SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Intressant från Axelsson:

”Vi måste våga tro att vi är bra, vi måste våga spela”

Exakt, fram med kaxigheten, särskilt på bortaplan. Bort med den mesiga mentaliteten.
Vi skulle behöva mer Dick i laget. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Praetori »

Hur love-bombar vi Högga bäst så att han fattar att apberget/ståplats/Sofia mfl fortfarande finns där?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Mattias_87 »

Skönt att höra att Dick anser att han är för bra för att lägga av.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Praetori »

Nu börjar hockeymedia spåra och säga Luleå DIF i final.
Konstigt nog är jag inte överraskad och håller dessutom med dem.
Inte helt otänkbart att det blir så framåt vår/sommar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Manijock »

Dick Axelsson är det finaste vi har. Det finaste vi tamefan har haft! Bäst på isen nästan varje match och så jävla mycket samklang i vad DIF är för mig. Hela karljäveln skriker Djurgården. Både på isen och vid sidan av. Varje ord i intervjun. Kaxigheten framförallt. Allt är lite finare, lite bättre. Han ska spela hos oss fram till kroppen inte klarar av det. Ingen diskussion. Löser inte Jocke det så kan han fara och flyga


Matchen då? Jaa det är precis som vanligt. Bra målvakter! Bra anfallsspel. I egen zon är det fortsatt katastrofala dalar varvat med en del toppar. Högström, Ekberg och Simon är fruktansvärda att åskåda. Tom Nilsson dominerar, med JP och Norell som tar rygg. Bra match av förstalinan äntligen. Framförallt i tredje. Kul med lite avlastning från Dick/Basse/Bergfors.
Senast redigerad av Manijock den 2020-12-30 22:11:44, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Donkels-2.0 »

På tal om usla kommentatorer håller jag nog Åke Unger som den överlägset sämsta, smörigaste och mest okunniga kommentatorn som härjar i dagsläget håller ren och skär Arne Häger klass och det är inget bra betyg om jag får råda!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Manijock »

Donkels-2.0 skrev:På tal om usla kommentatorer håller jag nog Åke Unger som den överlägset sämsta, smörigaste och mest okunniga kommentatorn som härjar i dagsläget håller ren och skär Arne Häger klass och det är inget bra betyg om jag får råda!
Lena och Edlund är nog ändå värst för mig. Den senare är lika passé som Arne var. Lena könskvotering är fullständigt snett. Som om Steve Wonder skulle jobba på Securitas.

Finns duktiga tjejer absolut, men de placeras konstigt nog alltid vid sidlinjen eller i studion.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Dick Axelsson är det finaste vi har. Det finaste vi tamefan har haft! Bäst på isen nästan varje match och så jävla mycket samklang i vad DIF är för mig.
Dick representerar bland det bästa med Svensk hockey. Grym på isen och dessutom en intressemagnet i intervjuer och utanför planen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Eriksson »

Manijock skrev:
Donkels-2.0 skrev:På tal om usla kommentatorer håller jag nog Åke Unger som den överlägset sämsta, smörigaste och mest okunniga kommentatorn som härjar i dagsläget håller ren och skär Arne Häger klass och det är inget bra betyg om jag får råda!
Lena och Edlund är nog ändå värst för mig. Den senare är lika passé som Arne var. Lena könskvotering är fullständigt snett. Som om Steve Wonder skulle jobba på Securitas.

Finns duktiga tjejer absolut, men de placeras konstigt nog alltid vid sidlinjen eller i studion.
Kan tycka överlag att Lena är kunnig, men fan jag klarar inte av hennes röstläge, låter som hon har en korv på tvären sittandes på toa blå i ansiktet av allt klämmande.

Favoriten är ändå Patrik Westberg som får en tekning att låta mer spännande än VM finalen sista straff mellan Kanada och Sverige
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av #10 »

daaviid skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:Släpp kommentatorerna nu. Kollar ni på när DIF lirar hockey för att höra kommentatorerna på tv eller motståndarklacken (under ett normalt år) eller för att se DIF lira hockey?

Höggas intervju var för övrigt något i hästväg. Där har ni en järnkamin ut i fingerspetsarna. Han lider mentalt av att djurgårdspubliken inte är på plats och är öppen med det. Synd att föreningen inte skapat förutsättningar, för de tiotusentals supportrar som kollar, att ingjuta det stöd som våra spelare förtjänar.
Håller med, är ni så lättkränkta? Röstar säkert FI oxå, lyssnade på vårat 3-2 mål, nog fan var hon lika exalterad som när lapparna gjorde mål.
Jo men visst. Antar att du äter gul snö också?
Brukar avstå det, är inte i kiss och bajsåldern
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av daaviid »

#10 skrev:
daaviid skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:Släpp kommentatorerna nu. Kollar ni på när DIF lirar hockey för att höra kommentatorerna på tv eller motståndarklacken (under ett normalt år) eller för att se DIF lira hockey?

Höggas intervju var för övrigt något i hästväg. Där har ni en järnkamin ut i fingerspetsarna. Han lider mentalt av att djurgårdspubliken inte är på plats och är öppen med det. Synd att föreningen inte skapat förutsättningar, för de tiotusentals supportrar som kollar, att ingjuta det stöd som våra spelare förtjänar.
Håller med, är ni så lättkränkta? Röstar säkert FI oxå, lyssnade på vårat 3-2 mål, nog fan var hon lika exalterad som när lapparna gjorde mål.
Jo men visst. Antar att du äter gul snö också?
Brukar avstå det, är inte i kiss och bajsåldern
Det är ju precis det du är.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av Erik af Sibirien »

daaviid skrev:
#10 skrev:
daaviid skrev:
#10 skrev:
Praetori skrev:Släpp kommentatorerna nu. Kollar ni på när DIF lirar hockey för att höra kommentatorerna på tv eller motståndarklacken (under ett normalt år) eller för att se DIF lira hockey?

Höggas intervju var för övrigt något i hästväg. Där har ni en järnkamin ut i fingerspetsarna. Han lider mentalt av att djurgårdspubliken inte är på plats och är öppen med det. Synd att föreningen inte skapat förutsättningar, för de tiotusentals supportrar som kollar, att ingjuta det stöd som våra spelare förtjänar.
Håller med, är ni så lättkränkta? Röstar säkert FI oxå, lyssnade på vårat 3-2 mål, nog fan var hon lika exalterad som när lapparna gjorde mål.
Jo men visst. Antar att du äter gul snö också?
Brukar avstå det, är inte i kiss och bajsåldern
Det är ju precis det du är.
Där fick han!
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 30/12 - 2020

Inlägg av daaviid »

Erik af Sibirien skrev:
Där fick han!
Absolut.
Skriv svar