Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Jitenu skrev: 2022-02-22 12:43:02 Ett måste att upphöra med dom regisserade "citaten" som låter så magiska från alla spelare som kritar på.

Inte värda ett jävla skit.

Riv av C:et. Idag. 13:e forward. Thoresen 2.0.
Menar du att DIF i stort sett ska bänka Sören?
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Jitenu skrev: 2022-02-22 12:43:02 Ett måste att upphöra med dom regisserade "citaten" som låter så magiska från alla spelare som kritar på.

Inte värda ett jävla skit.

Riv av C:et. Idag. 13:e forward. Thoresen 2.0.
Har ju tyvärr inte råd med honom på bänken. Men ah, i det perfekta av världar hade jag gärna lyft bort honom.
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jitenu »

Buford skrev: 2022-02-22 12:47:09
Jitenu skrev: 2022-02-22 12:43:02 Ett måste att upphöra med dom regisserade "citaten" som låter så magiska från alla spelare som kritar på.

Inte värda ett jävla skit.

Riv av C:et. Idag. 13:e forward. Thoresen 2.0.
Menar du att DIF i stort sett ska bänka Sören?
Kommer ju aldrig hända, inte i den sits vi sitter.
Hade vi haft ett bättre läge däremot så hade jag krävt det. Men vem hade brytt sig om den åsikten? Precis ingen. Lika mycket som Sörensen bryr sig om kontraktslängder.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Buford skrev: 2022-02-22 12:44:50
Glory1 skrev: 2022-02-22 12:39:50 Behövs mer pengar i SHL helt enkelt. Tillbaka till 12 lag?
Alternativt fler/andra lag som kan skapa större intresse runt hockeyn (läs ajk, Modo, Hiv71, björklöven, slöddertälje).
Ja ett problem SHL har är att vi har för många lag ingen bryr sig om i ligan. Går tyvärr inte att göra så mycket åt.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Inför säsongen:
”På frågan om varför det blev just Djurgården svarar han:
– För att jag ville ha roligt igen, känna glädjen till hockey och att familjen får flytta hem o ha lite trygghet, säger Marcus Sörensen till Telgenytt.”

Trygghet i några månader sedan drar vi vidare, typ.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

SATANS SKIT! :evil:

Väntat men SATANS SKIT! :evil:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2022-02-22 13:01:23 Lite avensjuk blir man på äckliga FBK detes spelare skriver kontrakt utan klasul 7 av deras topp spelare har kontrakt utan khl klasul
Helt enkelt Stockholm har inget stt längta efter
Trängsel järva fältet och fucking pride festival får vem som helst att vilja därifrån !
Unga spelare utan familj väljer oss medan återvänder man med sin familj och vill ha trygghet plus cash väljer man småstäder. Typ som Ljungh nu och förmodligen Hultström snart. Lugna familjeliv i villor med lag som utmanar om guld varje säsong plus har högre budget än oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-02-22 13:08:16
GULD skrev: 2022-02-22 13:01:23 Lite avensjuk blir man på äckliga FBK detes spelare skriver kontrakt utan klasul 7 av deras topp spelare har kontrakt utan khl klasul
Helt enkelt Stockholm har inget stt längta efter
Trängsel järva fältet och fucking pride festival får vem som helst att vilja därifrån !
Unga spelare utan familj väljer oss medan återvänder man med sin familj och vill ha trygghet plus cash väljer man småstäder. Typ som Ljungh nu och förmodligen Hultström snart. Lugna familjeliv i villor med lag som utmanar om guld varje säsong plus har högre budget än oss.
Stämmer ju verkligen inte in på Linköping.

Kan förstå om man väljer typ Skellefteå som blivit ett topplag och alltid är, eller Färjestad.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-02-22 13:20:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1648
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Jag kan tycka att det är fel att skriva på för 4 år om man har planer att sticka. Eller gav inte Jocke något annat alternativ?

Jag fattade direkt att Sören inte kommer stanna 4 år för han är för bra för den här ligan.

Förväntat men surt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

jsson skrev: 2022-02-22 13:15:49 Jag kan tycka att det är fel att skriva på för 4 år om man har planer att sticka. Eller gav inte Jocke något annat alternativ?

Jag fattade direkt att Sören inte kommer stanna 4 år för han är för bra för den här ligan.

Förväntat men surt.
Dessa spelare vill alltid ha långt kontrakt ifall att dom får skadeproblem. Då kan dom kvittera ut sin lön i några år till oavsett.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Återigen, helt förståeligt och jag kan nog snudd på garantera att samtliga som gnäller hade gjort samma sak i Marcus situation. Att han skrev på i 4 år är väl inga konstigheter, på en direkt fråga efter att kontraktet blev signat var han väl dessutom väldigt tydlig med att han tar 1 år i taget. Underförstått; han kommer förmodligen hamna någon annanstans.
Bild
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 193
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hildi »

Rätta mig om jag har fel, men Sören skrev väl på för 1+3 eller liknande. Var rätt väntat att han sticker. Våran överlägset bästa forward den här säsongen, som jag absolut inte tycker ska hängas pga detta. Tråkigt att man går ut med det redan, men hellre att man går ut med det än att det skall florera rykten som lägger fel fokus kring laget i sitsen vi är i, samt att Sören skulle behöva ducka i varje intervju resten av säsongen..
Inte något som blivit klart över en natt, och tycker att han visade förra matchen att han är all in fortfarande den r säsongen
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Hildi skrev: 2022-02-22 13:28:38 Rätta mig om jag har fel, men Sören skrev väl på för 1+3 eller liknande. Var rätt väntat att han sticker. Våran överlägset bästa forward den här säsongen, som jag absolut inte tycker ska hängas pga detta. Tråkigt att man går ut med det redan, men hellre att man går ut med det än att det skall florera rykten som lägger fel fokus kring laget i sitsen vi är i, samt att Sören skulle behöva ducka i varje intervju resten av säsongen..
Inte något som blivit klart över en natt, och tycker att han visade förra matchen att han är all in fortfarande den r säsongen
vet inte om dom gått ut med exakt hur det var skrivet men här står det:

"– Avtalet oss sinsemellan är skrivet över de kommande fyra säsongerna. Det finns möjligheter för Marcus att under vissa förutsättningar kunna bryta avtalet i förtid för spel i utlandet, avslutar Joakim Eriksson"

https://www.difhockey.se/artikel/ryk4ak ... s-sorensen

så inte jätteförvånande att han lämnar men ett stort avbräck då han varit en riktigt klasspelare. Det här ä inte nått som blev påkommet igår utan har tisslats om en längre stund. förmodligen därför dom går ut med det nu för att det inte ska bli några spekulationer. Sören har levererat sen 1a dag och kommer med största sannolikhet att fortsätta göra det säsongen ut
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Vi ska vara glada att spelare som Sörensen ger oss ett år i sin prime. Han kunde gått till KHL eller Schweiz direkt.
Avgå Jocke.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av wardo »

B.I.B.A skrev: 2022-02-22 13:50:32 Vi ska vara glada att spelare som Sörensen ger oss ett år i sin prime. Han kunde gått till KHL eller Schweiz direkt.
Inne på din linje också. Jag kommer ihåg intervjun han gjorde i hockeytutto direkt efter han presenterats och där sa han att ” vi får se efter säsongen vart jag spelar”.
Låst