SHL: Övriga lag

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL: Övriga lag

Inlägg av Mattias_87 »

captcash skrev: 2024-04-29 20:51:57 Kul för Robban, förtjänade han! Synd han var för dålig coach för att leda oss så han fick sparken...
Vet vi vad som faktiskt gäller där? Ville Robban vara kvar eller ville vi inte ha honom? Finns ju två sidor av den där historien...

Katastrof om han ville vara kvar.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL: Övriga lag

Inlägg av Donkels-3.0 »

Mattias_87 skrev: 2024-04-29 20:53:10
captcash skrev: 2024-04-29 20:51:57 Kul för Robban, förtjänade han! Synd han var för dålig coach för att leda oss så han fick sparken...
Vet vi vad som faktiskt gäller där? Ville Robban vara kvar eller ville vi inte ha honom? Finns ju två sidor av den där historien...

Katastrof om han ville vara kvar.
Jocke "the manglomaniac" ville inte ha kvar honom det har jag hört från folk som är bekanta med Robban
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL: Övriga lag

Inlägg av Andspe »

Donkels-3.0 skrev: 2024-04-29 21:00:37
Mattias_87 skrev: 2024-04-29 20:53:10
captcash skrev: 2024-04-29 20:51:57 Kul för Robban, förtjänade han! Synd han var för dålig coach för att leda oss så han fick sparken...
Vet vi vad som faktiskt gäller där? Ville Robban vara kvar eller ville vi inte ha honom? Finns ju två sidor av den där historien...

Katastrof om han ville vara kvar.
Jocke "the manglomaniac" ville inte ha kvar honom det har jag hört från folk som är bekanta med Robban
Var väl en lönegrej. JE pressade för längre lön och när de inte kunde mötas så sa JE nej tack. Sen kändes det väl kanske inte som att Robban trivdes sådär jättebra. Vad jag hört så var JE lite för involverad i hur vi skulle spela etc.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7185
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL: Övriga lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

captcash skrev: 2024-04-29 20:51:57 Kul för Robban, förtjänade han! Synd han var för dålig coach för att leda oss så han fick sparken...
Sedan, Skellefteå är så långt ifrån beroende av en förstetränare som det möjligen går att vara på toppnivå.

Verkar inte spela minsta roll vem de tar in så blir det bra.
Gäller samma för nyförvärv.
Stabilaste föreningen i ligan, en urstark organisation. Står inte och faller med vare sig enstaka spelare eller ledare.

Tappade Pudas i slutspelet, spelade ingen större roll.

Avundsjuk deluxe.

Men visst, kul för Robban. Men jag tror Honken skulle kunnat ta över till nästa år och de skulle vara ett topplag igen.
Just i år stod stjärnorna rätt och FBK och Växjö hade mindre lyckade slutspel, så då passade de på då de år efter år tillhör top 4.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar