SHL: Övriga lag

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

SHL: Övriga lag

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev: 2021-05-13 14:17:52
Buford skrev: 2021-05-13 10:51:25
Praetori skrev: 2021-05-12 21:01:56 Då får man gratulera Timrå till avancemang.
Väl spelat. Jag hade hellre sett Björklöven men sportsligt i år är det inget inget snack.
Trist, ett totalt intetsägande lag och inget vi vinner på att ha i SHL! Som vanligt håller dom inte och åker förmodligen ut lika fort.
Timrå har ju 10ggr mer tillväxtkapital i egen verksamhet än tex Växjö. Fick jag välja skulle jag byta de två lagen rakt av. Det är väl deras syn på bortasupportar som skaver lite men annars är det ju ett klassiskt lag och viktigt för Södra Norrland som inte alls identifierar sig med Brynäs eller Västerbotten/Norrbotten.

Björklöven hade ju varit bättre (derbykvarten mellan Luleå och Skellefteå visade vad norrlandsderbyn kan tillföra SHL) och jag tycker fortfarande att det är lite skandal att Coronan hindrade uppflyttning förra säsongen men sportsligt var Timrå klart bättre.
Buren är väl ett resultat av kraven SHL snurrade runt med ett tag innan de tog ett kliv tillbaka från de värsta absurditeterna? Men ja, man är ju inte sugen på en bortaresa till Timrå direkt..
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL: Övriga lag

Inlägg av Frankie »

Puckey skrev: 2021-05-13 19:26:21
Praetori skrev: 2021-05-13 14:17:52
Buford skrev: 2021-05-13 10:51:25
Praetori skrev: 2021-05-12 21:01:56 Då får man gratulera Timrå till avancemang.
Väl spelat. Jag hade hellre sett Björklöven men sportsligt i år är det inget inget snack.
Trist, ett totalt intetsägande lag och inget vi vinner på att ha i SHL! Som vanligt håller dom inte och åker förmodligen ut lika fort.
Timrå har ju 10ggr mer tillväxtkapital i egen verksamhet än tex Växjö. Fick jag välja skulle jag byta de två lagen rakt av. Det är väl deras syn på bortasupportar som skaver lite men annars är det ju ett klassiskt lag och viktigt för Södra Norrland som inte alls identifierar sig med Brynäs eller Västerbotten/Norrbotten.

Björklöven hade ju varit bättre (derbykvarten mellan Luleå och Skellefteå visade vad norrlandsderbyn kan tillföra SHL) och jag tycker fortfarande att det är lite skandal att Coronan hindrade uppflyttning förra säsongen men sportsligt var Timrå klart bättre.
Buren är väl ett resultat av kraven SHL snurrade runt med ett tag innan de tog ett kliv tillbaka från de värsta absurditeterna? Men ja, man är ju inte sugen på en bortaresa till Timrå direkt..
Umeå hade varit en bättre bortatrip.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL: Övriga lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade såklart hellre sett Löven än tråkiga Timrå.

Men än en gång satte Corona stopp för umeålaget.

Hemskt att läsa om Dellert som fick ligga inne på IVA.
supreme
Inlägg: 483
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

SHL: Övriga lag

Inlägg av supreme »

Så, Oskarshamn kommun "chockhöjer" hyran för Be-Ge Hockey Center från 1,2 milj kr till 2,8 milj kr per år.
För Oskarshamns klubbdirektör, Johan Göransson är det hela helt orimligt.
– Det stämmer att vi precis fått oss till livs att kommunen avser höja hyran för oss till helt orimliga nivåer. Det är inget vi klarar av, det är helt orimligt. Vi kommer fortsätta ha samtal och dialog med kommunen.
Jag förstår att det är en kraftig procentuell höjning, men 2,8 milj per år känns otroligt billigt!
Är det nån som har koll på vad vi betalar per år för Hovet?
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

SHL: Övriga lag

Inlägg av Vikas »

supreme skrev: 2023-05-23 11:33:54 Så, Oskarshamn kommun "chockhöjer" hyran för Be-Ge Hockey Center från 1,2 milj kr till 2,8 milj kr per år.
För Oskarshamns klubbdirektör, Johan Göransson är det hela helt orimligt.
– Det stämmer att vi precis fått oss till livs att kommunen avser höja hyran för oss till helt orimliga nivåer. Det är inget vi klarar av, det är helt orimligt. Vi kommer fortsätta ha samtal och dialog med kommunen.
Jag förstår att det är en kraftig procentuell höjning, men 2,8 milj per år känns otroligt billigt!
Är det nån som har koll på vad vi betalar per år för Hovet?
Det är löjligt billigt. Att gå ut och påstå att de "inte klarar av det" är bara pinsamt.

Är väl typ vad vi betalar i hyra på 2 veckor - har för mig att vi behövde sälja typ 3000 per match för att gå plus minus noll. Och då har vi inget från försäljning, heller.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL: Övriga lag

Inlägg av daaviid »

Då har det startat, värvning från KHL till SHL. Får se hur många lag som börjar titta åt det hållet nu.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lamnar-khl
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev: 2023-08-21 17:38:57 Då har det startat, värvning från KHL till SHL. Får se hur många lag som börjar titta åt det hållet nu.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lamnar-khl
Lyckligtvis var det en bajsbomb som exploderade i ansiktet på SAIK.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL: Övriga lag

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2023-09-11 14:17:17
daaviid skrev: 2023-08-21 17:38:57 Då har det startat, värvning från KHL till SHL. Får se hur många lag som börjar titta åt det hållet nu.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lamnar-khl
Lyckligtvis var det en bajsbomb som exploderade i ansiktet på SAIK.
...vidrigheternas vidrigheter från Karlstad är ju helt i avsaknad av moral så dom är en lågoddsare
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL: Övriga lag

Inlägg av Buford »

Fan vad ont det gör att se Lindbom i kaffe-dräkten, dessutom gör succé direkt!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL: Övriga lag

Inlägg av diftobbe89 »

Längesen jag såg en så fantastiskt dålig målvakt som Jesper Myrenberg. Ta för guds skull aldrig tillbaka honom bara för att han råkar tillhöra ligan över våran.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2023-09-21 20:21:59 Längesen jag såg en så fantastiskt dålig målvakt som Jesper Myrenberg. Ta för guds skull aldrig tillbaka honom bara för att han råkar tillhöra ligan över våran.
Inte för att vara elak men då är du fan blind. Det finns otroliga uppsidor hos Myran som Mikko skulle kunna göra underverk med om de fått chansen.
Grunderna finns absolut där och alla förkunskaper talar för att det kan bli en topp-5 SHL keeper av Myran (eller bättre) med lite arbete.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL: Övriga lag

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2023-09-24 21:15:40
diftobbe89 skrev: 2023-09-21 20:21:59 Längesen jag såg en så fantastiskt dålig målvakt som Jesper Myrenberg. Ta för guds skull aldrig tillbaka honom bara för att han råkar tillhöra ligan över våran.
Inte för att vara elak men då är du fan blind. Det finns otroliga uppsidor hos Myran som Mikko skulle kunna göra underverk med om de fått chansen.
Grunderna finns absolut där och alla förkunskaper talar för att det kan bli en topp-5 SHL keeper av Myran (eller bättre) med lite arbete.
Haha :D

Jag ska erkänna att jag inte följt honom svinmycket jag såg denna matchen när jag kommenterade och hade i färskt minne när han var hos oss och blev utbytt mot MoDo. Skitdålig och otrygg i kassen. Han känns mer lämpad för allsvenskan som första eller andra keeper.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL: Övriga lag

Inlägg av Mattias_87 »

Som vanligt är bottenstriden i SHL mer intressant än toppstriden. Nu får vi verkligen hoppas att det är Oskarshamn som åker ur och inte Leksand eller HV71 för då har vi noll chans att gå upp nästa säsong igen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL: Övriga lag

Inlägg av Mattias_87 »

Haha HV71 torskar med 0-8 på hemmais mot Malmö.

Lite skadeglädje får man ha.
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan
Inlägg: 591
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

SHL: Övriga lag

Inlägg av Per-Allan »

Gillade ändå att publiken agerade som de gjorde när Malmö sköljde över HV.

Blir det liknande incidenter på onsdag, risken finns för scener som förr när det spelades inomhusfotboll på både Hovet och framförallt på Globen.
Och hur kommer vår styrelse då reagera.
Avsky mot egna supportrar och ett nytt styrelse supporterkrig?
Sparka tränare?
Sparka inkompetenta styrelseledamöter?
Eller lever de kvar med minnen från fornstora dagar och bara blundar för dagens verklighet?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Skriv svar