Vem ska vi helst förlänga med?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vem ska vi helst förlänga med?

Omröstningen slutade 2021-01-29 18:01:27

Marcus Högström
3
5%
Simon Johansson
2
4%
Tom Nilsson
20
35%
Robin Norell
0
Inga röster
Jesper Pettersson
3
5%
Dick Axelsson
10
18%
Niclas Bergfors
0
Inga röster
Oscar Bjerselius
0
Inga röster
Henrik Eriksson
6
11%
Albin Grewe
0
Inga röster
Michael Haga
0
Inga röster
Rhett Rakhshani
11
19%
Tom Wandell
1
2%
Manuel Ågren
0
Inga röster
Kalle Östman
1
2%
 
Antal röster: 57

Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av diftobbe89 »

mb81: För en som jag som inte har koll på siffror i minsta detalj, har Jeppe bra siffror där eller hur brukar han ligga? För han har fan varit extremt duktig i år, det är iallafall vad jag tycker. Han har dessutom gjort mer poäng än Josefson :lol: lite komiskt.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev: 2021-01-25 19:32:30 mb81: För en som jag som inte har koll på siffror i minsta detalj, har Jeppe bra siffror där eller hur brukar han ligga? För han har fan varit extremt duktig i år, det är iallafall vad jag tycker. Han har dessutom gjort mer poäng än Josefson :lol: lite komiskt.
Jeppe har faktiskt ofta rätt bra siffror om man kollar på corsi .Även andra siffror ser riktigt bra ut denna säsong. Ifjol så fick han väl lite väl mycket skit men gjorde också lite för många grova misstag. I år har han väl slipat bort det samtidigt som han fått riktigt bra utdelning i poäng också. Sen har han en hög skottprocent så att förvänta sig att Jeppe alltid ska producera så här är nog att hoppas på för mycket.

Jag är väldigt glad iaf för Jeppe och att han fått upprättelse på forumet. Det är fint när folk omvärderar spelare som förtjänar det!

Jag hade Jeppe som tvåa i de jag vill förlänga med.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev: 2021-01-25 19:51:27
diftobbe89 skrev: 2021-01-25 19:32:30 mb81: För en som jag som inte har koll på siffror i minsta detalj, har Jeppe bra siffror där eller hur brukar han ligga? För han har fan varit extremt duktig i år, det är iallafall vad jag tycker. Han har dessutom gjort mer poäng än Josefson :lol: lite komiskt.
Jeppe har faktiskt ofta rätt bra siffror om man kollar på corsi .Även andra siffror ser riktigt bra ut denna säsong. Ifjol så fick han väl lite väl mycket skit men gjorde också lite för många grova misstag. I år har han väl slipat bort det samtidigt som han fått riktigt bra utdelning i poäng också. Sen har han en hög skottprocent så att förvänta sig att Jeppe alltid ska producera så här är nog att hoppas på för mycket.

Jag är väldigt glad iaf för Jeppe och att han fått upprättelse på forumet. Det är fint när folk omvärderar spelare som förtjänar det!

Jag hade Jeppe som tvåa i de jag vill förlänga med.
Tack. Ja jag håller med, riktigt kul för Jesper.
Spela fult
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag kan säga vem vi helst inte ska förlänga med - Musse!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Hawk »

Jeppe P!

Och sen min favorit bland backarna Tom Nilsson!

Rhett kommer vi nog aldrig få behålla om han inte får en lekkamrat typ Lasch.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av DIF_Soldier »

Som tur är behöver inte DIF förhålla sig till lågstadiefrågan "om du bara fick välja EN...?"

Tom är prio ett, men även Högström. Han har varit med sen "Nya DIF" och en sån kulturbärare förtjänar en andra chans. Säker på att Jocke inte tänker snävt på den punkten.
Säg den glädje som varar
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Grabben från Söder »

Om man går igenom alla spelarna. Norell och Haga ska inte förlängas med. SJ är svårt, om vi får honom till en billig peng är det värt att en säsong till hoppas på att han ska få det där genombrottet. Ågren är lite av en besvikelse, om han går med på att få en lön som en tredjelina spelare, men annars nej. Wandell, Bergfors och Dick är svåra. Alla är väldigt viktiga, men alla blir äldre och tar en plats för en ung lovande spelare. Förhoppningsvis kan Berget och Wandell gå med på att gå ner i lön och Dick spelar under sitt värde och är motiverat en säsong till. Högström är inte värd sin höga lön, spelar han för typ 150k är han värd att ha kvar. Tom, JP, Hank, Grewe och Bjerselius och Östman är självklara. Rhett kommer inte förlänga, han går dit pengarna finns och det är inte hos oss.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1387
Blev medlem: 2021-01-22

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Exile »

Ska dela in spelarena 3 kategorier:

Förlängning

Tom Nilsson
Jesper P
Dicken
Henrik Eriksson
Ågren

Förlängning till rätt pris

Högström
Bergfors
Grewe
Rakhshani
Wandell
Östman

Hejdå

Haga
Simon J
Norell

Bjerselius har jag inte riktigt bildat mig en uppfattning om.

Det är dock minst lika viktigt att vi byter ut assisterande-tränare, kanske till och med huvudtränare om rätt erbjudande dyker upp.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Buford »

Ja, nu börjar jag ledsna på staben! Robban och hans undersåtar klarar inte av att leda ett lag i spillror. Som det ser ut nu så saknar man Säcken, han kunde samla ihop laget och spela efter förutsättningarna och material. Robban kör envist på med något som inte funkar med detta lag.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1387
Blev medlem: 2021-01-22

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Exile »

Buford skrev: 2021-01-26 21:18:45 Ja, nu börjar jag ledsna på staben! Robban och hans undersåtar klarar inte av att leda ett lag i spillror. Som det ser ut nu så saknar man Säcken, han kunde samla ihop laget och spela efter förutsättningarna och material. Robban kör envist på med något som inte funkar med detta lag.
Ja, håller med, tyvärr är många fans och många i ledningen helt bestämda i att människor i ledarposition måste ha bakgrund i klubben. Kör man med den filosofin så är inte urvalet särskilt stort för tillfället, den enda jag kommer på är Ragge.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av EspenK »

Exile skrev: 2021-01-26 21:29:39 [quote=Buford post_id=467265 time=<a href="tel:1611692325">1611692325</a> user_id=5627]
Ja, nu börjar jag ledsna på staben! Robban och hans undersåtar klarar inte av att leda ett lag i spillror. Som det ser ut nu så saknar man Säcken, han kunde samla ihop laget och spela efter förutsättningarna och material. Robban kör envist på med något som inte funkar med detta lag.
Ja, håller med, tyvärr är många fans och många i ledningen helt bestämda i att människor i ledarposition måste ha bakgrund i klubben. Kör man med den filosofin så är inte urvalet särskilt stort för tillfället, den enda jag kommer på är Ragge.
[/quote]

Jag har tjatat om Ragge i ett halvår nu. Ofattbart att han inte är tillfrågad. Bemström är ju ingen backcoach. Han är en decent juniscoach. Bygg spelet bakifrån! Går inte att vinna när man släpper in så sjukt lätta mål.
Hovetforalltid
Inlägg: 1
Blev medlem: 2021-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Hovetforalltid »

En intressant poäng att ta med sig här är deras underliggande statistik. Sett till Corsi är Bergfors bäst i Djurgården och Rhett tvåa. Dick är långt ner (12:e plats).Sen är givetvis inte Corsi allt men ger en fingervisning om en spelare.

Men oavsett vilka de förlänger med är det bra att Djurgården har så många på utgående kontrakt. Lär kunna skruva ner mångas löner i följderna av Corona nu. Värre för de lagen som sitter på många långa och dyra kontrakt.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Donkels-2.0 »

Skulle vilja ha en tråd där vi diskuterar vilka vi absolut inte ska förlänga med - listan kan göras lång...
Ceterum censeo Solna esse delendam
johnsen
Inlägg: 24
Blev medlem: 2021-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av johnsen »

Change me mind..
Hank duger inte i shl. Tycker själv att det enda han gör är att åka mot droppuckar som alla ser att han inte kommer hinna och absolut inte stressar motståndarlaget.
Visst, nån gång får han ju till en tackling i just detta scenario. Alla pratar om kulturbärare och järnkamin och det köper jag mycket av, men räcker det?
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av BigJ »

johnsen skrev: 2021-01-27 20:57:36 Change me mind..
Hank duger inte i shl. Tycker själv att det enda han gör är att åka mot droppuckar som alla ser att han inte kommer hinna och absolut inte stressar motståndarlaget.
Visst, nån gång får han ju till en tackling i just detta scenario. Alla pratar om kulturbärare och järnkamin och det köper jag mycket av, men räcker det?
Tänk så olika man kan tycka. Senast i förra matchen vann Hank just en sådan "omöjlig" puck där han tacklade hv spelaren och Haga kunde fiska upp pucken och servera Norell till 3-3 eller vad nu var. Hade fler kört som Hank hade vi varit betydligt högre upp.
Skriv svar