är ju bättre liga än Schweiz, det är nog mer pengarna som lockar.
Hur hänger det ihop menar du? Får inte riktigt ihop det med att spelarna är sämre men lönerna högre. Har dock inte sett en enda match, därav frågan.
Sverige producerar bättre spelare och i Schweiz får man bara ha ett visst antal utlänningar i varje lag.
Så dom kan inte fylla hela ligan med importer vilket drar ner ligan.
Men lönerna är högre och skatten lägre även om det finns riktigt bra spelar där borta så är medelnivån lägre.
Låst