Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:https://sports.theonion.com/washington- ... 1819575691

Roligt. Hoppas Frölunda byter till Göteborg Indians.
Visst var det Beatrice Ask som källhänvisade till The Onion för ett par år sen? :lol:
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2332
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Detblir3poäng skrev:Dom kanske bara skulle byta stereotyp. Kanske Frölunda mexicans och att man bara byter den barska indianen mot en barsk mexikan med sombrero..... Hade varit riktigt roligt att se media när dom presenterat den!!!!
Hahahaaa... Topplocket hade flugit av på hela pk-etablisemanget :lol:
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:https://sports.theonion.com/washington- ... 1819575691

Roligt. Hoppas Frölunda byter till Göteborg Indians.
Visst var det Beatrice Ask som källhänvisade till The Onion för ett par år sen? :lol:
Ja eller om det var någon annan satirsajt. Fullblodsgalningen Ask trodde att 37(jag googlade) personer dog första dagen gräs legaliserades i Colorado.

Känner dock vi börjar komma en bra bit från trådens ämne.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Bara jag som undrar när vi ska börja få några domslut med oss? Tråkigt när säsong efter säsong ser likadan ut. Inte en match vi får spela mer PP än Boxplay.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:Bara jag som undrar när vi ska börja få några domslut med oss? Tråkigt när säsong efter säsong ser likadan ut. Inte en match vi får spela mer PP än Boxplay.
Vi hade 4 BP, Leksand 2. Förra matchen hade vi 4, HV 5. Innan dess hade vi 3 och LCH 4.
Det är inte katastrof jämfört med hur det ser ut för andra lag men vi borde inte ligga på mer än 2-3st i snitt kan man tycka.

35st 2min utv har vi dragit på oss på 8 matcher. Luleå och Färjestad har dragit på sig 42 resp 44.
Vi har spelat 1h 2min i BP medan Luleå tex är uppe i 1h 25min BP.

Det är våra matchstraff och tillhörande femmor som stuckit ut vilket gör att vi toppar på 90min effektiv utvisningstid på 8 matcher (i verkligheten blir det mer). Räknar man in dubblar och 4v4 osv landar det i att vi spelat BP i dryga 1/8 av all tid på isen (alltså lite mer än en hel match i BP). Det är förmodligen så man är riggad mentalt att man känner av motståndet men vi är inte negativt särbehandlade av domarkåren så här långt. Utvisningarna kommer bara i FEL tillfällen.

De enda lag som känns straffade i underkant är Frölunda och Malmö. Malmö för att de kommer undan med en hel del trots att de hamnar på efterkälken och Frölunda för att de får med sig en hel del och därmed får groteskt mycket tid i PP.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Dusinator »

Jahapp, blir det inställt torsdag nu eller?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -protokoll
DIFLuWi
Inlägg: 2517
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av DIFLuWi »

Men fyfan ställ in hela säsongen...

Känner att om matcher ska skjutas upp, spelare ställas av, ingen publik, inga pengar...?
Vad betyder egentligen den här säsongen?
Hur länge kan matcher skjutas upp? Vad händer när man måste skjuta upp alla matcher?

Nej, jag vill såklart att det ska spelas och jag vill ju se hockey, men ska det bli buskis av skiten kan det lika gärna va.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Fy vad trist med ett utbrott i truppen. Bör bli inställt imorgon, minst. Men hockeyn har ju inte så mycket tomma datum i luckan för att ta igen för många matcher.

Landslagen borde verkligen ställa in i år.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Skidlöparn »

Mattias_87 skrev:Fy vad trist med ett utbrott i truppen. Bör bli inställt imorgon, minst. Men hockeyn har ju inte så mycket tomma datum i luckan för att ta igen för många matcher.

Landslagen borde verkligen ställa in i år.
Ja, landslagssamlingarna borde verkligen ställas in i år. Förutsätter att man kör klubblagssäsongen för överlevnaden, men landslagsturneringarna fyller minimalt med syfte när det ändå inte är VM eller liknande.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Vikas »

Enligt Robban verkar det inte vara på tapeten att skjuta upp matchen immorn, vilket känns helt fel för mig.

Ska andra lag skjuta upp matcher pga smitta istället för att spela juniorer så ska vi göra samma sak.

Dels för att minska smittorisk men också för att varenda poäng är livsviktig. Vi har tillräcklig heder så det räcker och blir över.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Dusinator »

Vikas skrev:Enligt Robban verkar det inte vara på tapeten att skjuta upp matchen immorn, vilket känns helt fel för mig.

Ska andra lag skjuta upp matcher pga smitta istället för att spela juniorer så ska vi göra samma sak.

Dels för att minska smittorisk men också för att varenda poäng är livsviktig. Vi har tillräcklig heder så det räcker och blir över.
Det bör väl dessutom inte vara något som enskilda föreningar bestämmer? Det måste väl finnas en praxis hur det ska hanteras...väl...?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Skidlöparn »

Dusinator skrev:
Vikas skrev:Enligt Robban verkar det inte vara på tapeten att skjuta upp matchen immorn, vilket känns helt fel för mig.

Ska andra lag skjuta upp matcher pga smitta istället för att spela juniorer så ska vi göra samma sak.

Dels för att minska smittorisk men också för att varenda poäng är livsviktig. Vi har tillräcklig heder så det räcker och blir över.
Det bör väl dessutom inte vara något som enskilda föreningar bestämmer? Det måste väl finnas en praxis hur det ska hanteras...väl...?
Exakt, det ska någon annan än föreningarna bestämma. Otroligt konstigt läge om varje enskild klubb får välja om de själva vill eller inte vill spela en match. Tar man smittskyddet och det sportsliga på allvar från SHLs sida så har man en linje man följer.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av williams »

Dusinator skrev:
Vikas skrev:Enligt Robban verkar det inte vara på tapeten att skjuta upp matchen immorn, vilket känns helt fel för mig.

Ska andra lag skjuta upp matcher pga smitta istället för att spela juniorer så ska vi göra samma sak.

Dels för att minska smittorisk men också för att varenda poäng är livsviktig. Vi har tillräcklig heder så det räcker och blir över.
Det bör väl dessutom inte vara något som enskilda föreningar bestämmer? Det måste väl finnas en praxis hur det ska hanteras...väl...?
Jag tror det är minst 5 spelare som testas positivt för att det ska kunna ställas in/skjutas fram enligt riktlinjer som finns. I LHC fall är det väl 10st. i vårt fall handlar det om 3st. Alltså spelas matchen imorgon om inte fler insjuknar.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Support 81 »

williams skrev:
Dusinator skrev:
Vikas skrev:Enligt Robban verkar det inte vara på tapeten att skjuta upp matchen immorn, vilket känns helt fel för mig.

Ska andra lag skjuta upp matcher pga smitta istället för att spela juniorer så ska vi göra samma sak.

Dels för att minska smittorisk men också för att varenda poäng är livsviktig. Vi har tillräcklig heder så det räcker och blir över.
Det bör väl dessutom inte vara något som enskilda föreningar bestämmer? Det måste väl finnas en praxis hur det ska hanteras...väl...?
Jag tror det är minst 5 spelare som testas positivt för att det ska kunna ställas in/skjutas fram enligt riktlinjer som finns. I LHC fall är det väl 10st. i vårt fall handlar det om 3st. Alltså spelas matchen imorgon om inte fler insjuknar.

Det senaste ifrån kl 18:00 2 Corona 1 kan vara Corona men första prov negativt och har testats igen
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Vikas »

Torsdagens match skjuts upp.

Två bekräftade fall plus en till som insjuknat under dagen. Resten av laget kan testas först immorn.
Skriv svar